Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,511 - 5,520 (kaikkiaan 31,405)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Olen Jessen kanssa samaa mieltä, että aika lailla mennyttä maailma nuo Remien jutut tahtoo olla. Toyotalla on ollut vetyauto markkinoilla jo vuodesta 2015, ja nyt tästä Mirai- mallista tuli myyntiin jo toinen sukupolvi, eli kyllähän vedyn aiheuttamat tekniset ongelmat on ratkaistu, ja aitoja käyttökokemuksia on syntynyt jo miljoonien ajokilometrien verran.

    Remie

    Nyt puhutte asiasta jota ette ymmärrä ettekä tiedä, Kysymyshän ei ole tuosta vedystä joka on pullotettavissa tankkaus asemalla. Kysymys on moottoriin menevästä vedestä joka muutetaan vetykaasuksi sitä mukaa kun kaasua tarvitaan. Lukekaahan uudestaan mitä kirjoitin. Vedyn teho on aivan jotain muuta kuin hiilivetyjen. Mikä aiheuttaa teissä moisen kemiallisen reaktion että olette takajaloillanne ja sumennutte niin ette viitsi lukea koko printtiä. Totta kai tiedän mitä vehkeitä mailmalla liikkuu.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos Remie moottoriin laittaa vettä, sen käynti lopahtaa koneen hajoamiseen, kiertokanget menee mutkalle alta aikayksikön. Moottoriin menee vesihöyryä koko ajan polttoilman mukana, eikä se vedyksi moottorissa muutu.

    Puu Hastelija

    Mitä jos jatkettaisiin jo olemassa olevan kehittelyä? Pienemmät akut ja polttokenno rupsuttaa jatkuvasti vähän virtaa lisää (vedystä). Saadaan Suomen talvessa 90% hyötysuhde, kun auton lämmitys tulee sivutuotteena. Sitä vaan ihmettelen, kun sähköautot palaa, mutta tämä vety ei aiheuta intohimoja.

    Remie

    Puuh . Olet jäljillä. Sähköautoihin liittyy vakava turvallisuus riski kolari tilanteessa. Vetykaasu pullossa kuuluu aivan samaan riski katekoriaan. Jokainen vähääkään perillä oleva ei halua ajaa autolla jolla on vetypommi takalaatikossa. Sulasuolaakku on myös kuuman suolan osalta suuri riski , mutta räjähdys vaaraa ei siinä ole. Tehoonsa nähden akku on pienin ja välittäjä aine on harmiton koska kyseessä on ilma toisin kun muissa akuissa on happoja. Vety moottori jonka vety tehdään sitä mukaa kun kulutusta on. On polttoaineen osalta täysin turvallinen kun polttoaineena toimii puhdas lähde vesi. Juuri niin kuin minun polttimessani. Suomen olosuhteissa on talviset olosuhteet kiusana niin kuin monessa muussakin maassa koska vesi muuttuu kiinteäksi aineeksi.

    Puu Hastelija

    Rennielle nyt yksi tarkentava kysymys. Et kai kuvittele, että plasmaleikkurissasi vesi toimisi jonain energianlähteenä?

    Tolopainen Tolopainen

    Remie olet ulkona kuin lumiukko, vetyä ei valmisteta vettä hajoittamalla, se vaatii aivan liikaa energiaa. Älä laita autonmoottoriin vettä, se ei sitä kestä. Vesihöyrypuhalluksilla puhdistetaan isojen voimalaitosten kattiloitakin, ei muutu vedyksi.

    Remie

    Kyllä  hana vettä tankkaan säiliöön. Eikä polttimessa ole mitään paineellisia osia muita kuin polttimen suutin josta liekki tulee esille valtavalla kuumuudella. Mitään ilmaa tai kaasua ei johdeta polttimeen. Myyn kyllä laitteen jos kiinostaa. Laite polttaa lähes kaikkea ja vain 10A valovirta riittää. Nimellistä sähöjännitettä käytetään purkamaan vesi eri osiin. Laite on täysin turvallinen.

    Tolopainen Tolopainen

    Onko siellä osastolla muita samoissa hommissa.

    Remie

    Joo puhdistettiin joskus muinoin mutta lopetettiin koska metalli ei kestä. metalliin syntyy vetyhalkeamia.

Esillä 10 vastausta, 5,511 - 5,520 (kaikkiaan 31,405)