Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,621 - 5,630 (kaikkiaan 31,416)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Harmillisia häiriötekijöitä iskee kommentteihini. Nyt olen onnistunut ne mutkien kautta aina poistamaan, mutta aina ne pätkähtävät sinne ”Lähetä”-komennon jälkeen. Nyt en aio niitä postella, koska olen jo pyytänyt apua Metsälehden toimituksesta.

    Ennusmerkkinä on tuossa kirjainten alla oleva neliöruutu ja alareunassa oleva P-kirjain
    <div id=”mailtoikkunamodalPopupTo” style=”z-index: 1102;”>
    <div id=”mailtoikkunapopupMailContentModal”>
    <div id=”mailtoikkunamailModalToClose”></div>
    <div id=”mailtoikkunapopupToQuestionModal”>What do you want to do ?</div>
    New mail<button id=”mailtoikkunabuttonEmail”>Copy</button><textarea id=”mailtoikkunatextCopyClipboardSelect”></textarea></div>
    </div>
    <div></div>

    Puu Hastelija

    Ja tuo jätlän mainitsema (aktiivinen) ajonhallintajärjestelmä taas on se, joka pitää tiellä silloin, kun mopo meinaa karata oikeasti käsistä. Eli ilman, että tarvitsee tehdä muuta kuin jatkaa ajoa haluamaansa suuntaan auto jarruttaa jotain nurkkaa yms (ainakin volvossa oli hemmetillinen rutina alakerrassa). Kuskina ehdit tasan säikähtää, kun tajuat, että nyt auto irtoaa, mutta ennen kuin ehdit edes reagoida, on kuin törmäisit kylki edellä rotvalliin ja auto on taas täysin hallinnassa. Sitten on tietenkin renniet erikseen, joille nämä ovat turhakkeita.

    Itse olen tarvinnut varmasti 2 kertaa tuota apua. 1 kerta oli oikein hyvä ja pitävä talvikeli. Pikkutietä. Peltoaukealla loiva kumpare, jossa mutkaa. Lumi oli hionut tien kuin harjamiehet curling kiven edessä.

    Toinen kerta oli keväällä, taas loivaa mutkaa, metsä loppuu, aukea alkaa ja aurinko oli jo sulattanut hieman vettä jään päälle. Mutta uskon toki, että huippukuskit puupenkillä ja kiinteällä taka-akselilla kääntöjarruineen eivät ole ikinä edes luistoa kokeneet. Mikä on ihan hyvä. Tällöin huonohampaisia banjonsoittajia ei tule lisää.

    Tolopainen Tolopainen

    Tuo luistonesto on niin tehokas, että vaikka on liukkaassa vastamäessä ykkönen päällä ja kaasupohjassa auto ei jaksa sutia, oli hämmentävä kokemus ensimäisellä kerralla. Visakallo on alkanut saivarrella, jos autossa on uudet kesärenkaat ei niiden tarvitse alla olla talvella. Seuraavat talvirenkaat on sitten kitkat, nastarenkaita en osta enää koskaan, jotain pitää tehdä ilmaston hyväksi. Sitäpaitsi kitkarenkaat on nykyisin niin pitäviä, että nastoja ei tarvita.

    Remie

    Voi voi lapsukaisia. Noissa tilanteissa kaikkien pyörien pito on sama kuin heikoiten pitävä pyörä. Jo yksi pyörä ei pidä lainkaan niin muutkaan ei pidä lainkaan. Luistonestoa käytettyänne pitkässä vastamäessä kiehuu jarrunesteet pihalle, tiivisteet sulaa sylintereistä jarrulaipat kuluu urille kieroutuu ja vääntyy pilalle. Tulette huomaamaan kun käytte 25000 huollossa kun koko kierros jarruja pitää uusia. Minulla ei ole koskaan ollut jarruissa ongelmia kun en edes tarvitse jarruja. Te kehitätte erikoisia teorioita ja uskotte vielä itse niihin. Autoa pitää ajaa niin ettei mitään luistoja tien ja renkaan välille synny. On ihan yksinkertainen luiston esto ja turvallinen eikä maksa mitään.

    Remie
    • <b>Mercedes-Benz 4ETS</b> – 4ETS jarruttaa automaattisesti niitä pyöriä, jotka alkavat pyöriä tyhjää ja samanaikaisesti se lisää vetoa niille pyörille, joilla on vielä pitoa. Näin tehdään ja tuloksena on tilanne että se viimeinenkin pito on poissa joka vielä pitäisi auton tiellä.
    • Ei pitäisi olla epäselvää edes jätkälle joka aina on suu auki joka asiassa.
    • Nuo ovat niitä laitteita jotka tuovat turvallisuuden tunteen mutta ei turvallisuutta. Kun ajetaan hiljaa ja jokin pyörä luistaa niin silloin ajetaan tietenkin hiljemmin mutta jos joku ylimääräinen vempain korjaa luiston niin painetaan kaasua kunnes mikään pyörä ei pidä ja silloin tuleekin rumaa jälkeä. Nämä on niitä tappovälineitä jos mikä. Jos on liukas eikä auto omineen liiku, on paras pysyä kotona. Auto on niin kauan turvallinen kun se ei liiku.
    Tolopainen Tolopainen

    Remie hyvä, etkö käsitä, että järjestelmä ohjaa moottorin tehoa ja pienentää polttoaineen syöttöä, jos pyörät pyrkivät sutimaan liikaa. Kaasupolkimen asento ei silloin ohjaa moottorin polttoaineen syöttöä. Jarruille ei tapahdu yhtään mitään vahinkoa siinä tilanteessa.

