Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 621 - 630 (kaikkiaan 34,711)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Kevyet muoviset autot kuluttaa ehkä muutaman litran vähemmän kuin paremman laatuluokan autot. No se auton keveys näkyy sitten kyllä muuallakin; heikko kestävyys yleisimpänä.

    Sähköautotkin vaatii Suomessa lämmittimen talvella. Sähkökäyttöisenä se syö suuren osan auton käyttösäteestä. Bensalämmitin on parempi mutta siiten on sama jo ajella vaikka yhden moottorin bensa-autolla. Volvo ei ole häviämässä minnekään tuotannosta vaan päinvastoin lisää malleja on tullut ja on tulossa jatkuvasti.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei se haittaa kun hirvet syö nuo haapa vesat ja ainetta voi ostaa varastoon. Mcpa onkin parempaa vesakon torjuntaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Uudesta TM:stä voi lukea mitä sanotaan uudesta Ceed:sitä joka tulee markkinoille syksyllä. En ole koskaan lukenut noin ylistäviä asiantuntija lausuntoja uudesta autosta. Tuon hinta-ja kokoluokan autossa ei koskaan ole vastaavia ominaisuuksia nähtykään. Voiko auto olla enää parempi oli kommentti mm.

    Gla Gla

    Minustakin on turha kylvää tuollaisia heittoja Jessen haapakasvatuksesta kuin edellisellä sivulla oli. Kaveri kuitenkin hoitaa metsiään, eikä siitä aiheudu muille minkäänlaista vahinkoa. Se, että ollaan eri mieltä asioista, ei anna aihetta väittää kaverin ymmärryksen tasosta yhtään mitään. Se korkeintaan jättää epäilyksen, että kritiikin esittäjä on epävarma omasta asiastaan.

    Puukin Ceed-kommenttiin vielä. Taidat olla oikeassa. Tutulla särkyi vauhtipyörä ja tonnin lasku jäi itselle maksettavaksi. Tyyppivika, TM:n käyttötestissä oli sama ongelma. Siinä tosin 60 tkm:n jälkeen auto purettiin, jolloin kilinän aiheuttaja löytyi ennen suuremman vahingon aiheutumista. Huollossa kilinän sanottiin olevan autoon kuuluva ominaisuus.

    Pohjoismaiset ominaisuudet ja niiden kytky muutamaan merkkiin kannattaa tosiaan unohtaa. Enää ei ole paikallista teollisuutta, vaan kaikki on globaalia. Siinä ei kapeat renkaat, hyvä maavara, hyvät valot ja tehokas lämmitys ole mitenkään erityisasemassa.  Sen sijaan esim. Aasiassa olosuhteet on paljon vaikeammat kuin täällä. Ilman kosteus asettaa sähkölaitteille paljon kovemmat vaatimukset kuin täkäläiset olosuhteet. Ja koska siellä markkinat on hiukan eri mittaluokkaa kuin pohjoisnmaissa, se myös täytyy ottaa tuotekehityksessä huomioon.

    Toki uuden auton ominaisuuksia on lehden koeajossa helppo ylistää. Toimittaja kun ei autoa itselleen ole omilla rahoilla ostamassa 10-15 vuoden käyttöön. TM ylisti myös uutta Focusta. Onko laatu sellaista, että varsinkaan ensimmäisen vuosikerran autoon kannattaa sekaantua, onkin eri asia. 30 mm korotettu Active-malli olisi kyllä teoriassa kiinnostava, käytännössä markkinoilla on pitkään ollut Auris voi olla parempi vaihtoehto. Tai sitten odottaa vuosi tai kaksi, jolloin Avensiksen ja Auriksen farkkumallien korvaaja on markkinoilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Minulla on ollu korean kiesejä yhteensä 11v eikä mitään vikaa ole tullut vielä esille. En nyt Fordin laatuun lähtisi vertaamaan. En  koskaan osta sellaista autoa jossa jakopää pyörii hihnan varassa.

    Gla Gla

    Montako autoa 11 vuoteen mahtuu?

    jees h-valta

    Ja montakohan kilometriä? Vai onko vielä tullut kuin metrejä. Minusta on aika vaikea ymmärtää missä hiton välissä Toloppa autoilee kun on aina valmiina koneen ääressä kantaa ottamaan. Lisäksi kummastuttaa miten metsätyöt yms. Harvemmin pausseja on enää näkynyt. Minä kerkeän nyt kesälomalla kurkkaamaan silloin tällöin koneellekkin mutta aina siellä näkyy Tolopan uusi ihmeellisen tärkeä kommentti. Glan huomio autojen aasian markkinoiden tärkeydestä oli hyvä huomio. Lueskelin juuri jonain päivänä Peugeotin jonkun uuden mallin ominaisuuksista ja siinä joku kohta oli juuri suunniteltu nimenomaan Kiinalaisia silmällä pitäen. Se oli sillekkin mallille päämarkkinakohde. Muista lähinnä viis.

    Tolopainen Tolopainen

    Taitaa niitä kilometrejä lähes 200000 olla. Jesse on nyt turhan vaatimaton kun palstaesiintymisiä on nelinkertainen määrä meikäläiseen verrattuna.

    Gla Gla

    Aletaan puhua laadusta kokemuspohjaisesti, kun saat kahdella autolla kerättyä yhteensä kolminkertaisen määrän ajoa nykytilaan verrattuna.

     

     

    Jätkä Jätkä

    KIAlla on hyvät takuut, mutta piirimyyjien vastuulla oleva takuuhuolto ja -korjaustoiminta ilmeisen ontuvaa.

    Toki on sellainenkin seikka olemassa, että jos on merkittällä tavalla laiminlyönyt huolto-ohjelman, niin takuu voidaan katsoa rauenneeksi. Huoltoa ei toki tarvitse teettää ”merkkikorjaamossa”, eikä kaikkien kohteiden rastittaminen ole tärkeää, mutta esim Vauhtipyörän hajoamiseen ei kai mikään huoltotoimi voisi vaikuttaa, ellei puhuta tosiaan jostain äänestä, joka huollon mielestä kuuluu kauppaan, mutta kuitenkin on ennekkovaroitus räjähtämisestä.

    Volvotkin ovat keventyneet viimevuosina satoja kiloja, joten lienee turhaa arvostella ja vertailla niidenkään painoja kovin syvällisesti.

    Fakta on kuitenkin, että massan siirtäminen paikasta toiseen vaatii energiaa melkolailla painon mukaan.

    Mersujen voimakas ruostuminen jossain vaiheessa johtui koripeltien kiinnitys-systeemistä, jossa oli pyritty vahvistamaan rakennetta kaksinkertaisilla pelleillä, jotka olivat pistehitsattuja toisiinsa. Suomen ilmasto ja suola iski tehokkaasti Väyrysen rakenteisiin.

Esillä 10 vastausta, 621 - 630 (kaikkiaan 34,711)