Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,151 - 6,160 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Aika monta erään nimeltä mainitsettoman suuren saksalaisen autokonsernin nokkaketjulla varustettua moottoria on mennyt hajalle. Syynä on ollut huonosti öljynpaineella toimiva ketjun kiristäjä ja liikaa venyvä ketju.

    jees h-valta

    Minusta nokista tai niiden materioista ei tarvitse tavis-autoiljan edes tietää mitään. Kunhan huoltaa valtuutetussa merkkihuollossa. Se riittää. Minulle ainakin ja aina riittänyt. Ja antaa tehdä huolloissa tarvittavat työt.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin nyt ei ollutkaan kyse niistä VAG:n halpisketjuista, vaan autoista joiden ketjuille ei ole annettu mitään vaihtosuositusta.

    jees h-valta

    Ei kait kun tiedetään että romuttamon kuormaaja kerkiää ennen. Eihän niitä koreankippanoita ketään viitsi huoltaakkaan. Vanhenee käsiin niin nopeaan että voi ajaa vaikka samoilla öljyillä koko elinkaaren. Valitettavasti se on sen takuuajan mittainen korkeintaan. Normaalisti muutaman vuoden välein vaihtava kerkiää saastuttaa sen autoliikkeen kaupaksi käymättömillä, nuorilla vaihtoautoilla jotka siitä aikanaan sitten hiljalleen hivutetaan paaliin.

    Remie

    On ikäänkuin moottorien suunnittelijat olisivat oikein paneutuneet tekemään sellaisen rakenteen, että vaihtotyö on mahdollisimman vaikea ja kallis.
    Tämä jätkän kommetti on enemmän kuin paikallaan.
    Olen seurannut pitkään näitä nyky autoja ja päätynyt seuraavanlaiseen lopputulokseen.
    Ennen kun ei ollut oikein kunnon välineitä eikä oikein edes osattu tehdä hyviä autoja ja moottoreita , yritettiin kuintenkin tehdä mahdollisimman hyvin ja ja pitkäikäinen käytökapine. Tässä 25 sitten tässä asiassa jo onnistuttiin oikein hyvin moottorithan eivät rikkoontuneet koskaan vaikka olisi ajanut ikuisuuden. Auto tehtiin käyttöön iäksi.
    Nyt tilanne on toinen nyt osataan tehdä niin hyvä auto että mekanisiin osiin saadaan haluttu lujuus jonka kestoikä voidaan laskea lähes 1000 km tarkkuudella hieman ajotavasta riippuen. Nykyään tehdään ajoneuvo vain kaupallisia tarkoitusperiä palveleva kokonaisuus.
    Nyky autot tehdään vain tietyksi ajaksi ja kauppatavaraksi kuin helppoheikin kammat 1950 luvun markkinoilla.
    Se on pakko myöntää että osaavat tehdä pirun hyvin huonoja autoja.

    jees h-valta

    Kestävät aivan riittävän pitkään. Enkä aivan allekirjoita noita Remien purkauksia. Ei ne vanhat autot kestäneet yhtään vertaa paremmin mutta niillä ajettiin vain niin paljon vähemmän kuin nyt että se tuntui olevan kestävä. Nythän ajetaan joka tapauksessa satoja tuhansia joista esim. kuormitus aivan toisenlaista. Nythän ajotyylikin on lähinnä rallikuskeilta opittua kiihdyttelyä ja voimakasta jarruttelua. Harva osaa tasaisen, taloudellisen ja kuormittamattoman ajotyylin.

    Visakallo Visakallo

    Yksi naapureistani on kyllä ajanut samalla ”Korean kippanalla” jo kohta 15 vuotta, ja katsasti sen taas äskettäin.  400 000 km on mittarissa. Jotain remontteja on toki ollut, mutta ei mitään suurempaa.

    Remie

    Ehkä Jees haluaa vaihtaa autoa parikertaa vuodessa mutta hiilinielu ei tykkää sinun vaihtamisistasi. Jokainen auto jonka jees ostaa ne rahat menevät ulkomaille, ostaisit kotimaisen auton niin siitä olisi jotain hyötyä. Jos ei kotimaassa tehdä autoja niin voit perustaa autotehtaan ja työllistää 5000 ihmistä. Sitäpaitsi jos muistat olibn vahvasti sitä mieltä ja olen sitä yhä että autoissa riittäisi tehoiksi 30 KW jolloin jäisi nuo tietkin ehjksi ja säästöä syntyisi sieltäin, eikä olisi tarvis laskea bitumia niin usein. Siis vaihdata moottorisi 30 kilowattiseen. Toisekseen ei se ole voittaja  joka ajaa paljon vaan se on voittaja joka vähän tai ei lainkaan. Realistinen käsitys tarpeesta on näköjään kadonnut monelta ja siksi olemme tässä tilassa jota moni ei edes vieläkään tiedosta.

    jees h-valta

    Ajan yleensä samalla autolla jopa neljä-viisi vuotta. En kovin usein vaihtele. Koskaan ei moottori ole yhdestäkään hajonnut että sinällään monella eri merkillä ajettuna tuntuma on aika vakaa moottorien riittävään kestoon. Yksikään ei ole ollut edes kova öljysyöppökään. Täällä on turha niilusilmäisesti kiukutella, täysin turhaa hommaa.

    Remie

    Hei Jees , kysymys ei ollutkaan yksin autosta vaan vaan siihen kytkeytyy hiilinelu ja rahavirta Suomesta pois.Miksi vaihdat ja lahjoitat rahaa ulkomaille kun et saa mitään vastinetta kun vastin on kaiken aikaa sinulla, miksi se siitä tulee jos se on niin hyvä. Näytät olevan persoona jota kiukuttaa totuuden kuuleminen. Sinulla ei taida olla metsää lainkaan kun niin mieluusti haluat palvoa kaikkea joka tuottaa hiiltä mahdollisimman paljon. Minä taas katson mistä syntyy hiiltä mahdollisimman vähän ja teen niitä asioita.Meillä on melkoinen näkemys ero vaikka niilusilmillä katsonkin tätä maisemaa mutta se on oikeutettua tässä asiassa.

Esillä 10 vastausta, 6,151 - 6,160 (kaikkiaan 31,265)