Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 33,647 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 21 minuuttia sitten Apli toimesta.
Esillä 10 vastausta, 6,091 - 6,100 (kaikkiaan 33,649)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Rane

    Tämäkö ei riitä elämiseen?

    arto arto

    Teslan Cybertruckista tulossa arkinen näky: 200 000 ennakkotilausta sisässä – Suomessakin pitkälti toista sataa                Kohta niitä näkyy suomessakin.

    Remie

    Katselin marketin parkkipailla olevia latauspisteitä, ei minkään näköistä hintatietoa kilowatilta. Jotain kumman korttia kaupiteltiin, eikä siinäkään hintaa. Eikö myytävässä tuotteessa pitäisi hinta olla näkyvissä. Kaksi paikkaa eikä jälkiä maassa että tänään olisi ollut käytössä, tuskin huomennakaan. Mitähän nuo lataukset tekee omakotitalon sähköille kun maximi teho otetaan päivästä toiseen, liitokset löystyy ja lämpöä alkaa syntymään kaapeleihin, oma näkemys on että latauspiste omakotitalon pihalla pitää olla ihan omansa ja kaukana talosta, virta otettu suoraan mittarista jossa omat sulakkeet lataukselle. On tuommoinen kuormitus sen verran rankkaa OK talon sähköille. Jokainen tietysti päättää itse niin kauan kun saa päättää mutta pykäliä on tuohonkin varmaan tulossa turvallisuuden nimissä. Pääkaupunkiseudulla kun 2000 pistoketta työnnetään kiinni verkkoon ja jokaisesta 16 A virtaa niin se on kova kulutus ajoittain joka aiheuttaa monen moista murhetta. Virran latauslaitteiden maksimiteho on 22 kW, 32A. Tavallisen asuinkiinteistön sähkökapasiteetille tämä on usein liian paljon. 16A sulakekoko tarkoittaa kaksinkertaista latausaikaa. 160A traktorin akku 10 tuntia. Sähköauton akkujen A määrää ei kerrota, eikä oikein Volttejakaan. Asia on tehty mahdollisimman himmeäksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Tämä sosialistinen työmarkkinapolitiikka, jota taas yritetään tähän maahan palauttaa tulee kyllä äärettömän kalliiksi työläisille. Kaikki kustannussäästöt pitäisi purkaa ja valita liiton esittämät kalleimmat tes sopimukset, joita markkinoilta löytyy vain kalliimmat ovat laillisia muu on työmarkkina shoppailua. On aivan turha jauhaa noista postin sopimuksista. Siellä on tietty palkanmaksuvara ja mitä kalliimmat sopimuksen sitä vähemmän töitä ja enemmän lakkoja. Kansa valitsi johtoon lakkokenraalit ja budjetin menojen kasvattajat. Varoituksia on jo tullut EU:lta ja IMF:ltä. Pääministerimme vain rykii Moskovassa kun on sekoittanut työmarkkinat kotimaassa.

    Visakallo Visakallo

    Olikohan pääministereiden asialistalla myös Suomen Postin jo 10 vuotta jatkuneet jättitappiot Venäjällä?

    Visakallo Visakallo

    Kävin jo aamusta tiukat työehtoneuvottelut itseni kanssa ja päätin taas lähteä raivaamaan rajalinjoja. Yöllä maa muuttui valkoiseksi, joten tänään näkee paremmin, kuinka sitä rahaa taas tulee!

    sikari sikari

    Venäjän rajaa vai Ruotsin rajaa.

