Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,461 - 5,470 (kaikkiaan 31,363)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    A.J . Veikkaan virhettä. Jos ei Automaatti sitten vaikuta. Saattaa mennä kevytkuorma-autoluokkaan niin silloin verot ovat pienempiä. Nuo tuonnit pitää aina katsoa etukäteen. Henkilöautokortilla ei ajeta ja vetämiseen tarvitaan yhdistelmäkortti. Pikku ee loppuu usein kesken. Jos on nuori niin autokoululla selviää.

    Remie

    Bokseja ja mittareita romuttamoista ostella ja Saksassa tuo on tuottavaa hommaa ketä on asiaan vihkiytynyt. Venäjällä ja Virossa.

    Jätkä

    Esim Mersujen mittareita on testailtu Suomessa. Ainoastaan maahantuojalla on sellaiset vehkeet, joilla löytyy todelliset kilometrit, mutta ainakaan Tekniikan maailman mukaan se ei niitä paljasta asiakkaalle.

    Täällä on lähellä aika suuri autoliike, joka on kaksi kertaa tuomittu mittrilukeman manipuloimisesta.

    Nykyään saa tosin Trafin keräämää tietoa mittarilukemista edellisissä katsastuksissa, eli jos ”Suomi-auto” kiinnostaa, sen historiaa saa selville pientä maksua vastaan rekisterinumeron perusteella. Siellä on tiedoissa katsastuksessa hylkäykset, seisonta-ajat ja yleensä paljon oleellista tietoa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Selitys alhaiseen autoveroon taitaa olla kuitenkin hybridi. Verottajahan huomioi hiilidioksidipäästöt kun se määrää autoveron. Esimerkiksi linkin autolle on laskettu päästöt olevan vain 64 grammaa/km, kulutus 2.8 l/100km ja käyttövoimavero alle 200 euroa vuodessa.

    https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37146445/Land%20Rover/Range%20Rover/2018/Helsinki

    Puuki

    6000 km pitää olla ajettu vähintään, jotta tuontiauto menee käytetystä eikä veroja peritä uuden mukaan.   Auton jos ostaa merkkiliikkeestä Saksasta eikä se ole ikäloppu, niin oikeat kilometrit löytyy autoliikkeen tietokoneelta. Jos on vaikka 1/2-vuotta vanha auto, ei sillä ole ehditty ajella vielä sataatuhatta km tjsnp.matkoja.

    kim1

    Anneli:Uusi 2020 mallineen  Seat Ateca 2.0 TSIxcellence 140 kW 4 Drive DSG malli maksaa Saksassa 27020€.,elikkä 16000€ euroa vähemmin kuin Suomessa..,elikkä esim.kyseisessä autossa on 24,5%:n alennus listahinnoista…suomessa sentään saa kaupantekijäiseksi uudet talvirenkaat,ja tavaratilan kumimatot…,heh

    sitolkka

    Luulisi että Saksassa alan ammattilaiset tietää mersun vehkeet millä kilometrejä tsiikaavat ja nörtit osaa varmasti kiertää ja huijata sitäkin. Niin iso bisnes että vuotoja tulee varmasti. Rahalla on taivaallinen voima.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Auton tuontia harjoittavan liikkeen sivuilta arvio kuluista (palvelut sisältää auton tuonnin, maahantuontikatsastuksen ja rekisteröinnin Suomeen, kuluttajansuoja sisältyy):

    • Auto 36.000,00
    • VEROARVIO ”autoverolaskuri” 4.464,00
    • PALVELUT 2.421,00
    • YHT. 42.885,00 €

    https://www.autoscout24.com/offers/seat-ateca-1-5-tsi-4d-dsg-xcellence-ahk-navi-pano-gasoline-brown

    Suomesta uutena noilla varusteilla noin 46000 euroa. Säästöä tulee noin 3000 tai jos hakee itse niin noin viitisen tuhatta.

    Autoverolaskuri kysyy vain hinnan ja päästöt, ei ajokilometrejä. Taitaapi olla hallituksella verotuksen muutoksen paikka, pois autoverosta käytön verottamisen suuntaan. Toisaalta polttoaineidenkaan hintaa ei saisi nostaa. Suo siellä vetelä täällä.

    kim1

    Sinällänsä koomista kun autovero keskustelu kävi kuumana pari vuotta sitten,niin autoveron poistoa vastustivat eniten he joilla ei ole autoa laisinkaan,mitä ilmeisemmin toiseksi eniten vastustivat he jotka ajelevat vanhoilla paskoilla…( lieneekö liikaa asuntolainaa?)..Miltei puolet pitivät nykyistä autovero järjestelmää hyvänä!!Hyvin monia tuntuivat erinäiset vyöhykemaksut askaruttavan..,pelkotilana..,isoveli valvoo auton nopeuksia yms..

    Remie

    Ei taida autoverolaskuri toimia yhteen käytännön kanssa. Aiempina vuosia tulli katsoi tarkasti onko kilometrit,vuosiluku,kunto, mittarit, sisusta ja maalaukset sellaiset että tiedot pitävät paikkaansa. Jos nyt tuijotetaan pelkkään laskuriin niin silloin suositaan rikollisuutta.

Esillä 10 vastausta, 5,461 - 5,470 (kaikkiaan 31,363)