Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,031 - 6,040 (kaikkiaan 32,324)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Lenkopetäjä

    Sehän selviää ku käyn vaarilla joku päivä.se ei sitte ole mielipide vaan fakta.

    Tolopainen Tolopainen

    Olen ollut  tuossakin  yhtiössä töissä. Tj. Pertti Voutilainen jäi yhtiöstä eläkkeelle v-91, 52 v ikäisenä siis eläke-etu koski kaikkia henkilöstöryhmiä, tietenkin ansaintavuodet piti olla täynnä.

    Lenkopetäjä

    Vaariki oli koko työuransa ja isä vainaja ja iso osa meijän peräsistä nii kyllä löytyy tietoa jos tarvii.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos tarvitset tietoa, minä en tarvitse, koska kyse oli esimerkki menetetyistä eläke-eduista, jotka rapautuivat vuosien mittaan ja lopulta vaihdettiin yhtiön osakkeisiin. Ne ovat menettäneet arvonsa. Eikä alkuperäistä yhtiötä enää ole suomalaisessa omistuksessa.

    Lenkopetäjä

    Minä en tartte tietoa.2007 on Outokumpu myyny tuon paskakasan kanukeille ja nyt maisemoidaan miljoonilla veroeuroilla

    jees h-valta

    Hiukan taas autoilunkin kiimaa. Teslalla on ajeltu Helsingissä taksia jo 744000 km:iä aika vähäisillä kustannuksilla korjausten suhteen. Yksi ohjaustehostin uusittu joka oli jonkin hintainen eli 6000 euroa vaihdettuna. Puolen miljoonan paikkeilla auton ajoakku hyytyi ja se vaihdettiin takuuna. Auton varautumistila on laskenut vain 10 %:ia uudesta. Auto muuten hyväkuntoinen ja kulumajälkiä vahän taksikäytöstä huolimatta. Ei tuota aivan huonoksi autoksi voi sanoa kun ajattelee sillä säästetyn mielettömästi fossiilista polttoainetta ja ilmanlaatukin on sen osalta pelastunut.

    wanhajätkä

    Heh heh, hyvä jesse. Unohdit että helsingin sähköautot ladataan kivihiilellä niinkuin entiset veturit rautateillä.

    Jätkä

    Onko kuitenkaan ihan niin loistavaa. Teskan takuu on ratkaisevasti huonontunut, kun sille on murjaistu kilometriraja, joka tuossa taksikäytössä tulee täyteen selkeästi alle kolmessa vuodessa, sanoisin jopa kahdessa vuodessa ja se merkitsee sitä, että laskelmat menee uusiksi, takuuseen ei saa enää mitään. Miksiköhän ohjaustehostinta ei korjattu takuuseen?  Väitän kuitenkin, että sadantuhannen €uron diesel-mersu olisi nikoittelematta kulkenut tuon saman matkan luhyemmillä ja edullisemmilla huoltotauoilla. Samoin Mesen hinta vaihdokkina olisi varmasti parempi ja sen ostajia kansan syvissä riveissä ainakin etniseen vähemmistöömme kuuluvat Suomalaiset olisivat jonossa ostamassa sitä. Sillä kun voi pyyhkäistä yhteen syssyyn vaikka Suomen päästä päähän ja vielä takaisin pysähtymättä tankkaamaankaan kuin kerran.

    En ihan täysin ymmärrä, miten se, että auto toimii pattereilla, jotenkin saisi aikaan istuimien ja sisustuksen säilymisessä uuden veroisena.

    jees h-valta

    Se miinus taas menee Helsingin päättäjäpiiperoille. Wanhajätkän toteamukseen.

    Remie

    Lohkaisin jossain viheessa keväällä että sähköautoon on otettva bensiini agregatti takakonttiin mukaan mikä takaa matkan jatkumisen. No nyt retostellaan tuolla älyttömällä idealla. Kysymyshän on samasta asiasta, jos s-auton sähkö tehdään kivihiilellä. Voi voi.

Esillä 10 vastausta, 6,031 - 6,040 (kaikkiaan 32,324)