Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,541 - 5,550 (kaikkiaan 31,406)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Myös sisempi etupyörä kääntyy jyrkemmin kuin ulompi.

    Remie

    Niissä autoissa joissa oli olkatappi ja se olinpystyssä niin tuota kallistelua ja auraamista ei esiintynyt. Eikä kumit liioin kuluneet vain toisesta reunasta jos auraus oli kohdallaan. Ohjausgeometriat meni uusiksi etuvetoisten myötä, niissä on pyörät harallaan, ja auraus tulee sitä mukaa kun kiihdyttää, alamäessä ja tasaisella pyörät ovat harituksella ja kuluvat sisä reunsasta enemmän.  Pystykallistuksilla on oleellinen merkitys kuinka renkaat kuluvat. Suuria ongelmia esiinyy silloin kun toinen kumi kuluu sisä reunasta ja toinen ulkoreunasta. Silloin tulee mielen että autolla ajetaan vain rinkiä. Mutta ei , kulmat ovat poskellaan.

    Remie

    Ei aina käänny, minulla on auto jossa ulompi heittää hiekkaa ulos. Ominaisuus ärsyttää mutta se ei ole vika.  Tuo ulomman pyörän ylikääntö on hankala kun ajetaan paljon kaupungissa, renkaat kuluvat nopeasti kun tehdään jyrkkiä käännöksiä. Sisämäisen renkaan ylikääntö antaa enemmän anteeksi kun paino siirtyy ulomman pyörän päälle kaarteessa. Parhaalta tuntuisi että pyörät olisivat samassa suunnassa mutta nykyään eivät koskaan taida olla.

    Remie

    Pyörien osalta kannattaa käydä aina merkkiliikkeessä ja antaa heidän laittaa kulmat ja pyörät kohdilleen. Ja vain silloin jos renkaissa ilmenee jotain ongelmaa, joka aina katsottava viimeistään renkaan vaihdon yhteydessä. Jos on ongelmaa niin merkittävä se pyörä jossa se oli jotta asentaja tietää etsiä oikeaa vikaa oikeasta kohdasta. Valtavasti korjataan väärin kun ei tiedetä mikä on ongelmana. Joku vie auton  suuntaukseen ja kertoo että auto vetää . Ei paljon kerro , kysymys onkin usein oliko ikkuna auki.

    jees h-valta

    Eiköhän joka auto vedä. Ihan pyörillään. Tuo että auto jotenkin ehdointahdoin kuluttaisi renkaita joko sisä/tai ulkoreunaltaan Remien kuvaamalla tavalla on kyllä auton ohjauskulmien vaivoja. Olen nyt ajanut kesärenkailla kolme kesää ja aivan tasaista on kuluminen ollut. En tiedä onko huollossa vaihdettu välillä edestä taakse jne. mutta ainakin renkaiden kuluma on tosi tasaista ja menee varmasti vielä yhden kesän. Eli aika huomattavan määrän kilometrejä. Michelinit tuntuvat kestävän hyvin.

    Jätkä

    Negatiivinen olkapoikkeama on nimenomaa Volkkareissa ja sillä saakin auton kulkemaan suoraan. Tavallinen tallaaja voisi omassa autossaan hieman muokata tuota poikkeamaa, kunhan selvittää itselleen ensin ET:n vaikutuksen ja määrän.

    Pikkupojat leikkivät autojen vanteiden kanssa tajuamatta, että murjaisemalla vanteen alle pari- kolmekymmentä milliä aluslevyä, kaikki muuttuu, jos ei vanteen ET:tä muuteta samalla. JNE.

    VAG- konsernin autoissa täytyy nuo pyöräkulmat ja ohjaus olle huippuhyvin. Se laatu on aina pärjännyt vertailuissa nimenomaa kohdassa ajo-ominaisuudet.

    Ranskikset? No ei kyllä ihan niin hyvin.

    kkiila

    Pyöräytin vag konsernin autoon uudet levyt taakse ja jarrupalat joka kulmaan pari tuntia sitten ja merkintä huoltokirjaan. Oli alkuperäiset levyt ja palat jotka meni vaihtoon.

    Nykyään saa kyllä varaosia helposti, vaihtoehtoja paljon eikä tarvitse lähteä jonottelemaan liikkeen tiskille.

    Tolopainen Tolopainen

    Nelipyöräsuuntauksia tehdään muualakin kuin merkkiliikkeissä. Asentajalle ei  paljon tarvitse ongelmista kertoa, kun tietokone näyttää renkaiden suunnan ja  myös reaaliajassa kun niitä säädetään. Koneissa on merkkikohtaiset ohjearvot, valitettavasti kaikki asentajat eivät osaa tehdä nelipyöräsuuntausta. Säädön jälkeen auto pitää aina koeajaa, juurikin noiden onnettomien takia, jotka evät osaa tehdä suuntausta. Monissa autoissa ei voi säätää etupyörissä  pystykallistusta.

    Jätkä

    Tollo. Älä sinä sekaannu asioihin, joista sinulla ei ole mitään tietoa.

    Näkyy olevan Tietäjiä ja ”tietäjiä”. Samoin kun on ”asentajia” ja Asentajia.

    Eturenkaiden pinnan kuluminen toispuoleisesti, kertoo kuljettajan taidoista ja tiedoista korutonta sanomaa. Jos tuota ei tunne ajaessa, niin kortti pitää ottaa pois häneltä.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Jos Jätkä olisi perehtynyt nykyautoihin, hän tietäisi, että niissä voi suunnata myös takapyörät, niissäkin voi olla suuntausvirhe. Kun ovat erillisjousitettuja, ainakin paremmissa autoissa, miten lie mersuissa. Sehän puoltaa saksalaisten autojen tapaan oikealle. Metsäkoulun palkoilla ei koskaan olisi uutta turbodiesel Audia saanut ostettua 80-luvulla, mielikuvitustarinoita, joskus päässyt kuskiksi.

Esillä 10 vastausta, 5,541 - 5,550 (kaikkiaan 31,406)