Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,571 - 5,580 (kaikkiaan 31,419)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Onpa ainakin yksi asia, josta voi olla Röörin kanssa samaa mieltä.

    Jätkä

    Remie:”Otetaan tuo luistonesto vähän varovaisemmin. Järjestelmä auttaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta sen jälkeen tappaa armotta.”

    -Et näköjään ole vähääkään perillä siitä, miten luistonesto toimii!

    Visakallo Visakallo

    Visakallo: ”Milloin muuten Remie olet ajanut aivan uudella laadukkaalla autolla viimeksi?”

    Remie jaksaa kyllä kirjoittaa aamusta iltaan ja päivästä sekä viikosta toiseen, mutta ei jaksa vastata selkeään kysymykseen!

    Puu Hastelija

    Ei hyvää päivää rennie!

    Hyvin hyvin vaaraarallinen. Siksi pidänkin tuon vekottimen hiljaisena, myös lukkiutumattomat jarrut joilla ei voi ohjata eikä hallita auton kulkusuuntaa.” 

    Nyt sotketaan jo selvästi takapotku traktori autoihin???

    Vasta jälkeenpäin tajusin, millaista kultamunaa rennie oli tuolla taannoin kauppaamassa vesipolttimensa kanssa! Väitän, että suurvallat ovat kiinnostuneita, sillä se, joka saa Rennien polttimen, jolla litralla vettä leikkaa metallia koko päivän- ja vettä jääkin vielä- ilman että tarvitsee valovirtaa kuin nimeksi tulee maailman haltijaksi!

    wanhajätkä

    Onhan meitä asiantuntijoita. Kyllähän auton alustan saa toimimaan mieleisekseen melkeen merkissä kuin merkissä. UUdet on tietysti alkuun hyviä tai ainakin kohtalaisen hyviä ensimmäiset 20 000. Sitten alkaakin jo koiranluiden ynnä muut kulutusosien vaihto. Itsehän sitä et huomaa kun totut kolinoihin pikkuhiljaa. Sitten sattuukin se vee katsastusmies joka kangen kans reuhaa alustaan väljyyttä….mielestäsi. Nykyisinä uusi auto on vapaavuosilla katsastuksen suhteen liiiiiiian pitkän aikaa oletikkin jos ajellaan paljon sorateillä.

    Olen kuluttanut rahaa pitkän rivitalon verran autourheiluun niin ralleissa kuin asfaltilla. Tehdastekoisena ei löydy mistään merkistä valmista, juuri minua miellyttävää alustaa. Sitä säädellään miumaumukkaan. Vanhastakin saa ihan namupirssin todella pienellä rahalla ja vaivalla. Kovan tai pehmeän kiharannielijän. Jokainenhan meistä on vahinngossa ajanut semmoseen pirunkuoppaan että hirvittää jäikö ees rengas ja vanne eheeksi. Ensimmäisenä osoite on nelipyöräsuuntaukseen…ei merkkiliikkeeseen vaan ammattilaiselle!

    On se jännä lueskella mitä hölmöjä seuraavaksi viisaimmat kirjottelee. Taas ku uus sukupolvi saa kortteja ni teistä viisaistahan sais super mekanikkotiimin ihan talkoohengessä… jaq vaikka ponsorointejakin nuorisolle. Kaikilla täällä menee niin hyvin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos kestää jeesin ja Jätkän kurmootuksen, niin sitten on täysivaltainen palstalainen!

    wanhajätkä

    Wanhajätkä on edelleen vanha vaikka kuinka haluaus nuortua. Nikki ei vaihu ku pärjään tällä vanhalla ihan hyvin ja tokko kukaan haluaa minun nikkiä ees käyttää. Oon sen verran suorasanainen ja rivien välistä voitte löytää mitä ajattelenkin.

    Sarkasmi on vaikea laji käyttää ja vielä vaikeampi sitä on ymmärtää….näyttäis.

    Minun ei tartte päteä enkä ees yritä olla parastietäväinen. Elämän kirjo vaan on kohdalleni sattunut että osaan kyllä käsitellä asioita laajemminkin ku viilajahusky …

    Parasta autoa, parasta viilaa tai sahaa ei oo vielä keksittykään…tuskin keksittäneekään. Mutta halki poikki ja pinoon on minun mottoni joka asiaan. On toiminu…paremmin tai huonommin. sehän on eteenpäin ku nokalleen kaatuu… oppiipahan nöyräksi omakin ego.

    Tolopainen Tolopainen

    Nykyauton nelipyöräsuuntaus vaatii sen neljä käyntiä suuntauksessa ja firmojen vaihtoa ennenkuin löytyy seellainen, joka sen osaa tehdä. Tavallisimpia virheitä on että ratti ei ole enää suorassa, vaikka auto menee suraan, tai auto alkaa puoltaa vasemmalle. Yleensä  huollot menee uusiksi joiltain osin nykyisin, kun työn laatu on niin heikkoa. Lisäksi vara-osia yleensä puuttuu, kerralla autoa ei saa korjaamolla koskaan kuntoon, on se niin nähty.

    Visakallo Visakallo

    Alkoi tuo pyörien suuntaus kiinnostaa. Jos lähdetään siitä, että kaikki pyöränripustuksen osat ovat kunnossa, eli ne eivät ole liian kuluneita tai muuten viottuneita, voiko väärä suuntaus johtua mistään muusta kuin siitä, että auton kori on ”mutkalla”, eli on ajettu kunnolla monttuun tai kolaroitu?

    Tolopainen Tolopainen

    Omssa autossa pyörien suuntauksessa oli virhettä tehtaan säädön jäljiltä, mihinkään ei ole kolaroitu eikä törmäilty. Takapyörissä pientä kulumista sisäreunoista, ei sitäkään kovin helposti havainnut. Enää en ostaisi käytettyä autoa ilman pyörien suuntauksen tarkistusta, siinähän näkee heti, jos auto on kolaroitu ja korjattu huonosti.

Esillä 10 vastausta, 5,571 - 5,580 (kaikkiaan 31,419)