Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,811 - 4,820 (kaikkiaan 31,254)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Pro dieselin ja my dieselin hinnat lähentyvät toisiaan. Jos nämä on niitä haitallisia yritystukia, niin aika heikolta näyttää, eli kuviteltua rahan jakoa on hiukan alhaisempi vero tässä ryöstöverotuksen ilmapiirissä, jossa jo ajat sitten on rahat loppuneet niiltä eduilta, joita poliitikot kansalla haluavat jakaa. Tämä hallitus jakaa yli miljardin uutta rahaa enemmän vuodessa kuin edellinen hallitus.

    Puuki

    Mitä luulette sen valmistukselle nyt tapahtuvan. Se on loppuun ja tuhoon tuomittu ja sen rooli ilman hälventäjänä on loppu! Kyllä aika on sähkön ja sinne mennään, makso mitä makso!

    Ei ihan noinkaan.  Suomessa valmistetaan mm. etanolidieseliä ja muitakin  laatuja, jotka vähentää CO2-päästöjä n. 90 % verrattuna fossiiliseen polttoaineeseen. Ei aiheuta suuttimien tukkeutumista tms. haittoja.   Jos aletaan vertaamaan autoilun  kokonaispäästöjä,niin siinä jää sähköakulliset kauas taakse.

    Remie

    Miksi diesel pitäisi olla jotain biohajoavaa. Eihän dieseleissä esiinny mitään päästöjä. Hinnasta puhuttaessa kerrottakoon että sähköinen kulkupeli kuluttaa niin pirusti vaikka ei ajaisi yhtään. Kun menen mökille sähköautollani niin painan diesel agregaatin starttia että saan pirssin taas vireeseen. Kun käyt 90km päässä kaupassa joka kolmas päivä niin diesel pörisee lähes alati, jos en vain tylyn kylmästi sammuta sitä kun en jaksa tankata kaiken aikaa generaattoria, pyydän naapurilta BMV:tä lainaksi jota hän ei mielellään lainaa, nyt on pikkuhiljaa vuokra noussut , viimeksi hän sanoi että oisko 100€ kohdallaan. Tuli mieleen että pitääkö tässä hankkia mökille auto oikein kunnon Mersedes. Keskustelin kotona naapurin kanssa jolla sellainen on , hän sanoi älä helvetissä akku menee viikossa tyhjäksi eikä enää käynisty joten senkin akku on ladattava. Luovuttava on sähköstä. Sähkön perusmaksut, verot ja siirtomaksut ovat niin korkeat että sillä tankkaa bensiiniä autoon kerran kuukaudessa. Koko sähköstä pitää pyrkiä eroon.Toinen pahalainen netti ja kännykkä. Nämä kun poistaa elämästä niin helpottaa olemista kummasti. Vielä kun hankkii tonttiin lisämaata sen verran ettei mene kiinteisöveroa, 2ha on täällä raja. Kasvattaa perunat ja juurekset itse ja muutama kana jota nokkivat ylijäämät. Alkaa elämä tuntua jo leppoisalata kun käy vielä kuusikkoa lannoittamassa kykkimällä . Tähän pitää pyrkiä kun kehitys tuntuu olevan elämää vaikeuttavaa teknikkaa joka on vanhaikaista kun tuo kaupasta ulos. Ihminen on kuin jojo kaupaan ja kaupasta , onko enää mitään muuta kun vielä asuu kaupungingissa. Nykyään kun irtolaisuuskaan ei ole tuomittavaa , heitä lymyilee pitkin kaupupunkia toisen kiusana pilvin pimein eikä kukaan tee heille mitään. Koko yhteiskunnasta on tullut avuton, ja saamaton vailla minkään laista selkärankaa. Ainoa mitä osataan hyvin on velan otto. Niin kauan kun bio polttoaintta tankissa niin puhalla menemään tukka putkella jotta liemi purkissa ei herkotu.

    Puuki

    Jos sulla on ylikin 2 ha tonttia, niin veroa peritään myös maasta kun on rakennus siellä olemassa. Tontista veroa menee,  jos on alle 2 ha maata vaikka ei olisi rakennusta.

