Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 511 - 520 (kaikkiaan 34,699)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • rööri roope

    A.J.Niin on hyvä vuosikerta naistenkin suhteen.

    harrastelija harrastelija

    AJ: …Vaikka olen jenkkiauton omistanutkin, enemmän arvostan esimerkiksi vanhoja britti-Jaguareja, kuten esim. vm. 1962 Jaguar E-Type Series I 3.8-L Roadster…

    Olin armeijan jälkeen 1967 vw-konsernin hommissa (komppanian päälliköllä oli vw ja hän hommasi paikan varusmiespalvelun jälkeen). Eräällä asiakkaalla oli Jaguar E-Type jossa oli jostakin syystä moottorin vaihto. Auton luovutuksen jälkeen tehtiin koeajo uudella Pohjan tiellä Oulusta pohjoiseen päin. Tie kaarteli ja kallistukset oli tehty viimeisen päälle. Kaveri otti ”Jaggen” ohjauspyörästä kädet irti 100 km/h:ssa ja tuumi, että katsotaan, onko tieinsinööri laskenut kallistukset oikein – oli!

    Palatessa ajeltiin Oulun kaupungin halki 20 km/h, siinä omistaja meinasi, ettei tällä tarvitse enempää ajaa! Lienee ollut paras kyyti, mitä olen auton kyydissä ollut!

    Vw:n liikkeen omistajalla oli Porche 911. Sillä hän ajoi viikonloppuina Kuusamoon kesäpaikkaansa. Kaverit puhuivat, että Heikki ajaa aina kovaa. Eräällä oli iso Peugeot ja hän lähti varkaiten Heikin perään Kuusamon tietä ja ajatteli katsoa, että kuinika kovaa sitä mennään!

    No, maanantaina kysyttiin, että paljonko se Porche kulki? Kaveri pudisteli päätään ja kertoi kiihdyttäneensä peräsää 170 km/h:iin jolloin Pösöstä loppui veto – Porche oli jatkanut tasaisesti kiihdyttämistä!

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Harrastelijalla hieno tarina. Minun ameriikan foordini oli myös parhaiten kotonaan moottoriteillä, ja voimavaroja olisi ollut jäljellä vielä 150 km/h jälkeenkin kiihtyä, mutta eipä sitä päästy kokeilemaan kuin kerran Saksan reissulla. Siispä ihan turha ominaisuus!

    jees h-valta

    Niin, eipä tuossa voi autoa moittia jos mentäisiin vaikka 200 km:ia tunnissa. Eihän varmaan kukaan halua tien päällä asua yhtään enempää kuin on pakko. Kyse on tiestömme surkeudesta jota ei ole päivitetty vuosikymmenten saatossa ollenkaan nykyajan vaatimuksiin. Vaan on menty lähinnä päinvastaiseen eli autoiljoita syyllistävään politiikkaan. Moottoritieverkostomme on surkea ja siinäkin käsittämättömät nopeusrajoitukset. Mutta näillä varmaan mennään sähköiseen autoiluun jolloin alkaakin vaatimukset muuttua myös tiestöä kohtaan. Mutta sehän on vasta meidän jälkeistä tulevaa ja silloin varmaan järkeä piisaa jo nuoremmissa päättäjissä tajuamaan kulkemisen sujuvoittamista. Joka olisi tarvinnut olla jo täydessä vauhdissa koko 2000-luvun.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei jenkit ajelis noilla isoilla peltilehmillä jos siellä bensiini olisi samanhintaista kuin Suomessa kyllä niilläkin sen verran ymmärrystä vielä on. Vaikka lapsellisia ovatkin. Niin kauan kuin Trumpetti on pressana jenkkituotteet on poikottilistalla. Ei tule Äpyliä eikä Letukkaa. Kyllä niitä saa vanhoja japsejakin jos niillä haluaa ajaa. Minullakin on yksi yli 20v vanha 1vähän ajettu ns.löytö. Kyllä se yhden letukan vanhentaa kevyesti.

    Visakallo Visakallo

    Paljonkos niitä varsinaisia metsäajoja siihen Jessen Letukkaan mahtaa vuodessa tulla? Itsellä kun ei ole koskaan ollut metsäautoa, niin kiinnostaa, paljonko niillä vuosittain yleensäkin ajetaan.

    Rane2

    Harrastelijan kertomushan on ajalta jolloin sai ajaa niin lujaa kuin pääsi.

    https://yle.fi/uutiset/3-9067754

    harrastelija harrastelija

    1971 sain firman auton Fiat 128, mutta sillä max-nopeus oli vain 140 km/h. Metsäpuolen työkaverilla oli Fiat 850 ”monipuolisatanen” sen sain aina jätätettyä maantieliikenteessä. Aivan hullua hommaa, vielä 140 vauhdissa aina joku hullun piti ohittaa!

    harrastelija harrastelija

    Vw-miehillä oli oma vitsi maatierallista:

    Sattui niin harvinainen tapaus, että vw:lta loppui bensa kesken matkan! Takaa tuli Volvo jonka kuski otti vw:n hinaukseen lähimmälle huoltoasemalle. Kuinka ollakkaan Saab tuli takaa ohitse! Volvon kuskihan ei sitä hyväksynyt vaan painoi kaasun pohjaan! Mentiin peräkkäin vauhdilla huoltoaseman ohi!

    Huoltoasemamies näki menon ja soitti seuraavalle asemalle ”kilpailusta”. Vastaus tuli sitten seuraavalta huoltoasemalta tilanteesta:- Saab on jo jäänyt, Volvo on johdossa, mutta Vw vaatii kiukkuisesti tietä!

    jees h-valta

    Visakallo, minulla metsä on joka päiväinen kohde joten kyllä kilometrejä tulee metsäautoon ainakin kymppitonni vuoteen. Se ei aina tarkoita että menisin metsään töihin vaan se on minulle myös se henkireikä jossa käyn iltaisin vielä töiden jälkeen kuleksimassa eli voisi jopa sanoa että hoitamassa päivän liikunnan tarpeet. Jossa yhdistyy samalla hirvielämän katselmus ja erinäisten aitojen ja nauhojen kuntoisuuden tarkastus. Pyrin aina tosiaan lähes päivittäin metsäkierrokseen. Jotkut asiakkaat ovatkin luulleet että asun Harjavallan Koirakorvessa kun joka päivä siellä ajelen.

Esillä 10 vastausta, 511 - 520 (kaikkiaan 34,699)