Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 491 - 500 (kaikkiaan 34,697)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä Jätkä

    Hyundai Motor Groupin merkit ottivat kolmoisvoiton markkinatutkimusyhtiö J.D. Powerin  laatututkimuksessa. Yhdysvalloissa tehdyssä selvityksessä kaikista automerkeistä ongelmattomammiksi osoittautuivat Genesis, Kia ja Hyundai.

    Hyundai konsernin merkit, joita tehdään jo monella mantereella, myyvät autoja siihen tahtiin, että konserni on jo reippaasti viiden suurimman autonvalmistajan joukossa.

    Varsinainen nousu myyntimäärissä on ajoittunut aikalailla viimeksi kuluneisiin vuosiin, joten ihme ei ole, vaikka vanhemmista, enemmän ajetuista autoista ei ole saatu oikein kattavia tilastoja.

    Kun auton saa kehitettyä sellaiseksi, että se ei pakota kärräämään itseään merkkihuoltoon joka kerta, kun painaa kaasua ja jarrua yhtä aikaa, niin markkinat voivat aueta muuallakin kuin vain Harjavallassa, jonne on tänäkin vuonna myyty kaikesta huolimatta yksi peugeot.

    Puuki

    ” Auton laatuun kuuluu kiinteänä osana, että sitä osataan käyttää. Kaikilla merkeillä käyttäjälähtöinen ajattelu ei ole vielä itsestäänselvyys. Esim. kännykkämarkkinoilla Nokialle kävi juuri sen takia huonosti. ”

    Voi olla niinkin että jotkut automallit on vain varustettu paremmin kuin toiset ja sen vuoksi kaikki auton hankkineet ei osaakaan käyttää kunnolla uusia lisävarusteita. Tai uusi auto eroaa entisistä sen verran toiminnoiltaan että käytössä syntyy ongelmia. Sama ongelma syntyy joskus puhelimen vaihdossa, kun esim. käyttöjärjestelmä on erilainen.

    Muuten, Nokia hylkäsi aikoinaan suomalaisen keksijän esittelemän uudistuksen puhelimiinsa. Silloin puhelinmarkkinoilla pieni tekijä nimeltä Apple otti sen  kuitenkin käyttöönsä.

    harrastelija harrastelija

    Nokialaiset, kuten muutkin puhelinvalmistajat ottivat heti jonkun uuden kilpailijan mallin testiin. Eräs Nokian kehittelijä antoi 5-v tytölle uuden Aplen iltakäyttöön. Tyttö raplasi illan puhelinta ja kysyi sitten isältään:

    ”saanko tuon taikapuhelimen yöksi tyynyn alle?”

    Isä totesi siinä vaiheessa, että peli oli menetetty!

    Visakallo Visakallo

    Kohta tulee Suomen ja Latvian väliseen liikenteeseen hyvin soveltuva työjuhta, joka voisi omistuspohjansa puolesta kelvata myös Jesselle:

    Opelin viidennen sukupolven Combo Cargosta on julkistettu ensimmäiset kuvat. Lyhyeen, 4,4-metriseen pakettiautoon sopii kaksi kuormalavaa, ja parhaimmillaan kantavuutta on tuhat kiloa.

    Mallistoon tulee myös pidempi 4,75-metrinen versio. Autoon saa lukuisia henkilöautoista tuttuja avustinjärjestelmiä, jotka helpottavat ajamista, pysäköintiä, tavaroiden tai henkilöiden kuljettamista.

    Combo-mallia on valmistettu vuodesta 1987 alkaen. Ensimmäinen sukupolvi perustui Opel Kadettiin, kaksi seuraavaa vastaaviin Corsa-malleihin ja neljäs oli Fiat-yhteistyön tulos.

    Uusi, viides sukupolvi, on kehitetty uudelle arkkitehtuurille PSA:n kanssa.

    Auto esitellään virallisesti Hannoverin tavara-autonäyttelyssä syyskuussa.

