Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,501 - 5,510 (kaikkiaan 31,375)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Mitäs erikoista Audissa on. Kun on tottunut kieseihin, jotka kulkee suoraan, Audin tien kaltevuuteen reagoiva vahvasti oikealle puoltava ohjaus ei pahemmin miellytä. Harvinaisen huonolaatuinen auto muutenkin ainakin oli.

    Remie

    Olen kymmeniä vuosia ihaillut MB autojen renkaita. Hienosti on suunniteltu kun parkkipaikoilla katselee etupyöriä , harvinaislaatuinen ominaisuus kun kyetään ajamaan vain puolla pyörällä. Toinen reuna renkaasta kulumaton ja toinen puoli aivan sileä, monesti langat näkyvissä. Ominaisuus on tuttu suomen talouspoliittista päätöksistä , mitä enemmän säästetään sitä vähemmän on rahaa käytössä.

    jees h-valta

    Jätkä myös säästää, päätään. Käyttää vain toista puolta aivokapasiteetistaan ja sitäkin säästeliäästi. Haba erittäin oikeassa. On siellä hanskalokerossa puhelinnumero joka sisältää tosiaan tiepalvelun. Kuten Haba oikeassa myös noissa muissakin kommenteissaan. Ja jätkälle nyt sitten vielä tiedoksi sekin ettei Peugeot tosiaankaan mene mersun huoltoon kun kävi niin että Palin osti mersutalon joten mersut ovatkin samassa huolto-organisaatiossa nyt sitten Peugeotin, Opelin ja Nissanin kaas. Tulihan siinä kaupassa Palinille jotain muutakin merkkiä kait mutta nämä pääpiirteittäin.

    Remie

    Olen kuullut että 10 ensimmäistä kertaa pitää sieltä katsoa mutta sitten on niin usein asiaa tuohon numeroon että sen muistaa. Jaa nyt tuli uutta tietoa, ettei puhelimen soitettujen numeroiden listassa muita numeroita olekkaan, käy suoraan kun painaa vihreää luuria.

    jees h-valta

    Remie sitten painelee vain vihreitä luurejaan, kait homeessa. Niin paljon aikaa kun tuollaisia on tullut paineltua. Älypuhelimessa ei paljon vihreitä eikä yleensäkään luurin kuvia painella vaan hipaistaan että soita numeroon. Jos tuolla tasolla autoja arvotetaan on varmasti museoautorekisterissä montakin merkintää. Mutta yksikään ei starttaa vaikka millaista nappulaa painaisi.

    Remie

    Jees , ei minulla ole Peugeotteja vastaan mitään.Nehän ovat kulkeneet aina mukavasti kuten kaikki ransaklaiset. Panhartista lähtien , varsinkin X ja Z olivat tyylikkäitä ja kyyti loistavaa. Panhartit olivat takavetoisia ja saavutti suuren suosion. Tyyli muuttui ja auto heikkeni ajoltaan kun tehdas muutti auton etuvetoiseksi , ohjaus kangistui ja nypytti jyrkemmissä kaarteissa rattia. Sitikkan esimerkin seurauksena auton suosio laski. Peukgeotit tarvitsivat korjaamoilta aina erikoisia työkaluja kuten kuusiokoloavain jolla sai vaiheiston ja moottorin iroitettua toisitaan. Perän rakenne oli poikkeava jollaista ei muissa ollut joka esti hinaukset. Kyllä niitä hinattiin eikä mitään seurauksia ollut. Perä oli tuettu vaihdelaatikkoon ja kardaani sijaitsi umpinaisessa putkessa. Putki hoiti momenttituennan virkaa eikä huono ratkaisu ollutkaan. Sähköjärjestelmä oli käänteinen, laitteissa makasi jännite ja kytkimistä maadoitettiin, kerrottiin että järjestelmä esti hapettumisen. No tulokset olivat kuitenkin hapettumista parhaimmillaan. Siinä oli se hyvä puoli että jos johto meni rikki joistain niin valo vain syttyi tai pyyhkijät alkoi pyyhkimään. Siinä ei auttanut muu kuin akun irroitus ajon väliajaksi. Innovatiivinen ratkaisultaan kaiken kaikkiaan. Pari on ollut ja kerran harkinnut tupla nelosta tai vitosta.En ole enää perehtynyt noihin lieneekö systeemit vielä tuon kätisiä.  Aikaa  kulunut 60 vuotta noista ajoista. Autot olivat hyviä mutta tiet huonoja , nyt on toisin.

