Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,631 - 5,640 (kaikkiaan 31,413)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Vakutusyhtiön kertomaa. ja tilastoa. Tilasto ei kerro sitä paljonko nuo aiheuttivat kolareita ja ulosajoja. Jos nuo olikin kaikki juuri niitä jotka nuo vempaimet aiheutti. Miksi minä en aja kolaria kuorma-autolla jossa ei noita vempaimia ole , niin että mitä  siihen sanotte.

    Remie

    Parasta on aina pysyä siellä turvallisemmalla puolella ja unohtaa noiden vempaimien olemassa olo ja ajaa niin kuin ei niitä olisi. Riittävän hiljaa ja niin hiljaa että jos törmää sillan kaiteeseen ettei tule kovin isoa lommoa. Huonossa kelissä vaikka kurvata sivutielle ja antaa muiden mennä , vasta liikenteen hiljentyessä koittaa jatkaa matkaa kaikessa rauhassa. Paras ajonvakautus on edellä mainittu.

    jees h-valta

    Jos pelottaa niin pää puskaan vaan Remie. Sillä sitä matkassa edetään, hieno neuvo! Eipä ihme ettet ole vielä perillä mutta se on hyvä ettei sinulle tule onnettomuutta. Koitahan keritä, ikä on lyhyt ja taival on pitkä. Onhan siellä ehkä jäätyneitä puolukoita, syö niitä jos seuraavaan paussipaikkaan on vielä kovasti pelottava matka. Varo kuitenkin susia ne ulvoo joskus nälkäänsäkin tälleen puolikuutamollakin jo. Onhan nuo vakuutusyhtiöt tyhmiä myös kun kaikkea tilastoistaan kerro. Kuten kaikenmaailman, muka turvavälineiden aiheuttamat onnettomuudetkin. Kyllä, tyhmää, minulle laittoivat reilusti yli tonnin vesivuotohälyttimet taloon veloittamatta mitään. Minkähän onnettomuuden nekin aiheuttavat, voi perssiis sentään…

    Rane

    ”Voimaa täytyy olla rattia jos mielii kääntää

    Ei haittaa sitä jolla voimaa on.”

    Remie

    Jees h Kysymys ei ole minusta pilkun vertaa vaan muista ihmisistä. Minua ei varmasti pelota. Kysymys on muiden turvallisuudesta jotka uhkaavat niidenkin turvallisuuden jotka hallitsevat ajoneuvonsa. Te ette hallitse edes puheitanne te vaarannatte viattomien hengen luomalla jotain illuusiota ylivoimaisesta tekniikasta joka muka pelastaa tilanteessa kuin tilanteessa. Kun puhutaan turvallisuudesta sen tulee ruokkia turvallisuutta eikä luoda olematonta turvallisuuden tunnetta. Tätä palstaa lukee ties montako aloittelevaa kuljettajaa jonka turvallisuus on puheiden varassa kun kokemusta ei ole.

    Jätkä

    Jätkällä ei ole koskaan ollut Audi A- kolmosta, tuskin tuleekaan. Mutta tällä hetkellä on pihassa kolme autoa, joissa on luistonesto, joka pudottaa tehot nopeasti, kun luistoa esiintyy. Samoin niissä on lukkiutumattomat jarrut kaikissa, eikä niiden kanssa ole ollut ongelmia. Neljännessä autossa oli ABS-kehä vaurioitunut ja se vaihdettiin, maksoi jotain kolmekymppiä, siinä autossa ei ole enää takuu voimassa, ostin sen äskettäin. Lapsenlapsi ajaa ajokorttia juurikin ja siltä varalta tuokin on nyt hankittu.

    jees h-valta

    Onko tuo Remien oletus johonkin tilastoihin vai ihka oman päättelyn ajatusten tonavasta? Ne kokemattomat nuoret kuskit ajavat yleensä juuri niillä vanhoilla ronttosilla joissa ei ole pal turvavarusteita. Paitsi ne jotka huumepöperöissä varastavat jonkun muun auton. Silloinkin moni pääsee vielä maanpäällisille pilvimatkoille kun turavtyynyt sun muut joutovehkeet pelastaa sen kahopään henkiriepun. Kun mennään esim. poliisia pakoon kahtasataa kaupunkialueella kuten juuri eilen lööpeistä lueskelin. Huumetesti näytti lähes kaikkeen positiivista. Ja kuski ja auto saatiin lähes ehjinä kuitenkin pois liikenteestä kiitämästä. Hiukan kummiremppaa tuli piikkimatoista.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Minun piti suorittaa Kanadassa ajokortti. Puhuivat siellä käsitteestä ’defensive driving’, joka tarkoittanee suunnilleen samaa kuin meidän ’ennakoiva ajotapa’. Tärkein turvatekijä on ratin ja penkin välissä, mutta sen lisäksi on hyvä olla myös ne tekniset vempaimet.

    Remie

    Nuo tekniset vempaimet luetaan varusteisiin kuten varapyörä ja tunkki ennen. Kumpaakaan ei tarvita eikä huomioida mutta ne on hyvä olla. Mitä enemmän tekniikkaa sitä enemmän vaaditaan kuljettajalta. Niitä pitää osata käyttää oikein, ja se vaatii harjoittelua ja paljon,

    jees h-valta

    Auton varustelu ja avustavat laitteet ja tarvikkeet? Onkohan tuo aivan selkeää Remiellä? Tuo on kyllä asia jota en ainakaan ole huomannut, että auto olisi parantuneen varustelun myötä tullut vaikeammaksi ajaa??? Kertokaapa nyt muutkin tähän mielipiteenne. Avustavat laitteet ja työvälineet ovat aika vähän enää kykyjä vaativia koska niitä ei juurikaan ole. Ei uudessa autossa ole mitään renkaiden vaihtovarustelua, ei edes vararengasta. Siellä on pieni ponnespraypaikkakemikaali jos rengas menee. Se joko riittää tahi ei riitä. Mutta sitten kaivetaan se tiepalvelun numero. Ei tuokaan ainakaan henk.koht. tunnu vaikeammalta.

Esillä 10 vastausta, 5,631 - 5,640 (kaikkiaan 31,413)