Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,341 - 5,350 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Jees oli sinulla tuuria. Onneksi oli Letukka.

    kim1

    Voi sinua Remie…..p.s. noissa pro luokan autoissa on tuulilasin tilalla teräslevy…siis niissä joissa kilpaillaan sm ja mm titteleistä äänentoistolaitteiden maksimi desibeleistä…,minulla oli töissä joskus apulaisena yksi kaveri,jolla oli Citroën bx ,ihmettelin aluksi että mikäköhän hiippari toikin on,kunnes paljastui että hän on suomen mestari vakio luokassa,siksi hänellä oli ilmajousitettu auto ,kun peräkontissa kaksi teollisuus akkua,olisko poppi vehkeiden kokonaispanos ollut n.450 kg..,ihan fiksu kaveri loppujen lopuksi…häneltäkin oli joskus tuulilasi mennyt päreiksi kun nappulat väänsi kaakkoon,desibelit taisi olla jotain 168 luokkaa…ps.yllättävän vankat a pilarit on yariksessa,ettei se mitään peltistä tuulilasia tarvitse…

    Jätkä

    Sähköauton pysähtymisestä ja jarrutusmatka auton painon mukaan on hieman huuhaata.

    Auton renkaiden koko ja leveys pyritään mitoittamaan sellaiseksi, että ne korreloivat auton massaan. Kun auto on painavampi, se renkaiden ja tienpinnan väliin syntyvä kitka / cm2 on suhteessa paljon suurempi, kuin pienempien kitkapintojen ja pienemmän massan vaatima kitka / cm2

    Jopa täysimittainen yhdistelmäajoneuvo, jos sen jarrut ovat kunnossa, pysähtyy tarvittaessa lähes samoihin lukemiin kuin kevyt henkilöauto.

    Remie

    Nelostiellä rekka oli luistanut 800m kaikki pyörät lukossa ja vaunu vierellä. Mopoauto oli pysähtynyt 50 sentin matkalla tien viereen molemmilla pyörät jäällä. Eihän siinä paljoa eroa ole.

    Tolopainen Tolopainen

    Sähköauto tietenkin jarruttaa tehokkaammin kuin polttomoottoriauto, kun jarruttamisessa voidaan hyödyntää myös moottoria ja ottaa ajonaikana energia talteen, sehän nostaa myös autoilun energiatehokkuuden aivan toiselle levelille ja vähetää huomattavasti myös haittoja joita jarruttaminen levyjarruilla aiheuttaa. Pelkästään jo tuo hyöty tekee sähköautoihin siirtymisen huomattavan kannattavaksi energiataloudelliseti ajateltuna.  Aiheellisesti voikin kysyä, miksi sähköautoihin ollaan  siirtymässä vasta nyt, kun tekniikkaa on ollut olemassa jo vuosikymmeniä. Sähköautot ovat samanhintaisia kuin polttomoottoriautot viimeistään 2025 ja luultavasti jo aiemminkin, koska on kova paine valtioilla subventoida niiden hintoja. ALV veron poisto sähköautoilta toisi ne jo aika lähelle polttomoottoriauton hintoja. Valitettavasti Suomessa on vaikea toteuttaa mitään järkevää liikennepolitiikkaa, kun varakkaamman väestön pitää maksaa ylimääräistä veroa autoilun kautta valtiolle 8mrd€ vuodessa. Sosialismia pitäisi purkaa rajusti jotta autoilijoiden ryöstöverotus voidaan lopettaa.