    Remie

    Te ääliöt luotte ihmisiin turvallisuuden tunnetta jota ei oikeasti ole. Ihmiset lähtee siitä että minulla on sitä ja tätä tässä hienossa autossani minä voin paahtaa täysillä kelissä kuin kelissä. Olette täydellisen ääliömäisiä olentoja. Te tapatte ihmisiä noilla puheillanne. Nuo laitteet eivät todistetusti ole pelastaneet yhtään henkeä. Autolla ei ole järkeä eikä kykyä katsoa missä tie sijaitsee jos auto on kohti metsää kun pyörät saavat otteen niin auto menee silloin metsään. Miettikää mitä puhutte kun on ihmis henkiä kysymyksessä.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Tollo ei tiedä luistonestoistakaan mitään. Vain premium-autoissa luistonesto on toteutettu moottorin ohjauksella. Tollon autokin käyttää jarruja luistoestoon, niin kuin muutkin kansan autot.

    Nimetön

    Harmi ettei Remie luota vielä nykyautojen turvallisuuteen.

    Jos kaikissa saksalaisissa autoissa olisi ajonvakautus, yli 27 000 uhria koskevat onnettomuudet voitaisiin voitaisiin estää vuosittain”, sanoo Mercedes-Benz henkilöautojen kehitysjohtaja, tohtori Thomas Weber.

    Yhdessä turvavöiden, turvatyynyjen ja lukkiintumattomien jarrujen kanssa ESP on Weberin mukaan tähän asti tärkein turvajärjestelmä nykyaikaisessa henkilöautossa.

    Vakuutusyhtiö Pohjolan siteeraaman ruotsalaistutkimuksen mukaan ajonvakausjärjestelmä puolestaan vähentää onnettomuuksia märällä tienpinnalla noin 30 prosenttia ja talviliukkailla jopa 40 prosenttia.

    Remie

    Jätkän 43 Audi on tälläinen.

    Ilmankos on monta ollut ja kovapäinen kun on niin päköttää päköttää ja päköttää. Kerro mitä vikaa sinulla ei ole ollut, niin me olemme uskomatta sinua kuin aina ennenkin.
    <h1>Audi A6 tyyppiviat</h1>
    <h2>Katsastuksessa havaittuja vikoja</h2>

    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001) AKatsastus
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Etuakselisto (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Seisontajarru (1996) AKatsastus
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Renkaat (2006, 2005) AKatsastus
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Ohjausnivelissä väljää (2004 ja vanhemmat) TÜV
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Etuakseliston laakerointi (2004 alkaen) TÜV
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Jarruputket ja –letkut (2004 ja vanhemmat) TÜV, GTÜ
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Vetoakselien suojakumit (2004 ja vanhemmat) TÜV
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Raidetangonpäät (2004 ja vanhemmat) TÜV, GTÜ
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Moottorin ja voimansiirron öljyvuodot (2004 ja vanhemmat) GTÜ
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Kallistuksenvakaimen ja yhdystangon välykset DEKRA

    <h2>Takaisinkutsuja</h2>

    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Polttoainepumppu (2004) Trafi
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa ADAC
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmisto (2005) Trafi
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Turvatyyny voi laueta liian myöhään (2005) Vosa
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Alatukivarsi (2004) Trafi
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Valokatkaisijan johtosarja (2006) Trafi
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja vioittuvat (2004) ADAC, (1999) Vosa
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Kaasuläppä voi jäätyä – 15 astetta kylmemmässä (2.8 V6 vm 1998 ja 1999) ADAC
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Takaluukun avausmoottori (2007) ADAC, Vosa
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Raidetangonpäät kuluneet (1999) ADAC
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Turvatyynyn aiheeton laukeaminen (vm 199597) (1997) ADAC, Vosa
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Pääturvatyyny, Trafi 2011

    <h2>Tielle jättäviä vikoja ADAC</h2>

    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Akku tyhjä (2010 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Moottorinohjaus rikki (Diesel ja bensiini 2008 saakka)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Moottorivaurioita (2008 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Sytytyspuola rikki (bensiini vm 2006 saakka)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Laturi rikki (Diesel vm 2006 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Käynnistysmoottori rikki (Diesel 2007 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Turboahdin rikki (Diesel vm 2007 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Virtalukko jumittaa (2007 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Hiukkassuodatin tukkeutunut (Diesel 2010 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Polttonestepumppu rikki (2008 asti)
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Pakokaasujen takaisinkierrätys / venttiili jumissa (2007 asti)

    <h2>Käyttäjien ilmoittamia vikoja</h2>

    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Sähkölaitevikoja (vuosimalli 2000 tai vanhempi) ADAC
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Dieselin ruiskutuspumpuissa ja –suuttimissa vikoja (2004 tai uudempi) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Sytytyspuolavikoja bensiinimalleissa (2004 tai uudempi) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Turboahdinvikoja (2004 alkaen) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Sylinterikannen vikoja, halkeamia 2.0 TDI (2004 alkaen) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Sisustuksen muoviosien kitinä (2004 alkaen) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Dieselin ilmamassamittarissa vikoja (vm 2004 asti) Autobild, ADAC
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Jakopään hammashihnan vaihtokustannus kallis paljon ajaville (2004 asti) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Nokkaakselin kuluminen 2.5 TDI Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Biodieselin käyttö vaurioittanut ruiskutuspumppua Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Portaattoman Multitronic CVTvaihteiston toimintahäiriöt ja öljyvuodot (2004 asti), myös uudemmassa mallissa vikoja (2004 alkaen) Autobild
    • <span class=”mdash-icon”>—</span>Kynnyskoteloiden, ovien alakulmien ja tavaratilan kannen ruostuminen (2004 alkaen) Autobild
Esillä 10 vastausta, 5,621 - 5,630 (kaikkiaan 31,416)