    Tolopainen Tolopainen

    Pitääkö siellä kaupassa jatkuvasti käydä, kyllä kerta viikossa riittää. Miksi mökki pitää olla jossain huitsin nevadassa, josta kauppaan on 90km. Kannattaisi muuttaa sivistyksen pariin, minulla on vaikituisesta asunnosta kauppaan vajaa 100m. Kohta myyn tuon mökinkin pois, loppuu kulkemiset, menen talveksi jonnekin etelään, missä eläminen ei maksa juuri mitään. Autostakin voisi luopua kokonaan ja ajaa lyhyet ajot vaikka taksilla. Tosin autoja saa muutamalla satasella, mitä noista kannattaa kitistä. Mihin olet rahasi hukannut.

    Remie

    Otetaan vähän totuutta.

    Moottori lehti kirjoitti.

    ” Autoliiton sisarjärjestö ADAC on Saksan ja Euroopan suurin autonkäyttäjien etujärjestö yli 20 miljoonalla jäsenellään. Nyt ADAC on tehnyt kattavan testin henkilöautojen ajon aikaisista typenoksidipäästöistä. Tulokset paljastavat paljon kiinnostavaa.

    Nykyisten dieselautojen typenoksidipäästöt (NOx) ovat ADACin liikenteessä tehtyjen mittausten mukaan merkittävästi pienemmät kuin mitä nykyiset päästönormit vaativat. Nykydieselit alittivat sekä WLTP-laboratoriotestien että tien päällä tehtävien RDE (Real Driving Emissions) -testien raja-arvot.

    ADAC testasi tien päällä 13 diesel- ja 13 bensiinimallin typenoksidipäästöt. ADACin testi osoittaa, että uudet dieselmoottorit ovat puhtaampia kuin niiden maine. ”

    Kuten on luettavissa havaintoni on käytänössä ollut juuri tutkimustuloksen mukainen. Nyt on tulossa nämä bensiinideiesel moottorit jotka kuluttavat jopa puolet vain dieselautojen kuluttamasta määrästä polttoainetta. Voimme hyvällä mielin myydä sähköä kuluttavat automme sitä kannattavalle puolueen jäsenille.Tässä on se hyvä puoli että pääsee edes yhdestä verosta kun dieselvero on kuitenkin maksettava kun sähköä käyttää.

    jees h-valta

    Akulliset autothan on jo aikaa tiedostettu elinkaareltaan pitkäikäisemmiksi kuin polttomoottoriautot. Vaihtoakustojen hinnat tulevat selvästi edullistumaan menekin myötä ja jopa kolme vaihtokertaa eli tosi mahtava käyttöikämääre mahdollista. Näistä hybrideistä ei vielä ole tietoa kuinka korvata simahtanut polttomoottori edullisesti. Todennäköisesti ei kannata. Lisäksi on oletettavaa ettei se kestä aivan yhtä kauaa kuin perinteisessä käytössä, jatkuvalla käynnistelyllä. Mutta senhän akku nyt ei paljon normiautoa kummoisempi ole joten niissä perinne romuttamoille säilyy.

    jees h-valta

    Remie, vetelet kyllä nyt tietoa mutta mitä teet tiedollasi kun dieseleistä on auton valmistajat hyvää vauhtia luopumassa. Moni on jo luopunutkin. Mitä auttaa pari saksalaismerkkiä vanhoine tekniikoineen jos niitä ei kukaan edes osta?

    Puuki

    Jokin aika sitten vaihtoakun hinta saksalaiseen sähköautoon oli 23 000 €.  On saattanut jonkin verran halpua tai sitten ei ole. Kiinalaisomistuksella on käytännössä monopoliasema joidenkin akkukemikaalien louhinnassa.  Akun valmistus kuluttaa luonnonvaroja , lisää saastumista (koboltin louhinta varsinkin) ja vastaa n. 60 ooo km ajoa CO2-päästöjen osalta.   3 vaihtoakkua =>  vastaa 180 000 km ajoa + sähkön aiheuttamat päästöt.  Viherpesua parhaimmillaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Hyvä huomio Puukilta. Pitäisi laskea auton valmistuksen ja käytön päästöt sekä polttoaineen valmistuksen ja käytön päästöt vertailuun mukaan. Vasta sitten tiedetään koko totuus.

Esillä 10 vastausta, 4,811 - 4,820 (kaikkiaan 31,254)