    Nykyinen vihervasemmisto hallitus on poliittisesti halvaantunut ja toimintakyvytön tekemään mitään uudistuksia, se ei voi mitään muuta kuin lisätä veroja ja maksuja ja kasvattaa byrokratiaa. Miksi meillä yleensä on vihreä puolue ja vasemisto, eivät ne kykene vastaamaan mihinkään niihin ongelmiin, joita hallituksen pitäisi hoitaa, kaksi idelogisesti kuollutta puoluetta, joilla ei ole Suomessa mitään tehtävää.                                          Mihin tarvitsemme  vihreitä, täällä on niin tiukka ympäristölainsäädäntö, johon resurssimme riittävät, mihinkään ylimääräiseen kitkutukseen ei ole enää resursseja. Työntekijöiden asema on lainsäädännöllä myös niin hyvin turvattu, että vasemisto ei siihen mitään parannusta ole enää tuonut vuosikymmeniin, eikä tuo, kun rahat tulee työnantajien taskusta.

    jees h-valta

    Noh, hiukan siteeksi perääkin Tolopan rajussa kärjistyksessä. Kyllä meillä paljon korjaamisen varaa on tässä paapomisessa mutta perustoimet ja niiden rahoitus on verovaroilla kyllä suotavaa. Varhaiskasvatus, koulu, terveydenhuolto, vanhustenhoito yms. Mutta toki on paljon turhaa rahan hassausta joista osa on hirvittävän suureksi paisunut hallinto niin valtio kuin kuntatasolla. Piti atk:n alkaa hellittää työtehtäviä mutta hallinnosta ei juuri ole kuulunut edes lomautusuhkaa esim. sairaanhoitopiireissä. Herroja on liikaa. Eihän tuo nykyhallitus ole varmuuden vuoksi mitään tehnytkään. Rinne tykkää tasamaan taaplaamisesta. Ei joudu liikaa myrskyn silmään. Kyllä on aika iso ero Sipilän hallitukseen nähden. Tuo nykyhallitus taitaa toimia lähinnä sisäänpäin lämpeävänä kun ulospäin ei ainkaan mitään näytä tapahtuvan.

    Visakallo Visakallo

    Hallituspuolueet, kuten oppositiokin ovat nyt  kaikkien vaalilupaustensa jälkeen ikävän todellisuuden kanssa silmätysten. Tästä eteenpäin maan johtaminen muuttuu pelkäksi selviytymiseksi, jossa rahat eivät riittä kaikkien perusasiodenkaan hoitoon, saati mihinkään uudistuksiin. Kesään mennessä taloustilanne on jo eskaloitunut hyvin pahaksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei taloudessa mitään ongelmia ole, jos sopeutetaan julkinen talous n. 50 mrd€ tulotasolle, johon rahat riittää kevyesti. Työtä tehdään liian vähän, kolmannes palkasta maksetaan ilman työsuoritusta julkisella sektorilla.

    Puuki

    Tähän tilanteeseen ei sovi haihattelu pakollisista akunlataustolpista, kun ei ole tulossa mitään valtion kustantamia sähköautoalennuksia yms. jotka lisäisi sähköautoja merkittävästi.

    Kaasuautoja on ostettu melko paljon viime aikoina. Biokaasu olisikin sopivin polttoaine Suomen oloissa vähentämään päästöjä.   Se hyvä puoli verrattuna akkuautoihin niissä on lisänä, että vähentävät oikeasti päästöjä ja luonnonkuormitusta.  Tankkausasemia ja tukea paikallisille biokaasulaitoksille  vain lisää, niistä on puute . Muistaakseni nykyään biokaasua ei saa tankata henkilöautoihin, jos sitä tuotetaan yksityisesti esim. karjanlannasta. Tai sitten se oli niin, että biokaasulaitokseen ei saa mitään uusiutuvan energian tukea , jos biokaasua käyttää autoiluun.

    Tolopainen Tolopainen

    Siinä on vain viiden vuoden määräaika jolloin kaasua ei saa käyttää ajoneuvoihin. Kun tapahtuu ensimäinen tuhoisa kaasuräjähdys jollain maatilalla taitaa tukin bisnes lopahtaa.

Esillä 10 vastausta, 5,341 - 5,350 (kaikkiaan 31,265)