Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,051 - 6,060 (kaikkiaan 32,315)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Postin johto lähtee, se alkaa olla jo varmaa. Mutta se kuka sen hiljaisen suosituksen tekee ja millä ”kädenpuristuksella” ei varmasti koskaan selviä.

    Gla Gla

    Jees: ”Teslalla on ajeltu Helsingissä taksia jo 744000 km:iä aika vähäisillä kustannuksilla korjausten suhteen.”

    Ei sähköauton heikkous olekaan huono luotettavuus, vaan vajaa toimintasäde, hidas lataus ja ulkomittoihin nähden huonot tilat. Mutta kuten jossain kommentissa sanottiin, tuo Teslan saavutus olisi minimivaatimus, jos maksaisin autosta kohtuulliseen nähden kolminkertaisen hinnan. Ennen kuin aletaan kuitenkaan luoda mielipidettä Teslan laadusta, tarvitaan hiukan isompi otanta kuin yksi (poikkeuksellisen hyvin kestänyt?) auto. Tarvitaan myös luotettavasti dokumentoitu käyttöhistoria ilman mahdollista kotiinpäin vetoa. Omasta kokemuksesta tiedän, miten helppo on unohtaa tapahtumia matkan varrelta, jotka kuitenkin paljastuu, kun selaa kuittikansiota.

    jees h-valta

    En usko että tuon ison Teslan tilat nyt kovin huonot olisivat kun taksiinkin kerran soveltuu. Eikä hinta varmasti omassa luokassaan NIIn paljon isompikaan ole. Mutta epäilkää vaan, siihenkin tottuu. Seuraavana alkaakin tulla tavisautokokoa ihan yhtenä putkena tuolta Seatin, VW:n ja jopa ranskalaisten tuotantolinjoilta. Varauksia on suomeen jo lähes kaikilta tuhti nippu.

    Visakallo Visakallo

    Taitaa käydä nyt niin, että tässä kaatuu vähän muutakin kuin Postin hallitus. Toimintakykyä Rinteen hallituksella ei enää juuri ole. Ei ole tällä menolla kohta SDP:ään. Lisäksi tapaus Veijo Balzar oli sitä, mitä puolue kaikkein vähiten tähän soppaan enää kaipasi.

    Gla Gla

    Mikä on Teslan oma luokka? Omilla rahoilla asioiva kuluttaja haluaa mahdollisimman paljon rahoillensa vastinetta. Ensimmäinen kriteeri varmaan kaikilla on riittävät tilat. Neljän hengen tarpeisiin useimmille silloin  riittää varmasti alemman keskiluokan farkku, joka maksaa tuon 30 k€. Tesla on ulkomitoiltaan pari pykälää suurempi (pituus 5 m, leveys 2 m), mutta ei tarjoa mitään lisäarvoa tuossa suhteessa uuteen Corollan farkkuun nähden. Mitään muutakaan mullistavaa auton käytettävyyden osalta tuskin Teslassa on, joten sähkömoottori ja siihen liittyvä status on se, mistä Teslassa joutuu maksamaan kahden Corollan verran ylimääräistä. Kun siis verrataan autoja, joissa statuksen osuus on noin kova, on tosiaan aika vaikea järkiperäisesti asiaa käsitellä.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomi on yhdistysten luvattu maa, muutama yhdistys hankaloittaa ihmisten toiimeentuloa aika rankasti. Jos PAU ja muut liitot eivät olisi niin vallan haluisia, mitään ongelmaa ei olisi. Viimeiset neljä vuotta ay keskittyi Sipilän hallituksen arvostelemiseen, vaan eipä ollut lakkoja, vaikka suuria rahoja ei jaettu, mutta yli 100000 ihmistä sai työpaikan. Nyt ay haluaa sabotoida Maamme taloutta.

    AY unohtaa, että myös työnantajilla on yhdistymisen vapaus ja Suomessa on muitakin laillisia liittoja kuin sosdemien kaitsema PAU, joka kusettaa postia ja kansalaisia ylihintaisella työllä. Myös PALTA vaikuttaa lallariliitolta, joka on valmis syöttämään jäsenyrityksilleen kalliita sopimuksia pysyäkseen PAU:n kanssa samalla hiekkalaatikolla ja jumalan asemassa ihmisten silmissä. Tämän liittokierros sekoilujen jälkeen kenelläkään tuskin on kivaa.

