Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 521 - 530 (kaikkiaan 34,703)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Otan vielä kantaa tuohon nopeusrajoituskeskusteluun. Minusta tämä nykyinen poliisivaltio on menossa suuntaan josta tulee pumerangi eli takaisin on lähdettävä ja nopsaan tässä jatkuvan kyttäyksen ja nopeuksien pakkoalentamisten suuntauksessa. Tullee aika jolloin niitä ei kauaa kunnioita kukaan jos koko ajan kuristetaan senkun keritään. Nyt jo on paljon nuoria jotka eivät piittaa heille kirjoitetuista lapuista tuon taivaallista ja korttia eivät ole omistaneet vuosikausiin. Ja huumeissa ajetaan surutta. Kumma kun maahamme tuodaan jatkuvasti yli kaksisataa kulkevia autoja ja ajaa ei saa kuin puolet siitä maksiminakaan. Muissa maissa sentään moottoriteillä saa vielä autolla edetä mutta suomessa sekin harva pätkä kun täällä pääsisi eteenpäin hiukan asiallisesti on torpattu näillä naurettavilla 120:s lapuilla. Mielestäni täällä sentään kuuluisi normaalimaantiet varustaa 120:n lapuilla ja moottoritiet väh.150 km/h lapuilla. Ja tuo älytön peltipoliisijärjestelmä surulliseen historiaan ja nopeasti. Autot ovat nykyään ajokelpoisia hyvän matkaa yli 150:n lähes kaikki ja vain eläimet pitää saada teiltä pois niin homma olisi aivan mallillaan.

    wanhajätkä

    Lapsettaahan meitä. Minä menin saksaan ja vuokrasin porchen. Mittaristossa oli tarra, tyres max 300. Kantti ei kestäny ihan sinne. Mittarinopeutta uskalsin ajaa 294. Moottoritie kapeni ja muuttui todella kuoppaiseksi.Oikealla kaistalla tuli pujottelevia autoja perseellä vastaan liki kahtasataa. Kyllä pelotti. Se riitti minulle ihan kokemuksena. sen jälkeen en ole ihannoinut nopeita autoja. Hyssyttelen vanhoilla japseilla… eikä maksa paljon…

    Tolopainen Tolopainen

    Saksa panostaa paljon uusiutuvaan energiaan, mutta moottoriteillä ei nopeuksia rajoiteta sehän aiheuttaa valtavat turhat hiilipäästöt. Tämä tehdään pelkästään autoteollisuuden edun takia. Kieroa peliä.

    Jätkä Jätkä

    En ole päässyt wanhan kokemuksia tuntemaan ylimmässä nopeudessa, mutta käytiin pojan kanssa Passatilla kaksi kertaa ransakassa asti. Eka kerralla ajeltiin reippaasti moottoritietä, mutta oli sellainen tunne, että huojui auto jo tuolla 160 – 170 km: vauhdissa. (Pasaati oli ripeällä bensakoneella ja yllättävän pieniruokainen)

    Toista vierailua varten pistinkin uudet – paremmat renkaat alle ja silloin vetelimme mittarinopeutena 220 – 230 km/h. Auto kulki vakaasti. Sama huomio kuin wanhalla, eli kun vauhti nousee, tie kapenee ja tasainenkin tie muuttuu möykkyiseksi.

    Asunovaunua vedettiin autobaanalla epähuomiossa 140 km/ h. poliisiauto ajoi 120:n kaistaa ja me kiskaistiin ohi kolmatta kaistaa. eivät edes vilkaisseet.

    Neljännellä kaistalla vetelevät todella lujaa, 200 ei ole mitään niillä kaistoilla.

    Puuki

    Ei autobahnoilla saa enää nykyisin ajaa mitä nopeutta tahansa. ”Shaisse auf der Autobahn” 🙂

    Jätkä Jätkä

    Yleensä jokaisella kaistalla on oma rajoituksensa, mutta viimeksi oli kylläkin neljäs kaista melko yleisesti vapaa.

    Viimeisten tietojen mukaan 6000 km:llä Saksan baanoista on vielä vapaan nopeuden kaista. Toinen 6ooo km on jo rajoitettu.

    Jätkä Jätkä

    Kun Rumppi-presidentti on aloittanut kauppasodan, niin eniten se taitaa haitata Amerikkalaisia  kuluttajia. Heidän haaveilunsa kunnollisesta – ulkomailla valmistetusta autosta on siirretty kauas tulevaisuuteen. Samalla myös jenkkiautojen vientikauppa supistuu niin paljon, että siellä saavat kohta naulata tehtaiden ovet kiinni.

    Toki Kiina, Japani, Korea ja Saksa myyvät autoja halukkaille, mutta Rumpin rangaistustullit purevat varmasti.

    Euroopan maat varmasti harkitsevat esim hävittäjähankintojaan hieman toisessa valossa kuin aikaisemmin. Saattaa jopa Suhoit alkaa kiinnostamaan maailmalla aivan uudella volyymilla, eikä ihme, se on varsin kilpailukykyinen kone, mikäli uskomme hävittäjälentäjiä.

    Tolopainen Tolopainen

    Onhan Suomella ollut joskus Mig hävittäjiäkin kun olimme Neuvostoliiton talutusnuorassa. Putin tuo kyllä tänne suhoit ilmaiseksi ja omilla lentäjillä, ei niitä ostaa tarvitse. Myös tankkeja tulee samalla pyytämättä ja yllätyksenä.

    jees h-valta

    Heh, eipä ole jenkit liiemmin japseja hinkunneet. Enkä ihmettele kyllä ollenkans. Saksalaiset sentään jonkinverran kiinnostaa mutta eihän niissäkään heidän omaa tuotantoaan likellekkään ole. Mutta aina joillekkin ruoho on vihriimpää aitan takana. Ainakin pissimiseen.

    jees h-valta

    Ranskalaisten Rafaellet ovat neutraali ja hyvä valinta euroopasta jolloin myös painoarvomme euroopan sydämessä voi nousta huomattavasti. Ja vastakaupat voisivat alkaa myös kukoistaa.

Esillä 10 vastausta, 521 - 530 (kaikkiaan 34,703)