Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,431 - 5,440 (kaikkiaan 31,354)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Onko tämä autokeskustelu, sitä en tiennyt.

    oksapuu

    Ottakaa huone…

    Ei pidä provosoitua kun provosoidaan. Vanha viidakon sanonta ja Manun…

    arto arto

    Täällä ei muutenkaan tuontiautoa aivan samalla arvostuksella katsota kuin aitoa suomiautoa.  2 tuontiautoa ollut käytössä. volvo ja bmw kummassakin varusteita joita harvassa suomen autossa. Nyt volvo tallissa odottaa piristettä koneeseen 400hp olisi tarkoitus kutitella kun töiltä joutaa, BMW taas saksantuonti. Varusteita yllin kyllin. junnun kavereilla suomi samanlaisia.  Ovat ankeilla varusteilla verrattuna tuontiin.

    jees h-valta

    Onhan tietysti suomessa vain pikkuvarakkaita joilla ei ole varaa kaikenkarvaisia lisukkeita haalia mutta näyttämisen vuoksi pitää tietty merkki ja malli olla alla. En nyt aivan allekirjoita arton omassa pesässä tapahtuvaa ihan valtakunnalliseksi ilmiöksi. Kyllä aina autoliikkeen mainoksessa vieläkin mainitaan ”alkuperäinen Suomi-auto”. Eikä se ole arvoa alentava ominaisuus. Itse on aivan päinvastaista kokemusta tuontiautosta. VW:n premiumissa ei ollut edes penkinlämppäreitä vaikka oli kuitenkin aika läheltä eli Virosta tuontia. Muutenkin siinä mallissa yleensä sisustus oli nahkapenkeillä sun muut turhakkeet mutta tuo oli kangaspenkeillä. Yleensähän nahka mielletään arvostetummaksi vaikka minulle henk. koht. oli kangaspenkit ihan tärkeimmästä päästä ominaisuus. Nyt hankintahinnaltaan puolta halvemmassa ranskalaisessa on puolinahat ja penkinlämmittimet vakkarina kolmen lämpötason säädöllä. Se yleensäkin näistä premiumeista, aikansa elähtänyttä kuvitelmaa.

    oksapuu

    Ainahan se volkkari on osannut jokaisen nippelin erikseen laskuttaa…

    Toiset tykkää ajaa käytetyillä premiumeilla, toiset taas ikivanhoilla rakkineilla. Jos nyt käytettyjen premiumijen hinnat laskee runsaan tuonnin takia niin myös niistä perityn autoveron määrä laskee…

    Eletään mielenkiintoisia aikoja, autoveroon on kohta pakko tehdä jonkinlainen remontti…

    Jätkä

    Voi hyvänen aika! Joku omistaa Suomi-auton, jok ei ole A-mersu. eikä edes Saappi.

    Suomessa ei ole tehty autoja melekoisen pitkään aikaan. Yksi mynämäkinen Suomi-auto on. Kaikki muut ovat ulkomailla tehtyjä ja TUONTIAUTOJA..

    Jeessillä on ollut nyt riemu ja ylpeys taivaissa asti, kun sen Pökötissä on etuistuimissa lämmittimet . Ennenkuulumaton ylellisyys, ”jollaisia ei ole edes premiun.malleissa!”

    Lisävarustelistakin oli kaupantekohetkellä oikein Piiiitkä – Jeessinmukaan siinä kynää kulio, kun hän pullahiirensä kanssa ruksasi listaa – On muuten tainnut huomata, että TURHAKE-listaa tuli ruksattua.

    Remie

    <b>Teijo</b> on vuosina 19741976 valmistettu lavapakettiauto. Teijoa valmisti Volkswageninmaahantuoja Wihuri Teijon tehtaalla Perniössä. Auto nimettiin perniöläisen kylän mukaan. Perniön tehtaalla oli kokemusta raskaiden perävaunujen valmistuksesta sekä linja-autojen alustojen kokoonpanosta. Teijon esikuvana oli VW:n EA 489 -malli.

    Autojen valmistusta yhtiö oli jo aikaisemmin harjoitellut kasaamalla n. 50 kpl Volkswagen Kuplia Heinolassa. Teijossa oli voimanlähteenä Volkswagen Kuplan 1600-kuutioinen bokserimoottori ja auto oli etuvetoinen. Moottori oli etuakselin etupuolella. Etuvetoisen Teijon voimansiirtolaitteet ja pyörien navat tulivat Volkswagenilta. Tästä oli hyötynä myös VW:n huoltoverkoston sopiminen Teijon huoltamiseen. Lava ja lasikuiturakenteinen ohjaamo valmistettiin kotimaassa. Kotimaisuusaste oli 60 %.

    Jätkä

    Kas kun et esittele Vanajaa ja Sisua tässä yhteydessä. Enemmän niissä on Suomalaista tuotantoa, kuin vaikkapa täällä kasatuissa kuplavolkkareissa.

    Tuo Lava-Teijo oli kovasti vastahakoinen kulkemaan kuormalla, ylämäkeen ja varsinkin vastatuuleen. Konekoulullakin oli yksi sellainen. Yleensä kaikille riitti yksi ajokerta sillä.

    Suomessa ei vieläkään valmisteta henkilöautoja.

    jees h-valta

    Jätkä suuressariemussa keksi taas loistavan jutun. Mutta kaikki muut kyllä tajusi mitä tarkoitin. Ja ovat kyllä nähneet mitä autoilmoituksissa mainitaan. Suomiautoista puhutaan juuri alkujaan autoliikkeen maahantuoman ensirekisteröinnin autoista. Nämä yksityisten käytettynä tuomat ovat sikälikin erikoista ”onnelaa” kun joku muu varustellut auton ja saat tyytyä mitä joku muu mieltänyt tarvitsevansa. Yleensä vielä tyystin eri olosuhteisiin kuin suomen oloihin varustellut. Yleensä vielä mittari sopivasti myyntikuntoon buukattuna. Mutta ainahan suomalainen on ostanut kun on muka halavalla saanut. Sulo Vileneitä tuntuu piisaavan.

    Remie

    Kysymyshän ei ollut siitä kulkeeko vai ei ylämäkeen vaan valmistuksesta. ja toisekseen siitä että WW laski e-Golfin hintaa 8000€ . Montako Teijo pakua saisi 8000€ . Moottorihan oli kelvoton savuttaja jonka ajo lakkasi 15000km paikkeilla. Fiat paku oli samaa  savuttavaa ja kilometri luokkaa. Autot ovat kehittyneet noista ajoista mykistyttävän harppauksen . Toisin kuin ihmiset, ihmiset ovat koputtomat tehon tarpeessa autoissa, lähes kaikista 5-6 henisten autojen tehoista voidaan surutta ottaa puolet pois. Tällä jo säästetään hiilen muodostumista ja metsiä voidaan hakata enemmän.

Esillä 10 vastausta, 5,431 - 5,440 (kaikkiaan 31,354)