Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,331 - 5,340 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Kyllä Remiellä heittää yli nyt kokoajan ja väliajatkin. Toloppa kyllä huomattavasti paremmin perillä autojen tekniikan tilanteesta.

    kim1

    Ensiksi onnea pyöreistä vuosista jeessi…(vanha kääpä)..,ihminen on selvinnyt hengissä 46,2 G voimista..,tosin epävirallisesti on laskettu ,olisko ollut vuosikymmeniä sitten johonkin indy car tahi formulakuskin olisi kohdistunut päin seinään ajossa 100G : n voima..,sellaisiin voimiin on täysin mahdotonta päästä henkilöauto kolareissa..

    jees h-valta

    Just noin kim1:n, tulet valitettavasti perässä kovaa kyytiä. Kestipä Toyota Yariskin aika hyvin hirven voltin katon kautta kerien yli. Itse olen harjoitellut kolarointia vain avolavalla ja iskuvoima heitti auton vastaantulevien kaistalle. Onneksi pääsin takaisin omalle puolelle ennen törmäystä vastaantulijaan. Ei se kaukana ollut eikä tiennyt minusta mutkan ja mäen toisella puolen mitään. Olisi tullut täysin normaalinopeudellaan päin.

    Remie

    Jeesin tilanteessa ei tietotekniikka ehdi tehdä yhtään mitään , eikä välttämättä edes turvatyynyt laukea. Kun isku ei ole etupäässä. Kuinka kävi laukesiko AirBak panokset .

    Visakallo Visakallo

    Jesse ei ole näköjään seurannut Peugeotilta kerrottuja uutisia. Siellä aiotaan nyt nimenomaan keskittyä uusiin vähäpäästöisiin dieselmoottoreihin.

    jees h-valta

    Ei vm:n -91 silloinen letukka omannut mitään tyynyjä vielä. Turvavyö oli kiinni ja pallilla pysyttiin. Joten ohjausliike takaisin tuli nopeasti. Mutta ei koirakaan minnekkään apupenkiltä lähtenyt kun ei päässyt. Hirven turpaa tyrkkäsi juuri sen kohdalta vastaan sisään. Hiukan kummastuneen oloinen oli hetken törmäyksen jälkeen. Mutta lapukan tyyneydellä suhtautui kyllä.

    Remie

    Sain noita ennakkotietoja , kaikilla valmistajilla on hinku kevyempiin ja yksinkertaisiin lähes päästöttömiin moottoreihin.  Nuo päästöt ei ole enää se ykkös saaste. Ensimmäiselle sijalle tulee Bitumi, muovi, kumi, maalit, ja vuotavat nesteet. Laskin 10 vuotta sitten eräällä tie 100m osuudella oli 12 kasaa tuulilasin muruja , kolarissa jälkeen jääneet poistamatta tien sivusta. Se on paljon se. Pajonkohan lasia löytyy tien varsilta jos aletaan imuroimaan kaikki talteen. Autoihin pitäisikin laittaa videokamerat ja näytöt joista kuljettaja katsoo mihin menee. Tuulilasi voisi olla vahvaa peltiä että kestää hirvet. Moikkaamiseen voisi laittaa kumisen käden  keskelle kattoa joka toimisi nappulaa painamalla. Ei tekniset sovellukset koskaan lopu.

    Jätkä

    Remie. Olet nero….

    jees h-valta

    Käsitykseni aiheesta on että ehkä sittenkin näemme vielä ajan jolloin ennemmin aletaan ampua hirvet niin vähiin ettei autoista aivan panssarivaunuja tarvii tehdä.

    Lenkopetäjä

    Täälä ei tarvi ees ampua ku ovat jo vähänä

Esillä 10 vastausta, 5,331 - 5,340 (kaikkiaan 31,265)