    jees h-valta

    Kiitos vain oikaisevasta kirjoituksestasi Remie, mutta sinällään se vain vahvisti että olet aivan eri vuosisadallakin kuin muut autoista keskustelijat näillä nurkin. En sinällään moiti ketäänkään palstalaista autojen mollaamisinnosta mutta sitä ihmettelen että aina tuntuu niissä jutuissa juuri aika vahva historian havina. Mitään tekosta niillä ei välttämättä ole nykypäivän autoiluun. Miksi aina pitää tuijottaa taaksepäin? Eikö tosiaan meitä ikääntyviä ollenkaan saa irti niistä kultaisista kahdeksnkymmenluvun tai jopa parkytä vuotta vanhempien perusteella tehdyistä autoarvioinneista. Eikö me voitais alkaa myös suuntautua tähän autoilun suureen murrokseen jo innolla odottavasti kun kerrankin uutta hiukan reippaammin tapahtuu. Mitä me teemme sillä tiedolla että autot oli ennen sitä ja tätä. Kun se ei kerro niiden arvoista eikä tavoista mitään.

    Remie

    Kerroin suurella odotuksella sulasuola-akusta ja toivoin että joku sanoisi edes vastaan. Odotus oli turha. Keroin Bensiinimoottorista joka toimii plasmasytytyksellä ja tarkkuusohjatulla suuripaineisella polttoaineen syötöllä kuin nyky dieselit. Joilla saavutetaan merkittävät polttoaine säästöt ja päästöjen osuus olisi olematon ilman lisäkaitteita.  Samoin kävi plsmasytytysdiesel moottorin kanssa mitään  kommenttia ei tullut muuta kuin että nuo on vanhoja ottomoottoreita. Kyllä kykekenen jopa kehittämään edelleen sähkö ja myös polttomoottorintekniikkaa, en ole mitenkään aivohalvaantunut. Jo yhden parannusehdotuksen tein palstalle joka on jo käytössä, eikä aikaa kulunut kuin reilu viikko.

    Remie

    Kiitos Haba. Minulla on vety vehkeet kotona, ihan tehdas tekoiset. Vety on turkasen ärjy kaasu. Tekee hallittavuuden niin haasteelliseksi. Tuossa käytössä jossa minulla on nuo , toimii moitteetta. Tässä laitteessa vety tehdään sitä mukaa kun on tarve, ja säätelyä ei ole. Litrata vettä tulee järjetön määrä energiaa. Poltan kuparia litralla päivän, ja vielä jää tähteeksi. Alumiini ja messinki menee samoin. Sulattaa keramiikkaa kuin tinaa. Tehot ovat aivan valtavat. Polttomoottoriin vadittaisiin keraamiset männät ja venttiilit, myös kiertokanget ja kampiakselit olisivat todella järeitä. Tämä tietenkin ettei vedyn kehittymistä voida rajoittaa mitenkään hallitusti. Mieleen tuleekin tubiini mutta kovan on haasteen edessä tuo valtava lämpö. paljon on kysymyksiä, joita Japanissa ratkotaan kuumeisesti. Eräs ratkaisu löydettiin mutta väärän suuntainen , Alkoholilla voidaan lämpö puhdistaa ja tehostaa. Hidastaminen on ongelma.

    Tolopainen Tolopainen

    Liekin lämpötila riippuu hapenmäärästä, sehän on aivan sama mitä kaasua polttaa, kyllä puhtaassa hapessa kaikki palaa. Vety ei ole sen ärjympi kuin hiilivedytkään, sillä vain on laajempi syttymisalue ja palamistuloksena vesihöyry. Sen takia autoteollisuus on siitä kiinnostunut. Liekin lämpötila moottorissa ei ole mikään ongelma, kun polttoaineen ja ilman seoksella tilannetta hoidellaan lisäksi moottoreissa on jäähdytys. Onko Remie kuullut, että moottorin sylinterinkannessa on jäähdytysnestekierto. Lisäksi mäntiä jäähdytetään voiteluöljyllä ja öljyllekin on oma lauhduttimensa monissa nyky autoissa.

Esillä 10 vastausta, 5,501 - 5,510 (kaikkiaan 31,375)