    Niin Rinteen taapero hallitus on ajanut itsensä vaikeuksiin. Omistaja ohjauksellaan, joka on tapahtunut jo osin laittomasti puuttumalla valtion yhtiön toimintaan ohi hallituksen ja yhtiökokouksen. Posti ei tietenkään selviä kalliista tes:stä ilman valtion tukea ja laajoja yt. neuvotteluja. Postin asiakaskato tulee olemaan ennennäkemätön ja se eteenee lakon takia ehkä nopeammin, kuin olisi muuten tapahtunut parissa vuodessa. Ei pitäisi valita ay-jyrää nyky Suomessa pääministeriksi, nykyinen hallitus kuvittelee, että Suomi elää 70-lukua, jolloin ay-liikkeellä vielä oli jotain valtaa enää ei ole. Yritykset lähtevät kalliin työvoiman maista pois samoin pääomat. Meillä on tuo globalisaatio, joka on jo vienyt miljoonia työpaikoija länsimaista. Teollisuuden huippusuhdanne on ohi, muutama lakkoviikko on sinne ihan tervetullut, kun koneita on muutenkin jo pysäytelty, palkkarahoja säästyy ja uho haihtuu. Lopettakaa tuo Tesla höpötys, niitä ei tänne ole kovin monia tulossa, eikä sähköautoihin ole Suomessa mitään tarvetta siirtyäkään, eikä taviksilla ole niihin rahaakaan. Sähköautoilu kaatuu akkujen kalleuteen aina ja ikuisesti, jos valtio ei ala niitä ostamaan tai ammattiyhistykset, jotka ovat vuosikymmeniä keränneet ihmisiltä rahaa veroparatiisiinsa. Sieltäpäin harvemmin hyvinvointia jaetaan.

    Työnatajaliitot tuskin lähtevät Rinteen hallituspuuhasteluja tukemaan, liike-elämällä on pitkä muisti menneiltä ajoilta. Reilu Antti on monet liemet yrityksille keittänyt. Rinteen mallilla ongelmat eivät ratkea, sai pahati kynsilleen eläkeläisryhmineen. Harvoin pääministeri on kärsinyt noin suuren arvovalta tappion. Rinne oli järjestänyt draaman kaikki palikat kohdalleen, vielä pääministerin haastattelutunnilla, hän oli varma että ratkaisu löytyy. Yksi mitätön osapuoli häneltä unohtui ja sen myötä kaikki meni pieleen. Lajittelijoiden sopimuspaperi olikin medialiiton hallussa, eikä siellä ole johdossa yhtään toveria.

    Visakallo Visakallo

    Tänä aamuna vaihtoi taas kaksi paperilaskuttajaa sähköiseen muotoon, eikä paluuta enää tehdä.

    Visakallo Visakallo

    Globalisaatio muuttaa Suomen työmarkkinat ala kerrallaan. Ensin muuttui maatalous ja teollisuustuotanto, nyt on vuorossa palvelualat. Seuraavaksi muutos koskee virkamiehiä ja lopuksi poliitikkoja.

    Visakallo Visakallo

    Eipä olisi tällainen tuore eläkeläinenkään vielä joku viikko sitten uskonut, että kuriiritehtävät työllistävät niinkin paljon kuin nyt. Tällä viikollakin on kaksi metsäpäivää jätettävä väliin, ja vietettävä päivät auton ratissa lähiseudun kaupunkien välillä.

    jees h-valta

    Kyllähän tuo kärsimys tuoreelle eläkeläiselle kuullostaa pahalta. Varsinkin kun muistaa automerkin jolla kuriiriksi pitää ryhtyä. osanottoni, vaihda ranskikseen, nautit enemmän kuin metsässä! (ja se on paljon se).

Esillä 10 vastausta, 6,051 - 6,060 (kaikkiaan 32,315)