Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 501 - 510 (kaikkiaan 34,698)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Jessellä on käytössään kaksi auto-ideologiaa samanaikaisesti. Pökötti edustaa uutta ja nopeaa kiertoa ja maailman pelastusta. Letukka puolestaan pitkää kiertoa ja öljymiesten unelmaa. Tämä kaikki tapahtuu aivan sujuvasti. Luonnollisesti väärässä ovat he, jotka tätä menoa joskus vähän ihmettelevät.

    wanhajätkä

    Jessen ajatukset ja vakaumukset heiluu äitini sanoissa ”hiijenjahelevetinvälillä” joka asiassa….

    jees h-valta

    Visakallo, aivan oikein, se että ajan täysin kahden eri tyyppisellä autolla on rikkaus minulle ja siksi niin teenkin. On myös rikkaus olla kahden eri toimen tekijä joten se sopii siihen loistavasti. Minulla ei ole yhtään sen ihmeempiä kuvitelmia Peugeotin kesto-ominaisuuksista kuin koreankippojenkaan mutta että puhutaan kestotesteistä kun on muutaman vuoden käyttö takana. Naurettavaa. Alkakaa katsoa niitä kestoja vasta todellisille kestoautoille joille kolmenkymmenen vuoden ikä on aivan tavanomainen ja niitä ostetaan silti halulla ja maksetaan jopa uuden koreankippanan hintoja. Myös järkevyydetä voidaan olla montaa mieltä. Jos auton pääoma putoaa kymmenessä vuodessa nollatason kurssiin on siinä vuotuinen pääoman pudotus todella raskaan puoleista. USA:n autoja pidetään uutena kalliina. Ovathan ne mutta kun käyttöikä on vähintään kolminkertainen niin eikös sen pidäkkin maksaa? Saat silloin kestotuotteen ja jopa monen vielä vanhanakin ”kuolaaman” auton. Myös auton kulutus on asiana aika monipuolinen. Voisin tuollakin ajaa matalaoktaanista jolloin euron nurkilla oleva menovesi ei paljon maksaisi suhteessa kulutuksen pieneen reippauteen. Vuotuinen ajoneuvovero tuli juuri ja sekin aivan kohtuullinen, 485,00 euroa.

    Visakallo Visakallo

    Entäs vuoden 2020 jälkeen, kun myös vuotuisessa ajoneuvoverotuksessa siirrytään käyttämään WLTP-arvoja? Nouseeko Letukan maksu tonnilla vaiko enenmmän?

    jees h-valta

    Auton muut kulut ovat yleensä vuositasolla niin minimaaliset että se sietää yhden ajoneuvoveron juuri sellaisena kuin sen taas joku elämää ymmärtämätön taho määrää. Mikään mahti ei tähän mennessä ole tappanut jenkkiautoilun suosiota enkä usko että edes verottaja siihen pystyy.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Päästövähennystavoitteet voivat lopulta olla se mahti, joka vähentää isoruokaisten autojen suosiota.

    Vaikka olen jenkkiauton omistanutkin, enemmän arvostan esimerkiksi vanhoja britti-Jaguareja, kuten esim. vm. 1962 Jaguar E-Type Series I 3.8-L Roadster, jolla Top Gear -kaveri Richard Hammond ajelee (hyvä vuosikerta samppanjassa ja muutenkin). (Taitaa muuten olla juuri se jakso Foxilla menossa, jossa Ranskan Rivieralla ajelevat…)

    rööri roope

    ?

    jees h-valta

    Onhan näitä ”kriisejä” ollut ja mennyt. Silti jenkkilän autoja tuodaan tänä päivänäkin jopa ennätystahtia ja aina ostajia löytyy. Ostimme auton liikkeestä joka on erikoistunut juuri Rodgejen ja Nissanin Titanien maahantuontiin. Kaikissa aika hulppeat Cumminsit nokalla jotta liemiruoka kyllä maittaa. Puitteet oli viritetty kuvaan sopivaan kuosiin ja todella hieno palveleva meininki. Juuri meidän edeltä lähti Rodge Ram uudelle omistajalleen ja liikkeen aukiolo paukkui reippaasti yli. Silti meidän suht vaatimaton kauppamme puitiin rauhassa ja hyvä maku jäi.

    Jätkä Jätkä

    Aivcan uutta tietoa minulle, että noissa autoissa on Cumminsin muhkeat bensakoneet nokalla.  Olen kuullut vain juttuja Cumminsin Dieseleistä.

    Mahtaako jeessinkin Letukan nokalla pyöriä Diesel? Hän kun ei näytä moottoreista paljoakaan ymmärtävän.

    Anneli mainostaa Jakuvaaria, mutta kyllä sekin kuuluu sarjaan vain harrasteluauto – Ei käyttöön – Samoin kuin nuo amerikan autotkin.

    jees h-valta

    Ihan dieseliä tarkoitin vaikka omassa bensakone onkin. Eihän niitä puolen kivitalon kokoisia autoja nyt ihan bensaakoneilla ole varusteltu ja kevyt-kuorma-autojahan ne ovatkin. Harrasteautojakin on jenkeissä mutta käyttöautoiksi niitä pääosin ainakin lava-autoina ostetaan. Tämä kalusto oli siinä liikkeessä lähinnä hyötykäytön autoja. Oli kuitenkin 90 prosenttisesti usaa ja Rodgen edustuskin.

Esillä 10 vastausta, 501 - 510 (kaikkiaan 34,698)