    Nimetön

    Aika kovaa tekstiä, ketä tässä uskos… ”Viherpiiperöt, miettikääpäs tätä ennenkuin seuraavan kerran vouhkaatte sähköautoista maailman pelastajina:

    -Sähköautojen kriittinen piste on akuissa.
    -Seuraavan vuosikymmenen aikana akkukennoja tarvitaan autoihin kymmen ( sata, tuhat ) kertainen määrä tämän päivän tarpeeseen verrattuna.
    -Akkujen tärkein raaka-aine on Litiumin jonka hankinta aiheuttaa jo nyt suuria ympäristöongelmia.
    -Tuhatta litiumkiloa kohden tarvitaan kaksi miljoonaa litraa vettä.
    -Litiumin saanti alkaa vesialtaista. 60 prosenttia maailman litiumvarannoista sijaitsee Argentiinassa Jujuyan alueella.
    -Pelkästään Chilessä pumpataan tällä hetkellä noin 21 miljoonaa litraa pohjavettä vuorokaudessa, joka sitten haihdutetaan taivaan tuuliin.
    -Aavikoiden kallisarvoista pohjavettä ei sekoittumisen jälkeen pysty käyttämään ihmis- tai eläinravinnoksi.
    -Yhtä Tesla S -mallin akkua varten vettä pitää siis haihduttaa 80 000 litraa.
    – Kiinassa hiilivoimalla valmistettu akkutuotanto laskee ilmaan 150–200 kiloa CO2-päästöjä jokaista akun kilowattituntia kohden.
    -Audi e-tronin 95 kilowattitunnin akku on päästänyt ilmaan jo noin 16 000 kiloa hiilidioksidia ennen kuin itse autolla on ajettu metriäkään, siis pelkkä akunvalmistus.
    -Vain 10 prosenttia Euroopan akuista kierrätetään tällä hetkellä.
    -Sähköautojen akkumateriaaleja kierrättäviä laitoksia on yksi Hollannissa, eikä muita vastaavia ole olemassa.

    Tällä hetkellä suunnitellaan massiivista sähköautojen valmistuskapasiteetin lisäämistä, joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin. joten aika nurinkurista. Ei ehkä pidä ryhtyä sellaiseen minkä toteuttamiseen teknologiaa ei ole vielä kehitetty

     

    Tolopainen Tolopainen

    Litiumia löytyy Suomestakin, siitä on ylituotantoa ja hinta laskee. siksi kaivoksen avaaminen viivästyy. Akun kriittinen materiaali on koboltti ja sitä saadaan lähinnä Kongosta.

    Remie

    Juu ja Kongon lapset kaivaa sitä meille käsineen ja osa heistä kuolee nälkään tai tauteihin. Lasse näkee asian mahdottomuuden, sähköauto  on yliampuvaa näillä eväillä. Näillä näkymin pitää vielä keskittyä kehitystyöhön ja sähkö pitää saada syntymään autoon kotikonstein ilman teollista tuotantoa. Ollaan kähdetty ISOSTI liikkeelle, tehot pitäisi laskea sille tasolle että juuri riittää liikkumiseen, kilowatteja on ehdottomasti huikeasti liikaa. Ulkonäkö on tuskallisen pramea, aivan turhaan ulkonäöllä ei liikuta senttiäkään. Luonnonvaroja pitää alkaa säästämään. Kulkuneuvon perimmäinen tarkoitus on liikkua paikasta toiseen. Järjettömyydet pitää opetella unohtamaan. Sillä ei ole mitään väliä miltä auto ulkoapäin näyttää kun itse on sen sisässä. Eikä auto ole mikään esittelykapine kun velaksi saa jokainen mikälaisen vekottimen tahansa kunhan luottotiedot ovat kunnossa. Mikä ihme ihmisiä vaivaa. Kapitalismin pitää ottaa järki käteen tai kapitalismi loppuu omaan mahdottomuuteen. Kapitalismia voidaan syyttää valtaosasta ongelmia joita kansakunnat kohtaa. Kapitalismille on mahdotonta puhua järkeä ja asettaa sääntöjä, kansan on tehtävä valinnat kapitalismin vaikutusten vähentämiseksi jopa poistamiseski. Kansa on kapitalisin työkalu jota kapitalistinen järjestelmä ohjailee mielensä mukaan. Tuota ohjailua vastaan voi vain taistella ostamalla vain välttämättömät tuotteet. Kulutusjuhlat on lopetettava ja pelastettava mitä pelastettavissa on.

Esillä 10 vastausta, 6,091 - 6,100 (kaikkiaan 33,649)