Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,301 - 6,310 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Saksalaiset loistavat kestävyystesteissä, käytännössä auton ostaja on täysi idiootti, jos ei osta saksalaista. Japanilaisten autojen ajo-ominaisuudet on 1970-luvulta, karmeaa kyytiä.

    Remie

    Aikojen alusta asti Saksalaisvalmisteiset autot ovat savuttaneet aivan helvetisti. . Niitä kuorma-autoja joita raahattiin tänne mustuttivat tienpenkat . Lisäksi pitivät järjetöntä ujellusta. Vertauskohtana Ruotsalaiset kuomurit Volvo ja Scania. Henkiöautoissa sama savutus. 1970 tuli Japanista dieselit olivat hiljaisia savuttomia , lähtivät kovallalin pakkasella käyntiin . Eihän noita euroopasta tulleita saanut millään käyntiin.  Tilanne ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Saksassa on sama tilanne kuin Nokialla, kun ei osata tehdä hyvää tuotetta niin tehdään edes paljon. Vaikka vertailua suorittaa miltä kantilta,  niin aina sama lopputulos. Ei voi verrata kymppitonnin autoa 70 tonnin autoon. Kallis auto pitää olla hintansa verran kestävämpi ,päästöttömämpi, mukavampi, taloudellisempi , tyylikkäämpi,  luotettavampi. Jokainen voi miettiä omia kokemuksisaan. Mustutan että 60 000 € tekee vallan ihmeellisiä asioita verrattuna siihen että se raha on autossa kiinni eikä tee mitään muuta kuin sen saman kuin kymppitonnin auto.

    Tolopainen Tolopainen

    Testit ovat ostettuja. Volkkari on tuonut markkinoille viime vuosina sekuda osista kasattuja moottoreita. Jakohihnoja ja ketjuja katkeillut runsaasti. Hyvät ajo ominaisuudet eivät auta jos auto on korjaamolla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Yetistä hajosi 150 tkm matkalla vain egr-venttiili. Jarrupaloja vaihdettiin mutta ne ovat kuluvia osia. Lähti käyntiin 30 asteen pakkasella eikä hyytynyt kesädieselilläkään, vaikka olin silloin huolissani että mitenkä käy, kun kerran piti ajaa kesädieselillä kovassa pakkasessa että äiti pääsi kampaajalle.

    Remie

    WW on annettava tunnustusta alustasta , se parhaita. Korjattavuus taas käsittämätöntä , pitää porailla palkistoihin teikiä ja polttaa kaasulla aukkoja jotta saa keinuvipujen kumipuslia vaihdettua. Järki on totaalisesti sammunut tuossa kohdin. Moottoreissa ei ole tarvittavia liitoksia vaan akseli on liitetty pelkällä porareijällä yhteen ei mitää lukitusta, ainoastaan mutteri akselin päässä. Hyvin alkeellista kuin pelaisi venäläistä rulettia. Hyvin usen niitä näkeekin tienposkilla öljylammikko alla ja pitkät mustat jäljet tiessä kun moottori on jumittunut kesken ajon. Naapurilla oli kytkinkotelon sisältä auennut pultti, pultti oli lävistänyt paksun alumiini kotelon ja riipinyt starttikehän hampaat lakoon niin ettei starttaus enää onnistunut. Auto lähti purkuun, kaveri luokitteli rakkinetta kuoleman enkeliksi. Ei autosta saa tehtaan jäljiltä pultit aueta, se on selvä eikä pyörät saa mennä  lukkoon odottamatta ajon aikana. En minäkään halua ajaa sellaisella autolla.

    Jätkä

    Kun arvioidaan päästöhuijausohjelmien käyttäjiä, niin vähemmän on tuotu esiin sitä tosiasiaa, että nuo sähköaivot, jotka huijauksen tekevät, ovat suuren elektroniikkavalmistajan ja -suunnittelijan tekemät ja samaa valmistajan tuotetta käyttävät suurin osa autonvalmistajista.

    Kun Euroopassa on keskitytty Saksalaisten autojen huijausohjelmointiin, niin samaan aikaan toiset isotkin valmistajat ovat saaneet puuhailla omien tuotteittensa kanssa, kunhan ovat olleet hiljaa. Ehkä muina miehinä korjanneet ohjelmistojaan niin, että siellä ei enää ole valmiina sitä kuviota, joka väärentää testituloksen.

    On selvää, että laitteisto, joka muuttaa mittaushetken päästöjä, alentaa moottorin tehoja pakokaasuja mitattaessa.  Jos moottorin ohjauslaitteen valmistajat eivät ole tietoisia tällaisesta mahdollisuudesta, niin ihmettelen suuresti.

    Tolopainen Tolopainen

    Jätkän johtopäätös, että vain saksalaisten autojen päästöt tutkitaan Eurooppalaisten viranomaisten toimesta kuulostaa hiukan huvittavalta.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Kyllähän saksalaiseen tekniikkaan perustuva auto on aivan ylivertainen, ja sehän muita kismittää. Selvää ajojahdin tuntua.

    Remie

    Jätkä unohti textistään sisällön pois. Avan selvä poliittinen huijaus.
    Koodari tekee taulukon johon auton valmistaja laittaa omat parametrit ja joitain ehtoja. Ei koodari niitä ohjaimia säätele. Koodari tuottaa vain alustan auton valmistajan käyttöön, tuo alusta muistuttaa exel taulukkoa jota saa sitten muokata mieleisekseen. Nuo vikakoodit on saatavissa netistä. Tunnen kaverin joka työkseen tekee tuota hommaa rata ja ralliautoilun parissa.

    Remie

    Kalle taas vertaa 70 tonnin Saksalaista autoa , Italian 9 tonnin Puntoon.

Esillä 10 vastausta, 6,301 - 6,310 (kaikkiaan 31,265)