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pieni-pakettiauto-onkin-suuri-sisalta-tilaa-kahdelle-kuormalavalle/rnPtybjG

     

    jees h-valta

    Niin, ei tosiaan käy mikään nykyhärpäke minun metsäautoksi niin kauan kun vanhoja leppoisia jenkkejä saa edes rahalla alle. Nytkin joutuu maksamaan maltaita mutta sehän taas ei haittaa kun tuntumaa on muutakin kuin näitä jätkän hallusinaatioita. Ainakin perstaskun lompsan tienoolla.

    Tolopainen Tolopainen

    En oikein ymmärrä näitä autovalintoja. Miksi ei osteta kestävimpiä ja edullisimpia autoja mitä markkinoilta löytyy. Siihen ryhmään ei kuulu jenkit eikä ranskikset eikä VAG:n tekeleet. Onhan noita kestotestejä jo niin paljon julkistettu, että jos on lukutaitoinen tietää että Hyundai konsernin autot ovat kärjessä kaikilla mantereilla. Viimeksi kolme kärkisijaa jenkkilässä meni ko. konsernille.

    Jätkä Jätkä

    Tuo edellä on totta. Hyundai ja Kia ovt Euroopan alueellakin varsin kovassa nosteessa, eikä pelkästään hintansa takia, vaan laatu on osoittautunut hyvin korkeaksi.

    Jos olisin ostamassa uutta autoa, se olisi mitä todennäköisimmin Kia, koska Suomessa Kialla on vahvempi asema kuin emofirman Hyundailla.

    kokemusta on molemmista.  10 pistettä kummallekin.

    Visakallo Visakallo

    Kumpikohan Jessellä tulee jatkossa olemaan suurempi, jenkkivehkeen vuotuinen polttoainelasku, vaiko vuotuinen ajoneuvovero?

    jees h-valta

    Aivan sama, eipä tule Kiiaa eikä Korean muitakaan vempeleitä. Jätkähän ilmeisesti yhden ”jenkin” hiljan osti eli varmaan tämän Korealais”jenkin”. Eipä ihme jos on nyt NIIN hyviä että. Onhan siinä yksi merkki nokalla laadusta kertomassa mutta sekin vain laadun tarkastuksesta vinosilmien tekeleisiin. Olen Visakallo tänäänkin ajanut letukalla parsataa kilsaa että kyllä jo pari viikkoa on mittariin tuonut tuhansia, ei satoja.

    jees h-valta

    Niin ja sitten vielä asian laitaan senverran että jos minä joudun vielä -90 luvun alkupuolen USA-autosta maksamaan tuhansia euroja vaikka auto ei ollut mitenkään nuoltu eikä liipattu vaan suoraan käytöstä. Tosin autoliikkeestä jossa edellinen oli sen vaihtanut vaihteluksi välillä Rodge Ramiin. Kumma kyllä en nähnyt ainoatakaan korean kiesiä siinäkään liikkeessä, ja eihän tosiaan ainakaan sitä ikäluokkaa voisi ollakkaan kun sellaista kummajaista ei löydy joka niistä pysyisi edes kasassa sisälämmössä ilman ajamistakaan. Paperossipelli väsyy kymmenen vuoden sisään kierrätyskuntoon. Nyt aion taas ajella vuosia autolla josta saan myydessä vielä aikanaan aivan oman halukkuuden mukaan tuhansia jälleen. Kun laitat maalit ehoksi ja pidät tekniikan huolloissaan niin eipä ole vielä yksikään loppunut. Aina ne on markkinoille lähteneet. Viimeksi haettiin suoraan pihlajan alta. Omat tavarat tiputin pois ja läksi ja vauhdikkaasti. Hintatappio kahdessatoista vuodessa oli 5500:sta pääomaa 1500:aan. Kun pojat laittoivat sen minun ruokottoman pitoni jälkeen siistiin katselukuntoon oli taas pyyntö alkuun sama 5500 kun itse maksoin aikanaan. En aivan ole kovin vakuuttunut että minkähänlainen laatu mahtaakaan olla maailmantaloudelle parempaa. Kertakäyttöritsat vai kestokulutustuote.

Esillä 10 vastausta, 491 - 500 (kaikkiaan 34,697)