Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,141 - 6,150 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Mitä opimme tästä, Nissanin maahantuoja on kelmi. Olihan noissa Nissanin moottoreissa ongelmia takavuosina. Kuluttivat öljyä, eikä niitä takuukorjauksissakaan saatu kuntoon. Nissan on heikoin japsiautoista.

    Remie

    Mikähän on Euroautoista heikoin, kun Nissan on japseista halvin ja heikoin.

    Puuki

    Katastustilastojen (Saksa) heikoimmasta päästä on olleet ranskalaiset, korealaiset ja Dacia.

    Vasta tehty iso vertailu autojen jälleenmyyntiarvoista nosti voittajaksi japanilaisen Subarun. Range Rover toisena.  Kokonaisuutena käyttökuluineen kaikkineen paras oli myös Subaru. 10 sekmentissä (autojen koko, maasturi/tavan auto jne.) Subbaru voitti. Range muistaakseni voitti 4:ssä luokassa.

    (lähdettä en muista, eilen luin jostain)

    Metsuri motokuski

    Dacian voimalinja sekä tukivarret tulee nissanilta. Moottori rellulta. Nissani on taas samaa konsernia ranskisten kanssa ja käyttävät osia ristiin. Joten uskon että katsastustilasto ei hirveän väärässä ole.

    Minulla on ollut kolme nissania ja voin kyllä yhtyä siihen että huonoin japsi se oli.

    Tolopainen Tolopainen

    Toisaalta ei ole kovin fiksua mennä ostamaan autoa, jota ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, vaikka auto on uudehko. Kun sitten tulee ongelmia, on vähän heikoilla. Eli kun maahantuojan takuu vastuussa on porsaanreikä, juristit löytävät sen oikeudessa, siitä heille maksetaan.

    Remie

    Kyllä niitä löytyy sellaisia automerkkejä joihin ei vaikuta kilometrit eikä vuodet kun uutta osaa tarkotaan ilmaiseksi vielä 11 vuoden jälkeen on huollettu tai ei. Meillä oli sellainen auto jolla oli ajettu yli 500 000 km , tehdas lähetti kutsun että auton voi viedä huoltoon johon laitetaan koko ohjauslaitteisto uusi, siis koko etupää ilman moottoria. Alkuperäisessä ei ollut koskaan mitään vikaa ollutkaan eikä ollut tuolloinkaan. Auto vietiin kuten pyydettiin koko hoito vaihdettiin , mitään eroa ei huomannut millään tavalla mutta tehtyä tuli . 400 000 auto liikkui tuon jälkeen eikä mitään vikaa ilmennyt. Kukaan ei koskaan kertonut miksi operaatio piti tehdä mutta tehtiin vaan. Auto oli aito japanilainen. Nykyään eikuulemma pääse moisia kilometrejä millään autolla ilman monia osien vaihtoja. Jarrut pitää vaihtaa useista jo 20 000km kohdalla eli 10 kertaa että pääsee 500 000 km ja valtava kasa niveliä mahtuu tuohon matkaan. Nyt onkin perus ajatus karannut virtuaali tasolle. Autohan pitäisi olla käyttö kapine , nyt auto tehdään vain kaupallista tarkoitusta varten ja se on hiton huono asia se.

    rööri roope

    Ojalan mukaan 10×20000=200000

    Gla Gla

    Takuuehtojen mukaan auto pitää huoltaa ohjelman mukaan. Kun ostaa auton, sitoutuu ostaja huollattamaan auton ja valmistaja takuuseen. Hyvin selkeä sopimus. Takuu lakkaa, jos sopimusta ei noudateta. Tällöin ei ole merkitystä sillä, onko vika aiheutunut huollon laiminlyönnistä. Merkitystä on sillä, että omistaja ei ole noudattanut sopimusta.

    Eri asia on se, että valmistaja voi tehdä good will-tarjouksen osallistumalla kustannuksiin, mutta se on täysin vapaaehtoista. Toinen juttu on tuotevastuu, mutta siinä ei puhuta takuusta.

    Tolopainen Tolopainen

    Kannattaa tietenkin ostaa sellainen auto, jossa ei ole nokkahihnaa, vaan ketju, noita hihnan katkeamisia sattuu ilmeisesti tuhansia vuosittain. Suurin osa korjataan takuuna. Hihna on Suomen olosuhteissa aika heikko esitys kun täällä on talvi ja joskus kovat pakkaset.

    Jätkä

    Katkeilee ne jakopään ketjutkin nykyään. Jos vertailee nykyaikaista ketjua perinteisempään, niin ei voi olla epäilemättä uuden ketjun kestoa. Kun ketjun vaihtoväliksi on ilmoitettu150000km, se on tosi vähän ottaen huomioon joidenkin automerkkien ketjunvaihdon kalleus.

    On ikäänkuin moottorien suunnittelijat olisivat oikein paneutuneet tekemään sellaisen rakenteen, että vaihtotyö on mahdollisimman vaikea ja kallis.

    Jakohihnan tehtäväksi on ympätty usein myös vesipumpun pyörittäminen.  Ennen vesipumppu kesti auton iän, nyt se pitää jo vaihtaa – kun remmikin vaihdetaan. Ne ovat niin heikkoja esityksiä.

    Kyllä näillä näkymillä moottorit pitäisi suunnitella sellaisiksi, että männät eivät koskaan ottaisi venttiilien lautasiin.

Esillä 10 vastausta, 6,141 - 6,150 (kaikkiaan 31,265)