Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,481 - 5,490 (kaikkiaan 31,363)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Näyttäisi siltä että me vielä rakastetaan suolaa, ja sitä on autossamme sulana.

    ”Vuonna 2016 Giordani ja kumppanit tutkivat sulasuolaan perustuvia litium-ilma -akkuja ja saivat aikaan menetelmän, joka mahdollistaa ladattavan Li-O2-akkukemian käyttämällä epäorgaanisia sulasuoloja elektrolyytteinä. Menetelmällä saavutettu Li-O2 sähkökemian kaksisuuntaisuus oli aikanaan ennennäkemätön.

    Nyt Waterloon yliopiston Nazar ja hänen kollegansa tukeutuivat myös sulasuolaan ja vaihtoivat huokoisen hiilikatodin kaksitoimiseen metallioksidikatalyyttiin. Akun toimiessa 150 °C:ssa he havaitsivat, että vakaampaa Li2O:ta muodostuu Li2O2:n sijasta. Tämä johtaa erittäin hyvin kaksisuuntaisesti toimivaan Litium-happi-akkuun, jonka coulombinen tehokkuus on lähes sata prosenttia.

    Varastoimalla O2:n litiumoksidiksi (Li2O) litiumperoksidin (Li 2O2) sijasta akulla ei ole vain erinomaisia varausominaisuuksia, vaan se saavutti järjestelmässä maksimin neljän elektronin siirron. Tämä lisäsi teoreettista energian varastointikykyä 50 prosenttia.

    Veijo Hänninen”

     

    Remie

    Haba . Ja vielä korkojen kera. Ensimmäiset maksavat eniten, mutta heillä lienee siihen rahkeet.

    Jätkä

    Jeessi:”-Varsinkin kun eka kertaa huollossa ladellaan paikat mitkä ovat rempallaan. Ja senmukainen kustannusarvio. Noista vain saa aika usein lukea mitä on löytöjä reffakas suomipoika tehnyt.”

    Kuuluu sarjaan Reffakas Harjavallan hanu muistelee.

    jees h-valta

    Ei ole tarvis vääristellä. minulla tuontiauto oli kuitenkin vähävikaisin ja helpoin matkan tekijä. Se iso vaiva ilmeni vasta parin vuoden käytön jälkeen ja ei sinällään aiheuttanut minulle mitään mainittavia kuluja eikä haittaa. Mutta silti en enää osta kuin ”suomiautoja”, ehkä metsäkäytön avolavan vielä voin harkita koska niissä ei juuri noissa kunnon autoissa muuta paljon olekkaan. Nimittäin jenkkiautoissa. Mutta auttaa kummasti kaupan päätöstä jos löytyy niistäkin, ja toki jokunen löytyy.

    Jätkä

    Jeessi:”-tuontiauto oli kuitenkin vähävikaisin ja helpoin matkan tekijä. ”

    _Jotenkin ikäänkuin rivien välistä olen lukevinani, että nykyinen kesintö ei ole lähskään sellainen kuin tähän asti on tullut hehkutettua. Ei ajo-ominaisuuksiltaan, eikä viattomuudestaan. (Mitä halvattua – puolet ajasta ollut ”varikkopilttuussa” remontteerattavana”. isot kahvit ja pitsat  on tosin saanut joka remonttireissulla)

    Puolet ajokilometreistä on tullut korjaamomatkoista. Niistä pitäis kyllä saada kilometrikorvaus takuuaikana. Taikka voisivathan he hakea lavetilla – ja tuoda takaisin myös. ( Mutta naapurit näkisivät, että ”taas sitä pököttiä viedään”.

    Tolopainen Tolopainen

    Jessen ongelma ei ollut siinä, että auto oli tuontiauto, vaan VAG:n autojen heikkolaatutaso ja yhdistettynä suurehkoon ajomäärään. Ei niissäkään tietenkään ole niin paljon vikoja kuin Pököissä, joissa niitä on äärettömästi. Miksi jotkut hankkivat rahalla itselleen vikaherkkiä autoja, ehkä se on sitä petetyksi tulemisen tarvetta, joka ihmisissä on sisään rakennettuna. Hormoonithan ihmisen elämää pyörittävät, ja samalla ostatteleevat uusia autojakin kaiken muun lisäksi.

    jees h-valta

    En laskenut nykyistä lähes uutta autoa tuohon vähävikaisten listalle. Koska kaikki muut autot ovat olleet käytettynä ostettuja on niissä aina jossain kohtaa tietysti jotain vaivoja ilmennyt. Jos ei muuta niin normaalit kulumavaivat. Eihän tuossa Peugeotissa vielä ole mitään vikoja ollut eikä huollossa ole rampattu kuin huollot teettämässä ja renkaat vaihtamassa. Eikä tietysti kuulukkaan.

    Puuki

    Pösö ja muut ranskalaiset oli saksalaisen katsastustilaston hännillä paljojen vikojensa takia. Muita merkkejä samassa joukossa oli Dacia ja pari korealaista.

    Jätkä

    Jeessi. Ethän nyt vain unohtanut jotain?

    Remie

    Asia ei minulle lainkaan kuulu eikä liikauta vähääkään,  mutta puoluettomana tahona voin sanoa että tuo tieto katsastusasemilta saatuna ei ole vertailulelpoista. Katsastusasemat luettolivat vain viat automerkeittäin ja tyypeittäin. Huomioon ei oteta hinta laatusuhdetta. Kukatahansa ymmärtää ettää 600 000€ auton vertaaminen 10 000 euron kauppakasssiin on hulluudessaan järjetöntä.

Esillä 10 vastausta, 5,481 - 5,490 (kaikkiaan 31,363)