Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,471 - 5,480 (kaikkiaan 31,363)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Haba, ei ole pakettiauto foorumi on maasturi foorumi.

    Remie

    Kyllä isänmaan puolia Suomalaisen kuuluu pitää ja ostaa auton Suomesta. Jäähän se raha hetkeksi Suomeen.

    Tolopainen Tolopainen

    Mitäs järkeä tuossa yli 30 k€, maksavan auton ostossa on, kymmenessä vuodessa pääoma menee nollille. Muutaman vuoden vanhoja diesel nelikkoja saa parilla kympilla. En lähtisi uuteen Seattiin rahoja polttamaan.

    MJO

    Kyllä isänmaan puolia Suomalaisen kuuluu pitää ja ostaa auton Suomesta. Jäähän se raha hetkeksi Suomeen.

    Tottakai ”lasipalatsi” firmat tarvitsevat monopolin ja saavat pitää hinnat taivaissa.

    Remie

    Mikä auto Tolopaisella olikaan. Peugeot 5504. eikö siinä ollutkin se 200 tonnin vetomassa. Luin kerran noita tilastoja ja hämmästyin noista tuloksista. Ranskalaiset ovat kirineet moottoreissa Korealasten rinnalle ja menneet amerikkalaisten ohitse. Nekatiivista oli muutamassa vain joitain öljyvuotoja. Mekaaniset osat ovat kaikissa lähes idioottivarmoja mutta elektroniset anturit ja liitokset aiheutavat päänsärkyä hyvin monessa merkissä. Kaikissa on lähes identtiset anturit jotka sopivat keskenään ja niiden kanssa sekoillaan. Avoltaan voivat olla ihan muuta mitä  kyseiseen moottoriin kuuluu ja silloin tulee kyllä,murheita. Anturit pitäisi saada alkuperäisinä aina. Mutta alkuperäinen yksinkertainen ilmamäärän mittausanturi maksaa 90€ , tarvikke 10€ , houkutus on suuri. Tuo kyseinen sensori saa aikaan monen monta vikakoodia , jos niiden pohjalta korjataan ja vaihdetaan osia niin rahaa palaa helposti 6000-10000€  ja kuitenkin tuo anturi on ostettava. Korjaamot ovatkin omaksuneet tavan että osia aletaan vaihtamaan niin kauan että vika korjaantuu ja asiakas maksaa kaikki turhat vaihdot ja osat. Siksi pitäisin kaikki osat merkitä ennen korjaamolle vientiä ja vaatia aina vaihdettu osa itselleen. Sitä ei yleensä anneta ja syyksi kerrotaan että osa on vaihto osa. Totta hitossa se on kun on kerran on vaihdettu ja minun pitääkin juuri siksi se saada kun sen maksan. En saisi tätä kertoa mutta näin menetellään. Yrittäkää löytää luotettava korjaamo.

    Remie

    MJO Ei kai kukaan metsän omistaja noihin liikkeisiin mene. Pitää etsiä pieni paikkakunta jossa kaupat tehdään niin saa arvoistaan kohtelua, kun vielä ostaa käteisellä niin kohtelu paranee. Katsoo vielä millä autolla johtaja liikkuu.

    arto arto

    Muutos voi yllättää vauhdillaan
    Vaikka sähköistämisen tiellä on esteitä, muutos voi lopulta yllättää vauhdillaan. Gaskell ottaa esimerkiksi Suomen, jossa eri arvioiden voisi olla 250 000–850 000 sähköautoa ensi vuosikymmenen loppupuolelle tultaessa.  Siinä tunnetun auto gurun ennuste.

    Remie

    Ilman virtausta ymmärtävänä en ymmärrä alkuunkaan että autoon pitää moisia rakenteita laittaa. Mitä iloa on maastossa ja kaupungissa moisilla alpaineistuksilla joita saadaan erilaisin muoviräpsyttimin aikaiseksi. Auttavat yli 150 km/h mutta suomessa ei voida ajaa niin kovaa. Maastossa ne rikotaan , kaupungissa niitä ei tarvita muuta kuin haitaksi. Voi voi.

    jees h-valta

    Arto oikeassa, sähköautoilu on in ja lisääntyy huikeaa kyytiä. Täällä metsien paapat kalpenee kun alkaa omilla kyläkuppilan parkeillakin näkyä hiljaisia kiitäjiä. Mutta tämäkin päivä osoittaa että pienellä herkistyksellä saa aikaan uudelleen autokeskustelua kun tuntui paapat sekoavan omiin piuhoihinsa. Nuo tuontiautokuviot ovat jonkinsortin muoti-ilmiö jolla haetaan huomiota että ollaan NIIN kansainvälisiä eurooppakiitäjiä ettei me suomen autokauppiaita rikastuteta. Lyhytnäköistä omaan napaan tuijotusta mutta kyllä niistä koijarien piileistä sitten varmaan mieli kummasti virkenee. Varsinkin kun eka kertaa huollossa ladellaan paikat mitkä ovat rempallaan. Ja senmukainen kustannusarvio. Noista vain saa aika usein lukea mitä on löytöjä reffakas suomipoika tehnyt.

    Remie

    Sähköautoa odotellessa. Sulasuola-akku on kehitteillä jonka mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.Käytännön kokeiluja tehdään hurjalla innostuksella. Kiinostaisi kovin kustannuspuoli juuri akun osalta. Moottori puoli on oikein hyvin hallussa kaikkine säätimineen, siihen puoleen ei kovin mullistavia ideoita ei enää tule. Jos ladattava sulasuola-akku vielä osoittautuu pitkä ikäiseksi että kestäisi yhden 500 000 km niin se olisi kehitystä jos mikään. Odottaminen on kidutusta sanoi teloitettava.

Esillä 10 vastausta, 5,471 - 5,480 (kaikkiaan 31,363)