Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 561 - 570 (kaikkiaan 34,709)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Taitaa olla aika vähän naiskuskeja jotka suostuvat ajamaan autolla peräkärry perässä edes eteenpäin.

    Jätkä Jätkä

    Metsäkonekuski ei kyllä kovin pitkää toimi niiden tarrojen turvin.

    On näköjään vaikeaa selittää niin, että minäkin ymmärtäisin. Mielestäni, kun autolla peruutetaan, niin kääntyviä etupyöriä käännetään siihen suuntaan, mihin kärryä aletaan kääntää. Siis KUN AUTO KULKEE TAAKSEPÄIN; KÄÄNNETÄÄN ETUPYÖRIÄ SINNE PÄIN; MIHIN PERÄKÄRRYÄ HALUTAAN PERUUTTAA.

    Ja näin tehdään normaalin keskiakseliperävaunun kanssa. AINA!

     

    harrastelija harrastelija

    Tilanne on eri, jos halutaan peruuttaa kärryn kanssa suoraan tai jos halutaan kääntää kärryä esim. liittymässä.

    Tolopainen Tolopainen

    Henkilöauton kevytperävaunu ei pahemmin välitä auton etupyörien asennosta. Ei yleensä mene suoraan montakaan metriä vaikka auton etupyörät on suorassa. Peileistä ei taviskuski osaa kärryä peruuttaa. Peruutuskamera on ehdoton väline varsinkin jos pitää kytkeä kuormattu kärry. Joka ei käsipelillä liiku.

     

    Youtubesta voi katsoa miten rekalla tehdään intiaanikäännös. Jää aika monelta rekkamieheltäkin tekemättä.

    Jätkä Jätkä

    harrastelija. En nyt oikein pääse siivelle. Mitä eroja ja vaikeuksia sinulla on?

    Tolopainen Tolopainen

    Taitaa ne vaikeudet olla ihan siellä päässä. Minä olen ajanut traktorilla jo 10v ikäisestä asti peräkärryn kanssa ja ilman. Auton kärry ei tuota minkäänlaisia ongelmia.

    Jätkä Jätkä

    Miksi sitten väität ihan poskettomia? Traktorilla on paljon helpompi peruuttaa, kuin autolla.mutta runko-ohjatulla traktorilla menee ko paletti uusiksi. Takamus valehtelee.

    Visakallo Visakallo

    Mitähän virkaa sellaisilla metsäteillä on, missä ei saa käännettyä peräkärryllistä autoa ympäri???  Siinähän on mennyt rahat täysin hukkaan!

    Gla Gla

    Minulla on vanhasta ajourasta sorakuormilla henkilöautolla ajettavaksi parannettu tie, joka ei isompaa koneiden ajoa kesällä kestä. Toisaalta vain talvileimikoita sen takana onkin. Ei se ehkä metsäautotieksi luokiteltava ole, mutta ihan käyttökelpoinen kuitenkin, kun pääsee satoja metrejä lähemmäs työmaata. Tien päässä on kääntöpaikka, jossa saa henkilöauton ympäri. Peräkärryä ei saa, koska pisto on vain auton mittainen. Ei kuitenkaan ole iso vaiva ottaa kärry irti, kääntää auto ja laittaa kärry kiinni. Ei ainakaan niin iso, että toista autoa suostuisin ottamaan ylläpidettäväksi tuon vaivan takia. Köyhänä kun joutuu miettimään vaihtoehtoja, enkä edes tiedä, mitä lisäarvoa rikas toisesta autosta näissä ajoissa saisi. Kärryn lava on muuten vähintään yhtä iso kuin avolavassa ja kun siinä on pressu, hyvin monenlaista tavaraa kulkee mukana. Varmasti kulkisi aitaustarvikkeet siinä missä avolavassakin. Kantavuus tulee vastaan jarruttomassa nopeasti, mutta eipä metsätaloudessa tukkikuormia itse ajetakaan. Omat polttopuut on eri asia, mutta ne kulkee muiden ajojen kylkiäisinä.

    Jätkä Jätkä

    Gla.  Kun talvella on puut ajettu tuon sinun tiesi varteen, niin kun puutavara-auto tulee hakemaan niitä, onko sen peruutettava metsätietä kärryn kanssa kuinkakin pitkälle? Tiedän kyllä, että kunnon rekkamies työntää täysperävaunuakin melko kivuttomasti ja tarkasti, mutta eikö kääntöpaikka olisi kuitenkin ihan asiallinen satsaus?

    Täällä on esiintynyt autonsa peräkärryn kanssa särkeneitä ja kytkimensä polttaneita ”Autoilijoita”. Heitä kehoittaisin jo vihdoin ja viimein myöntymään hankkimaan dieselin jossa on automaattilaatikko. Sellaisella on ihana ajella.

    Nimimerkki: Kolmas automaattilaatikollinen ja toinen sellainen Dieselinä. En tuollaisesta vapaaehtoisesti luopuisi.

Esillä 10 vastausta, 561 - 570 (kaikkiaan 34,709)