Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 481 - 490 (kaikkiaan 34,693)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Tämän verran aina saa valikoidakkin. Liian nuukajussi ei kovin tyytyväinen yleensä ole. Kustannusajattelu vie ja mo kolossaan vikisee. Näitä tapaa yleensä lähes yhdeksän kymmenestä. Itse haluan olla se kymmenes joka hiukan hellää ja nauttiikin.

    Visakallo Visakallo

    Hyundai Motor Groupin merkit ottivat kolmoisvoiton markkinatutkimusyhtiö J.D. Powerin  laatututkimuksessa. Yhdysvalloissa tehdyssä selvityksessä kaikista automerkeistä ongelmattomammiksi osoittautuivat Genesis, Kia ja Hyundai.

    Häntäpäässä olivat Land Rover ja Jaguar. Volvo sijoittui kolmanneksi viimeiseksi. Porsche oli neljäs ja Mercedes sijoittui keskiarvon tuntumaan. Keskiarvon heikommalla puolella olivat Volkswagen ja Audi.

    J.D. Powerin kyselytutkimukseen vastasi 75712 autoilijaa, jotka ovat käyttäneet vuosimallin 2018 autoaan kolmen kuukauden ajan.

    Jätkä Jätkä

    Peugeot ei ollut päässyt listalle edes hännänhuipuksi, vaikka Jeessin mukaan se on jo valloittanut maailman automarkkinat.

    Eurooppalaiset automerkit sijoittuvat Jenkkivertailussa huonosti, koska ne on järjestään koottu siellä. Tehtaissa on surkea laadunvalvonta.

    Visakallo Visakallo

    Pökötti eikä muutkaan PSA:n kärryt eivät ole olleet muutamasan kymmeneen vuoteen lainkaan Yhdysvaltain markkinoilla.

    Uusmetsäläinen Uusmetsäläinen

    Tulokset ovat oudot eurooppalaisten merkkien osalta. Olisiko jo Trumpin vaikutusta?

    Esimerkiksi Euroopassa valmistettu Land Rover Discovery Sport vm 2017 on erinomainen ”metsäauto” eikä ole ollut minkäänlaista mainittavaa vikaa.

    Puuki

    Visakallolta jäi mainitsematta, että kyselytutkimuksen lopputulokseen vaikutti sekin, kun kyselyyn osallistujat ei osanneet käyttää auton kaikkia lisävarusteita ; laatu ei ole huono vaikka käyttäjä ei osaa avuttomuuttaan käyttää auton lisävarusteita  mutta   laatukyselyn lopputulokseen sekin vaikuttaa.

    Esimerkiksi 100 000 km kestotesteissä oli  jostain syystä aivan eri merkit kärjessä.

    Puuki

    Sähköautot ei ole niitä parhaita päästövähentäjä kokonaisvaikutuksiltaan Suomessa vaan ”ylatysyllatus” : dieselkäyttöiset autot, joissa käytetään jätteistä tehtyä biodieseliä tai sahanpurusta tehtyä etanolidieseliä (St1). Toinen vaihtoehto on biokaasulla toimivat h-autot. Biodiesel polttoaineet vähentävät kok. päästöjä 80 % tai jopa yli sen verrattuna fosiiliseen dieseliin. (Maastulli)

    Visakallo Visakallo

    Auton laatuun kuuluu kiinteänä osana, että sitä osataan käyttää. Kaikilla merkeillä käyttäjälähtöinen ajattelu ei ole vielä itsestäänselvyys. Esim. kännykkämarkkinoilla Nokialle kävi juuri sen takia huonosti.

    jees h-valta

    Noh, Puuki on kovin dieselien kannalla ja mikäs siinä. Mutta sähköautoilu on tullut jäädäkseen ja sillä ajetaan lähivuosina voimakkaasti lisääntyen. Aika moni taitaa jättää turhat hybridit väliin ja siirtyy suoraan täyssähköautoon. Kyllä markkina alkaa sitä tahtia kuumeta. Mutta myös autokauppiaat pitäisi kouluttaa asennevammaisina niitä myymään. Tutkittu on että vaikka talossa on sisällä näyttelyssä täyssähköversio niin myyjä saattaa jopa pyrkiä ohjaamaan ostopäätöstä perinteisiin polttomoottoriversioihin. Sähköautohan on erittäin helppo käyttää ja ajaa ettei sekään ainakaan este ole. Hintaerokin alkaa tasoittua kovaa kyytiä.

    Jätkä Jätkä

    Ku päästään Puukin mainitsemien polttoaineiden täydelliseen saatavuutenn, on purkutuomion saaneet VAG-dieselit puhtaampia laitteita kuin yksikään sähköauto missään muodossa. Aina tehdään hätiköityjä päätöksiä ja maksatetaan ne tavan kuluttajilla.

Esillä 10 vastausta, 481 - 490 (kaikkiaan 34,693)