Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,721 - 6,730 (kaikkiaan 31,305)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Joillakin vain on tärkeintä olla aina eri mieltä jonkun kanssa, vaikka se johtaisi jopa ajoittaiseen erimielisyyteen oman itsensä kanssa!

    Visakallo Visakallo
    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ote em. jutun keskustelusta Iltalehdessä.

    Katsokaa mitä kertoo ST1 mies todellisesta ongelmasta ja sen ratkaisuista! Oli kyllä asiaa, jotka tuon katsoo, niin Anttonen puhuu siinä 55min kohdilta eteenpäin, jos ei jaksa kokonaan katsoa.

    http://www.youtube.com/watch?v=SCvYBBwwVrk

    ”Akkuautot on siis välimenokauden tuotteita ja loppuu niiden valmistus, mutta polttokennoautot tulee kulkee metanolilla joka valmistetaan ilmakehän hiilidioksidista ja vedystä tiivistettynä tuosta jutusta.”

     

    jees h-valta

    Olkoon vain välimenokauden autoja mutta sitä sähköä kuitenkin siellä peltikuorien sisällä kehitetään. Ja sillä liikutaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei ole metanoliautoilla minkäänlaista tulevaisuutta erittäin vaarallinen alkoholi, jota tietenkin väärinkäytettäisiin ja oikosäärisiä tulisi. Lisäksi onnettoman huono energiasisältö, vain puolet bensiinistä. Anttonen puhuu omaan pussiinsa. Öljymoguli ei tietenkään halua, että hänen bisneksiään rajoitetaan. Yksityisautoilulla ei vain yksinkertaisesti ole tulevaisuutta massojen liikkumisvälineenä avaruusaluksella, kyse on valtavasta virheestä. Kun rajoittamattomaan yksityisautoiluun on aikoinaan lähdetty. Jenkit ovat tämän maapallon tuhoisin kansakunta isoine bensarosvoineen. Jenkilästä puuttuu joukkoliikenne ja pienemmistä kaupungeista jalkakäytävätkin.

    Jos uusiutuvien polttoaineiden osuus on liikennepolttoaineista  yksi promille, niin olemme  alkumatkalla tuolla tiellä, joka ei johda juuri mihinkään. Toisaalta tuokin vaihtoehto, että tehdään tuulella sähköä ja sähköllä vetyä, joka yhdistetään ilman hiilidioksidiin on niin toivoton vaihtoehto, että ei tule olemaan ratkaisu hilipäästöjen radikaaliin vähentämiseen.

    Isot massat ihmisiä voidaan  liikuttaa sähköisillä massakuljetusvälineillä,  niillä jotka jo on olemassa. Ei Helsingissä tarvita nykyistä määrää yksityisautoilua, tai missään muussakaan suurkaupungissa. Ongelmat on tehtyjä. Autoilu ei edistä vapautta, sehän rajoittaa sitä niiltä, joilla on muutenkin vähän rahaa. Paljonko ihmiset ovat vuosien mittaan haaskanneet rahojaan ruostuviin peltilaatikoihin. Noilla rahoilla olisvat voineet järjestää itselleen paljon hyvää ja elämisen laatua parantavia asioita.

    Pitää katsoa ensin miltä sektorilta voidaan päästöjä leikata vähemmillä kustannuksilla Suomessa ja kyllä se silloin on teollisuus, kaksi suurinta päästölähdettä tuottaa saman verran päästöjä kuin koko liikenne, kyse on muutamasta savupiipusta.

    Maatalouden päästöt on suurinpiirtein samat kuin liikenteen. Metsätalouden päästöjä emme edes tiedä, taitaa päästöt metsistä olla samat hakataanko metsiä vai annetaanko ne lahota pystyyn. Kemiallisen metsäteollisuuden suurin tuotantojae on tonnimäärältään hiilidioksidi.

    Lisäksi meillä on satoja tuhansia kiinteistöjä, joissa on öljylämmitys, kyllä niiden muuttaminen pois öljystä on paljon helpommin ja nopeammin tehty kuin henkilöautoliikenteen. Pitäisi  keskittyä asioihin, joissa päästöjen vähennys on kustannustehokkainta, kun pystymme tekemään niin kovin vähän isossa kuvassa.

    Gla Gla

    Polttoaineiden hinnat pomppasi tällä vikolla 10 senttiä ylös, ilmeisesti jälleen Trumpin ja lähi-idän tapahtumien takia. Mutta mitä tapahtui kotimaisen my-dieselin hinnalle? Tietysti sekin nousi muiden mukana, vaikka sen tuotanto lienee aika riippumatonta em. asioista. Eli markkinatilanne määrää hinnan ja siksi yhden vaihtoehtoisen polttoaineen verotuksen sorkkiminen ei ole ratkaisu päästöongelmiin.

    Toivottavasti vihreät iloitsevat nyt hintojen noususta ja hurraavat Trumpille autoaan tankatessa.

    Nimetön

    Edorioidulla kiisselillä autot tulevaisuudessa liikkuvat

    Visakallo Visakallo

    Mazdan nykyaikaiset korkeapuristeiset moottorit eivät kyllä oikeasti ole bensarosvoja. Litralla putosi kulutus edelliseen 1,6 litran japanilaiseenkin verraten, eikä sekään ollut mikään bensarosvo.

    Visakallo Visakallo

    Sitten kun kukaan ei enää aja bensa-autoilla, niin mihin se kaikki säästyvä bensa silloin käytetään, kun öljynjalostus ei taida maailmasta kuitenkaan kokonaan loppua ja dieseliä tullaan tarvitsemaan niin kuin ennenkin, jopa enemmänkin.

    Tolopainen Tolopainen

    Lentoliikenne Aasiaan tuplaantuu vuoteen 2024 mennessä, Kiinaan palkataan 200000 uutta pilottia, jos Anttosen puheet pitävät paikkansa. Ei ole paljon merkitystä lentävätkö suomalaiset, jos muutama sata miljoonaa kiinalaista haluaa käydä lomalla Euroopassa.

Esillä 10 vastausta, 6,721 - 6,730 (kaikkiaan 31,305)