Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,731 - 6,740 (kaikkiaan 31,313)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Nimetön

    Tuolla periaatteella ei taida paljon haitata vaikka suomalaiset ajelevat vanhoilla autoilla..

    Tekopyhää vaahdota ilmastosta ja lentää..

    Itse en vaahtoa ilmastosta ja siksi lennänkin.

    Elä kuin julistat, jos et, niin pistä leipäluukku kiinni

    Puuki

    Jos suomalaisten lentämiselle on sama, niin miten sitten muutaman litran keskimääräistä enemmän kuluttavan auton käyttö olisi sen haitallisempaa ?

    Tolopainen Tolopainen

    Lentäminen onkin taloudellisempi tapaa matkustaa kuin autoilu. Nykyaikainen kone kuluttaa vain 2l keroosiinia matkustajaa kohden/100km.

    Nimetön

    Tikun työntäminen silmään on typerää ja vie näkökyvyn. Suomalaisia valistetaan olematta työntämättä tikkua silmään. Muutama satamiljoonaa kiinalaista työntävät tikun silmäänsä.

    Tiedän yhden miehen Suomesta jolla jo ehkä on tikku silmässään…

     

    Se mitä toiset tekevät edellä, ei oikeuta perässä tulijoita tekemään samoin.

    Gla Gla

    Tolopaiselle tiedoksi, että Visakallon auto osoittautui Tekniikan Maailman testissä aikanaan hyvin taloudelliseksi. Maantiellä alle 6 litran kulutus on bensamoottorille erinomainen tulos.

    Bensa-autoilun loputtua öjyä käytetään edelleen muiden materiaalien valmistukseen. Esittipä eräs muoviteollisuuden edustaja IPCC-raportin jälkeen lehdessä, että ala on melkoinen hiilinielu! Mutta kannattaa muutenkin vilkaista Porvoon jalostamon toimintaa. Siellä on aika paljon muitakin tuotteita kuin bensaa ja dieseliä. Googlen ilmakuvan perusteella voi yrittää hahmottaa mittakaavaa. Rinkulat ovat 10000-20000 m3 tuotesäiliöitä.

    Tolopaisen provoiluihin vastaamista olen koittanut välttää, mutta olkoon. 2l/100 km ei ehkä kerro totuutta, kun minä lomailen ja hoidan työasiat 100 km päässä ja sinä 8000 km päässä.

    Tolopainen Tolopainen

    No niin, isossa kuvassa maailmassa käytetään päivässä öljyä 16milj t eli kolme kertaa Suomen vuosikulutus. Ajakaa millä haluatte ja Braunilla loput, ei mitään merkitystä.

    Tolopainen Tolopainen

    Vielä ei ole sellaista asiantuntijaa nähtykään, joka osaisi kertoa miten liikenteen päästöjä kannattaa alkaa vähentämään. Jos suomalaiset lähtee autokaupoille mukanaan keskimäärin 4k€, ei kannata pahemmin sen varaan laskea, että autokanta vaihtuisi vähäpäästöisiin, edes jollain aikataululla. Sanoisimpa, että jos poliitikot ovat johonkin päästöjen vähentämiseen sitoutuneet, kannattaisi uskottavuuden nimissä käydä vetämässä nimet yli. Taitaa herra Trump olla kuitenkin oikeassa Pariisin sopimus on täyttä mielikuvitusta, jonka allekirjoituksella ei ole mitään merkitystä. Kun tavoite 1,5 asteen lämpötilan noususta on jo menetetty, ei siihen kannata sitoutua.

    Per Ä Reikäs

    Torpi kaneli mää ny sulle mitää

    Mut muute vaa vähä vittuttaa Me

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jospa vety ja uudet paremmat akut ratkaisevat nämä polttoaineongelmat.

    Kokonaisuutta se ei muuta, eli peli voi olla jo menetetty ilmastonmuutoksen hillinnän suhteen. Merenpohjan ja ikiroudan metaanin ja ilokaasun vapauduttua saattaa tulla kuumat paikat. Siksi agitoisin nopeaa köyhien maiden elintason nostoa ja sen seurauksena aikaansaatavaa väestömäärän alennusta tehokkaimpana keinona estää sodat ja nälänhädät.

    Per Ä Reikäs

    Voi per no kyllä pärre tykkää sun erään A.J filosofiasta,kunhan et ihan alati tule……

     

Esillä 10 vastausta, 6,731 - 6,740 (kaikkiaan 31,313)