Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,071 - 6,080 (kaikkiaan 32,315)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Joillekin ei riitä minkäänlainen palkkatulo, muistan tyyppejä, joilla oli ansiot tuplasti sen mitä suomalaiset ansaitsee keskimäärin ja tilipäivää ennen piti lainata kavereilta kaljarahoja ja kaikki meni. Kun jäivät eläkkeelle, ainut omaisuus oli päällä olevat vaatteet.

    Metsänmies

    Olen samaa mieltä A. Jalkasen kanssa. Kyllä työntekijän, joka tekee täysipäiväistä työtä, täytyy tulla toimeen omalla palkallaan, alasta ja työtehtävästä riippumatta. Kalliimmaksihan se työnteko yhteiskunnalle tulisi, jos osa toimeentulosta tulisi työnantajalta saadusta palkasta  ja osa pitäisi käydä kerjäämässä eri tukiluukuilta.

    Remie

    Epäkohta löytyy järjestelmästä joka tulisi korjata. Ihminen joka on työskennellyt koko ikänsä ja maksanut kaikki maksut kuten kuuluukin, myös eläkekemaksut. Työkyky ennen eläkeikää heikkenee tai mailmantalous sakkaa kuten 2008 jäkeisen elämän jolloin ansiot romahti monelta. Nyt kävi niin että kertyneet eläkkeet romahtivat samoin tein kun 6 vuotta maksoi vain minimi maksuja kun rahaa ei riittänyt suuriin eläkemaksuihin. Nämä ihmiset saavat nyt sen minimi eläkkeen samoin kuin ne jotka eivät ole päivääkään olleet työelämässä vaan lusmuilleet koko ikänsä kaken laisten kepulikonstien kera.  Kuinka tämä on Suomessa mahdollista. Toinen on maksanut miljoonia eläke makasuja ja kaikki mitä kuuluu ja toinen ei mitään vaan koko ikänsä elänyt toisten siivellä saa saman. Mitä helvettiä oikein on ajateltu kun näitä pykäliä on rustattu. Tuo työssä käyvä kun olisi laittanut rahat pankkiin koko ikänsä niin häneltä ei olisi raha loppunut koskaan eläkeellä olon aikana. Tämä kohta tulisi korjata jotta nuo lusmuilijat saadaan vaikka keräämään kaljatölkkejä ojanåientareilta korjuun. Kannatan pakkotyölaitosten avaamista jonne ängetään jokainen joka ei saa työtä muuten. On työläisen halventamista kun joku ratsastaa röyhkeästi ahkerien siivellä. Ja saa lopuksi samat edut kuin  ahkera.

    sitolkka

    Mutta hauskaa on varmasti ollu jos on rahaakin menny. Se tämä elämä on niin rajallista. Mutta ainahan se hyvä on jos on vähäksi aikaa juomatonta rahhaa.

    rööri roope

    Teslan lataus saksassa 33e/ke.Pääsee sillä latauksella 300 km.Ei kovin halpaa?

    Muuten tukilakot on p…..ä.Lailla kielettävä.

    Visakallo Visakallo

    Berliinin ainokainen Tesla-taksi lopettaa toimintansa vuoden vaihteessa. Vuodesta 2016 taksina toimineen vuoden 2014 Tesla S -mallin omistaja Martin Doll kertoo Berliner Zeitung -lehdelle syyksi latausasemien vähyyden sekä lataamisen kalleuden. Kolmen ja puolen miljoonan asukkaan Berliinissä on 3 500 julkista latauspaikkaa. Niihin jonottaa 10 000 sähköautoa. Lataamisen hinta on myös noussut rivakasti. Dollin mukaan auton lataus maksoi vielä kolme vuotta sitten kuusi euroa. Nyt hinta on noussut 33 euroon.
    ”Sähköauto ei kannata”, 57-vuotias kuski sanoo lehdelle. Doll kertoo olevansa kaupungin ainoa Tesla-taksikuski. Takseja on kaupungissa runsaat 8 000. Hän kertoo jatkavansa taksitoimintaa hybridiautolla.
    Kauppalehti

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jaa-a. Pitäisikö auton katolle laittaa aurinkopaneelit?

