Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,681 - 6,690 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • kim1

    Siksi juuri saksalaiset alkavat suosimaan kotimaisia automerkkejä,sen visakallio tahallaan jätti mainitsematta..

    Jätkä

    Kappalemäärät hieman laskivat, mutta voittoa taisi kuitenkin tulla aika mukavasti.

    Visakallo Visakallo

    Liikenteen ilmastopolitiikan työryhmä on jo aiemmin asettanut tavoitteeksi 670 000 sähköautoa ja 130 000 kaasuautoa vuonna 2030. On todennäköistä, että Marinin asettama työryhmä esittää auton käyttömaksuja tavalla tai toisella. Lisäksi luvassa on polttoaineveron korotuksia. Radikaalein ehdotus olisi polttoaineen myyntilupajärjestelmä. Lopulta on kysymys siitä, kuinka kovan poliittisen hinnan demarit ja keskusta ovat valmiita maksamaan päästöjen puolittamisesta. Perussuomalaisten pelko painaa vaakakupissa. Suomi ei voi lakata liikkumasta kumipyörillä. Jos autoliikennettä supistetaan rankasti, pitäisi pystyä tarjoamaan jotain muuta liikkumiskeinoa tilalle. Tunnin junat eivät ehdi tähän hätään, eikä bussiliikenne toimi haja-asutusalueilla. Marinin onkin pakko käyttää suuria summia julkisen liikenteen tukemiseen ja pienipäästöisten autojen hankintaan. Ja myös äänestäjien tyynnyttelyyn.
    Kauppalehti

    Tolopainen Tolopainen

    Liikenteen päästöt pitäisi puolittaa 2030 mennessä, jokainen tajuaa että se ei ole mahdollista muuten kuin joukkoliikennetä kehittämäälä. vaatisi ilmaisen  lähi joukkoliikenteen ja lisäksi junalippujen hinnan puolittamisen. Yksityisautoilua ei kymmenessä vuodessa muuteta kovinkaan paljon  vähäpäästöisemmäksi. Eli täysin toivoton tilanne edetä autokanta vaihtamalla, ei ole sopivia autoja eikä pääomia.

    Valtio joutuu uudellen kohdentamaan rahankäyttöään, nyt syömme liikenteestä kerättävän 8mrd€ vuosittain, jatkossa se ei käy. Emme voi enää laittaa uutta vastaavaa veroa autoilijoille, joka edelleen käytettäisiin valtion kasvaviin menoihin. Miten tulopolitiikka palvelee päästöjen vähentmistä ja julkisten menojen karsimista. Kaikki tosiasiat unohtuvat, kun lähdetään vaatimaan lisää rahaa ja kulutusmahdollisuuksien kasvua, tämä tie on loppuun kuljettu.

    Puuki

    Ei auta se sähköautojen lataustolppien rakentamispakkokaan, kun ei ole niitä sähköauton hankkijoita ja käyttäjiä tarpeeksi.  5,5 milj. on tälle vuodelle valtion tuki latauspisteiden rakenteluun.  Olisi nekin verorahat ollut parempi laittaa edullisempien päästövähennys- ratkaisujen tukemiseen.   Autotehtaat kehittävät kokoajan vähäpäästöisempiä moottoreita.  Esim. BMW on valmistanut uuden sähköauton tavallista vähemmän maametalleja sis. akustolla, jolloin kok. päästöt olisi  heidän omien laskelmien mukaan 30 % pienemmät kuin vast. dieselmallin päästöt. Mutta hintakin voi olla sitten niin korkea, että ei ole ainakaan Suomessa suosittu vaihtoehto.  Toisaalta jos dieselautossa käyttäisiin my-dieseliä jonka päästöt on 10 % tavallisen dieselpolttoaineen päästöistä, niin sähköversio ei pärjäisi sille ollenkaan.

    Jos päästövähennyksiä haluaa saada aikaan, niin sitten jokin pieniruokainen dieselauto ja siihen biodieseliä tankkiin on edullisin ratkaisu.   Esmes Mersun pikkupaku ”sittiäinen” kuluttaa keskimäärin  4,2 l / 100 km dieseliä. Niin pieniin kok. päästöihin ei päästä akkuautolla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Biokaasu on toinen biopolttoaine jolla on lisäämispotentiaalia. Samalla saadaan kierrätyslannoitetta maatalouteen. En malta olla lisäämättä vaikka menee hiukan ohi aiheen, että WWF:n ylistämällä maatilalla lanta kompostoitiin eikä ollut lietelantasysteemiä. Eiköhän tuostakin systeemistä saisi biokaasua ulos.

    Tolopainen Tolopainen

    Ensin tehdään ongelmia ja sitten niitä yritetään niitä ratkoa, suurin osa henkilöautoista on täysin turhia samoin lehmistä.

    Visakallo Visakallo

    Onko Mika Anttonen kohta ainoa tunnetumpi henkilö tässä maassa, joka on ilmasto-asioissa vielä täysissä järjissään:

    Öljymiljardööri Mika Anttonen: ”En voi sanoa henkilökunnalleni, että voimme toteuttaa 1,5 asteen vision, koska se ei ole mahdollista”. ST1:n pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja pitää ilmastotavoitteita epärealistisina. Anttosen yksi johtamisperiaate on puhua samaa kieltä sekä ulkoisesti että sisäisesti. ”Sanon asiat juuri samalla tavalla joka kerta, oli mikä tahansa taho kuulijana. En ajattele, onko siitä hyötyä vai ei.”

    Kauppalehti

    Jätkä

    Tollo:”Ensin tehdään ongelmia ja sitten niitä yritetään niitä ratkoa, suurin osa henkilöautoista on täysin turhia samoin lehmistä.”

    Samoin Tollo on täysin turha – Yhteiskunnan elätti – Ollut koko ikänsä. Ja nykyään leskivaimonsa elätettävänä.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Mika Anttonen on esimerkillinen, omin ansioin miljardööriksi noussut suomalainen.Taitaisi maamme hallituksen Marinin johdolla syytä kuunnella, eikä höpistä kunnianhimoisista , käytännössä utopistisista tavoitteista.Keskusta jos aikoo nousta kanveesista ja saada maaseudun kadotetut äänestäjät takaisin, niin syytä irtaantua ilmastoliturgiasta.Eiköhän huomenna ole Ylen kannatusgallupin julkaisu,sää nähdä joko lasku seisattuu.

Esillä 10 vastausta, 6,681 - 6,690 (kaikkiaan 31,265)