Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,831 - 4,840 (kaikkiaan 31,254)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo
    jees h-valta

Se ei vaikuta kyllä siirtomaksuun mitään kuinka paljon sähköä kulutamme. Joten ostetaan vain sähköautoja. Päinvastoin, saattaa moni sähköyhtiö joutua harkitsemaan hiljaisten maalaissyrjäseutujen savuja jakaako ollenkaan sinne sähköä. Kun kulutus on aivan olematonta.

Remie

Nyt ollaan kipurajassa. Häkäpönttöä ostamaan ja pilkettä uuniin jotta saadaan tehtyä itse sähköä. Agregaati on jo , muutama 60A akku , sinaaltoinverteri kiinni niin hienosti pelaa. Nykyiset kodinkoneet pelaavat niin vähällä sähköllä että 500W invertteri riittää. Valoa voi varastoida näillä uusilla ledlampuilla jotka kierretään kattolamppuun lataantuu silloin kun on sähköä ja antaa valoa ties miten pitkään vaiika sähköä ei ole.Sain yhden sellaisen lahjaksi. Siitä hyvä että pelkkä lamppu riittää , sylkee sormeen ja ottaa kannasta kiinni niin lamppu syttyy. Helppoa kuin heinän teko. Lamppu ei voi kuluttaa kovin paljoa kun noin pieni johtavuus lampun sytyttää. Hyvästi sähköauto ei enää nyt riitti. Olen koko ikäni tökkeleitä tökkinyt , kun tuli nämä lapsiystävälliset joihin pitää lekalla lyödä tökkeli sisään niin aloin typääntymään. Onneksi tuli ammatti käyttöön niitä helposti tuönnettäviä.

Remie

jees h-valta . Niin tolkun mies kun oletkin niin nyt narahdit. Ei ne niin tyhmiä ole , minulla on yksi tila jossa vuoden ollut mittari , edelleen näyttää nollaa . Lasku kyllä tulee 6x vuodessa ja maksettavaa on 86,70 joka kerta. Ei kai ne tuommoista lopeta kun saavat ihan ilmaista rahaa. yhtiön johtoa on

11 m  ja minulla 8 m joten on siirrolla hintaa.

jees h-valta

Mitähän tuossa taas yritettiinkään sanoa? Alkaa nuo Remien ilmaisut kyllä ihmetyttää. Voisko hiukan selkeyttää jos asia edes keskustelun aiheeseen liittyy? Eiköhän tuo juuri vahvista käsitystäni Remie että se perusmaksu on aina sama kuluttaako tuhansia kilowatteja vaiko ei sitten yhtään kuten Remien kannattaa tehdä. Tuskin sähköyhtiö siitä kiksejä saa jos koko maaseutu maksaa pelkkiä perusmaksuja. Yksikin korjauskeikka tuonne korpeen maksaa enemmän kuin sinun vuotuinen perusmaksutulosi yhtiölle. Ei se kyllä kovin ilmaista rahaa ole.

MJO

Remie asuu 19 metrin päässä voimalaitoksesta?

Remie

Mitä oikein jees h valta . Ei ne mitään huuhaa rahaa laskuta vaan oikeita euroja. Kuluttajalle on aivan sama miksi ne laskun muotoilee ja nimeää. Koko sähkölasku maksetaan samoilla euroilla. Minä lasken sähkön hinnan laskun loppusummasta. Loppusumma jaettuna kilovateilla , sen se kilowatti maksaa. Minulle on aivan sama mitä töerryksiä laskuttaja sinne laskuun laittaa ja pilkkoo sitä laskua kun asia on kuitenkin päivän selvä  se on sähkölasku .Onko sinulla jokin muu käytäntö. Minua ei kiinnosta yhtään pätkää se onko sähkö päällä tai ei kun en tarvitse enkä kuluta sitä nyt. Mutta tarvitsen sitä kun muutan sinne asumaan.

Visakallo Visakallo

Toki eri yhtiöillä ja niidenkin eri aluilla on eritasoisia siirtomaksuja. Meilläpäin on siirron perusmaksu, ja jos kulutusta on, kertyy myös kulutuksen mukaista siirtomaksua.  Ainakin meilläpäin 15.000 kilowatin vuosikulutuksella siirron osuus on n. 70% ja säkön 30%.

jees h-valta

No nyt selvisi jo jotain. Mutta ei kyllä voi oikein sähkölaskusta puhua jos ei sähköä kilowattiakaan kuluta. Kyllä sinä maksat linjasta ja sen ylläpidosta ja se ei tuota edes sille sähköfirmallesi välttämättä voittoa. Kun sähkölaskusi sisältää oikeita kilowatteja se tarkoittaa että saat yhtiön välittämää tuotetta kototöpselistä tiettyyn hintaan käytettäväksesi. Tuo välittäjä saattaa olla tietysti muukin kuin se oma kilowattien myyjäsi. Eikö sähkössä ole aivan loogista että tuote on oma maksunsa ja sen tuoja eli sähkölinjan omistaja on sen laskunsa saaja. Ja mitä hankalampi toimitusmiljöö  sitä enemmän maksaa. minulle esim. tulee mökiltä vallan erilliset laskut kilowattien toimittajalta ja kilowattien myyjältä. Ja pidän silti niitä vallan kohtuullisena perseen perimmäisellä metsän keskellä olevalla järvellä toimitetuksi tuotteeksi. Josta on siellä kuitenkin paljon iloa, eikä ollenkaan haittaa.

Musta miäs

Yhdellä metsätilallani autiotalo johon sähköliittymä…tienvarressa peltinen sähkölaatikko. Kun ostin tilan niin soitin sähköyhtiöön ja lopetin liittymän kun ylläpitomaksu olisi mennyt vuosittain. Osittain romahtanut talo jossa ei ole asuttu lähes 40 vuoteen. Pääsin eroon myös kiinteistöverosta. Tarkoittaako Remie tuota ylläpitomaksua?

Esillä 10 vastausta, 4,831 - 4,840 (kaikkiaan 31,254)