    Visakallo Visakallo

    ”Berliinissä on 3 500 julkista latauspaikkaa. Niihin jonottaa 10 000 sähköautoa.”

    On aika kestämätöntä, jos lähes joka sähköautolle pitäisi rakentaa oma latauspiste!  Yksi Bensa-asema pystyy sentään palvelemaan keskimäärin lähes tuhatta autoa.

    Gla Gla

    AJ: ”Ollaanko siitä samaa mieltä että Suomessa pitäisi maksaa palkkaa jolla elää? Mikä on sen vaihtoehto?”

    Tuohon ei ole yhtä oikeaa vastausta. Tietysti jos työnantaja palkkaa henkilön kokopäivätoimiseen työhön, pitää siitä saada palkkaa, jolla elää. Mutta jos työnantajalla ei ole varaa maksaa työstä tuollaista palkkaa, kysehän on heikosti tuottavasta työstä. Silloin pitää työnantajan järjestää työt uusiksi niin, että ihmiset tekevät riittävän tuottavaa työtä ja tuottamaton työ hoidetaan koneellisesti.

    Tosin sekin on epämääräinen käsite, paljonko rahaa elämiseen tarvitaan. Jokainen opiskeluaikoja muisteleva voi siitä ottaa referenssiä.

    Viittauksia Postiin ei minulta kenenkään kannata perätä, kun en sen töistä mitään tiedä. Mutta esimerkiksi oma työnantaja on monia rutiinitehtäviä järkeistänyt. Loppujen lopuksi kovinkaan montaa vuotta ei siitä ole, jolloin posti kantoi paperilaskut pääkonttorille, jossa sihteeri tms. leimasi ne saapuneiksi. Sen jälkeen laskuun lyötiin leima litterointia varten. Sen jälkeen ne kopioitiin. Sen jälkeen ne lähetettiin kentälle ao. henkilöille, joskus kirjepostina, joskus jonkun toisen henkilön mukana, joka sattui olemaan matkalla samaan suuntaan. Perillä ne litteroitiin ja alkuperäiset lähetettiin takaisin pääkonttorille tiliöitäväksi ja hyväksyttäväksi, jonka jälkeen ko. sihteeri ne maksoi. Tuossa vaiheessa sentään verkkopankissa. Kopiot jäi ko. henkilön projektimappiin, minullakin välilehtien avulla ne oli aakkosjärjestyksessä.

    Kukaan tuskin voi kiistää, etteikö tuossa olisi tehty roppakaupalla tuottamatonta työtä, josta maksaminen ei kuulu yhdenkään työnantajan intresseihin. Postikin kuljetti laskuja kolmeen kertaan, kun nykyään ne kulkee sähköisenä laskuna hetkessä. Etuna on lisäksi se, että laskuttajan kassavirtakin nopeutuu, kun saa myyntilaskut nopeammin asiakkaalle. Nykyään ei ole tavatonta, että tilauksen jälkeen tulee lasku nopeammin kuin tuote, kun enää noista toinen kulkee kumipyörillä.

    Onkohan muuten Metsälehdellä sähköistä laskutusta? Hiljattain paperilasku postissa tuli.

    Puuki

    Typerintä on jos täällä tehdään , kuten on jo ehdolla, niitä latausasemia pakolla.  Sähköautot kun ei edes toimita sitä virkaa, jonka takia niitä pitäisi nyt muka hankkia.   Biokaasu-ja bioöljy -moottoriset sentään oikeasti vähentäisi niitä päästöjä,  ja muutenkin oikeasti totettamiskelpoisempia kuin ylihinnoitellut sähköpirssit.    Paskalakia vastaava lakiehdotus tulossa, jos latauspisteaivopieruhullutus pääsee itämään.

Esillä 10 vastausta, 6,071 - 6,080 (kaikkiaan 32,315)