Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,531 - 5,540 (kaikkiaan 31,405)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Jospa minä kokeilen sanaa ”DDR”…

    Remie

    Tiesittekö että Mersu on Renault moottorilla varusteltu auto. Mersun oli nostettava kädet pystyyn kun ei  saa enää huijata  niin paljon . Laittavat kunnon mootoreita ja myynti laukkaa. Mersu laittaakin ensivuoden malliin pelastusrengas merkinnän auton keulalle kun muuten olisi koko lafka mennyt nurin. Huokailevat syvään että on se sentään hyvä että on Renault olemassa. Ei ei minulla ole ei ole Renault sen paremmin kuin mersua. Yksi mersu riitti , ja sekin oli ihan kokonaan liikaa.

    Visakallo Visakallo

    Renaultin pääjohtajan laittoivat puolestaan kilometritehtaalle, ja taitaapa hän joutua taloushuijauksistaan vielä vankilaankin.

    Lenkopetäjä

    Kyllähän w124 w201 mersut oli helevetin hyviä autoja.sen jälkeen kuraa.jätkä on vanhempien audien suhteen oikiassa mutta kyllä a4 on jo surkia esitys.suuntavakauski loistaa poissaolollaan?

    Remie

    Ai palstan teema muuttui  DDR = Double Data Rate. Nyt katkoo ei vaan pätkii, ei kun on aivan hiljaa.

    Remie

    Kun oikein asiaa kerrotaan ja turvallisuutta haetaan niin kuulamuteri ohjausta ei olisi saanut noiden tankojen kanssa korvata koskaan. Kunnon simpukka ohjaus menisi noita tiessä olevia raiteita myöden ohjailematta niin kuin ennen meni. Nykyiset polkupyörää muistuttavat ohjajukset tulisi lailla kieltää.  Moni on ajanut metsään tuon takia. Eräskin täti kertoi että pelästyi kun joku tööttäsi takana ja heilautti ohjausta niin auto lähti kierimään tiellä. Vaarallisia ovat.

    Jätkä

    Onhan toki ohjauksissa eroja. Etupäässä on monta seikkaa ja kulmaa, jotka vaikuttavat ohjaukseen, sen tunnokkuuteen ja tarkuuteen. Nykyään on joka kotterossa tehostettu ohjaus, joka on sitten joissakin tapauksissa hienosäädetty ”amerikkalaismalliseksi”, eli täysin tunnottomaksi. paras ohjaus on sellainen, joka mukautuu jonkin verran nopeuden mukaan. Joka keskittää hyvin – esim risteyksessä kääntymisen jälkeen voi ratista päästää irti ja polkaista kaasua, niin etuvetoisen auton ohjaus vetää suoraan.

    Hyvä ohjausgeometria reagoi tien kaarteissa kallistuksiin niin, että jos tien suunnittelijat ja tekijät ovat tehneet kunnolla sen työn, mistä heille maksetaan, ei sellaista hyvää autoa tarvitse ohjata tien kaarteiden mukaan, se ohjautuu itse.

    Tollon mielestä se on vika, muiden mielestä tavoiteltu, harvinainen ominaisuus.

    Saman ohjausgeometrian vaikutuksen voi kokea ajamalla erilaisilla polkupyörillä. Jollain pyörällä voi ihan hyvin ajella ohjaamatta käsin, toisilla taas ei oikein huonostikaan.

    Jokainen on varmasti nähnyt Mersun pysäköitynä sellaiseen paikkaan, että etupyörät ovat kohtalaisesti käännettynä jompaan kumpaan suuntaan?  ”Sisäpuolen” rengas on huomattavasti enemmän kääntynyt, kuin ”ulkopuolen”  rengas, sen lisäksi pyörät ovat kääntösuuntaan kallellaan! Eikö vaan?   ONKO MUISSA?

    Remie

    WW kokeili heittopyörää huonolla menestyksellä, pienikin epätasaisuus sai pyörät harottamaan kuin vastasyntyneen vasikan jalat. Oli kamala ajettava jos oli vähänkin epätasaista tai tie kallistui. Kertoivat että on tappo vehje. Kuinka tuommoisessa merkitään ET luku kun kääntöpiste on 20 senttiä moottoritilassa.

    jees h-valta

    Eiköhän ne jätkä muutkin osaa pyörien kallistuksia kuin mersun tekijät. Minun mielestä näin on ollut jo kauan ja monessa automerkissä. Mutta sitä saattaa ”saksansokeus” joskus yllättää.

    Remie

    Onhan noita kulmia  + ja – joka lähtöön. Tuo kääntö on haasteellinen yleensä pyörät ovat hyvin erikoisessa kulmassa toisiinsa nähden , ja kiinteällä alustalla käännettäessä ripustukset ovat koetuksella, pallonivelet huutavat armoa. Vähän vauhdilla ajaa ringin niin mustaa jää kumista tiehen . Tuolloin ohjauskulmat ovat päin pers…ttä. Se ei tosin ole vika vaan ominaisuus jonka valmistaja on suunnitellut huolella.

Esillä 10 vastausta, 5,531 - 5,540 (kaikkiaan 31,405)