Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,407 vastausta, 174 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 7,661 - 7,670 (kaikkiaan 32,409)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos vetyauto toimii ilman suuria akkuja joiden valmistuksen päästöt ja ympäristöhaitat ovat suuret, niin on hyvä olla sekin vaihtoehto mukana.

    Visakallo Visakallo

    Vety voisi olla yksi ratkaisu raskaan liikenteen hoitoon, ja miksei pienempiinkin autoihin. Toyotallahan on ollut jo pitkään ihan toimiva vetyauto markkinoilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen ongelma on liikenteen korkea verotus, jota pitää varjella, 8mrd ylimääräisistä maksuista pitää päästä eroon, se estää kaikenlaisen kehityksen.

    Miksi tällaisen Euroopan takamaan pitäisi olla ensimmäisenä joka asiassa vähentämässä päästöjä. Kohta jätteiden kuljetus maksaa kotitalouksille enemmän kuin ruokakauppaan menee rahaa. Jätteitä jätevesiä ajetaan satoja kilometrejä.

    Puuki

    Saksassa maksetaan sähköauton hankintaan 4 k€ tukea . Jotkut autoliikkeet/auton valmistajat vuokraa niitä miltei ilmaiseksi pienillä muutama kympin kk-kuluilla, jotta saavat uutta kalustoa liikenteeseen.  Suurissa  kaupungeissa päästöt on paljon haitallisempia kuin harvaan asutussa maassa.  Autoilun verotulot ei kokonaisuudessaan täällä juuri muuttuisi vaikka olisikin vähäpäästösiin varaa ja haluja  kaikilla polttomoottoriautoilijoilla. Ne miljardit kerättäisiin sitten vain vähän erilailla.

    Vuoden auton co2-päästöt kompensoituu, kun kasvattaa puuta n. 1/2 ha:lla .  Lopuksi laittaa tukit rakennuspuiksi hirsiseinään 100 -vuodeksi, niin ehtii ilmastokin siinä ajassa jo muuttua vaikka taas kylmemmäksi.

    Visakallo Visakallo

    Tällä uusien autojen myyntivauhdilla Suomen autokanta ei sähköisty suurimman osan palstalaisten elinaikana. Kuinkahan monella meistä tällä hetkellä on sähköauto tai edes hybridi?

    Metsuri motokuski

    Kyllähän tuo sähköautoilin lisääntyminen tuo ongelman mistä verotulot tulee jatkossa kun polttoaineiden verotus vähenee. Uskon että jostain nämä puuttuvat veroeurot otetaan. Onko se sitten tietullit tai muutettu ajoneuvovero.

    Tolopainen Tolopainen

    Miksi Suomessa on tehty noin idioottimaista investointeja kuin Nesteen jalostamot. Ei mitään hyötyä ja valtava päästörasite. Jos nuo rahat olisi investoitu päästöttömään energiaan, meillä olisi nolla päästöt. Sellutehdas investoinneilla saisimme paljon enemmän vientituloja kuin jalostamalla ryssien öljyä jenkkimarkkinoille. Joka ainut tonni tuottaa tappiota.

    Raahen terästehtaan lopetus on vain ajankysymys, toinen masuuni on ollut käyttämättömänä pari vuotta.

    kim1

    Taitaa Saksassa tänäpäivänä tuki alle 40000€:n sähköautoille olla kokonaisuudessaan  9000€ ..,ja jos meinataan autoverottomassa  maassa  saada sähköautomyynti nopeaan kasvuun niin aika moisia tukiaisia se kyllä vaatiikin…

     

    Tolopainen Tolopainen

    Autokannan vaihtuminen tapahtuu aivan liian hitaasti. Tarvitaan käytön rajoituksia suurkaupunkeihin ja joukkoliikennettä. Suomessa kolmen tehtaan hiilipäästöt ovat yhtä suuret kuin koko henkilöautoliikenteen. Paljon halvempaa ottaa hiili talteen näiltä tehtailta kuin vaihtaa koko autokanta.

    oksapuu

    Montako kertaa Tolopainen taas kommenttia muokkasi?

    Oletetaan että Helsinki olisi suurkaupunki ja rekisterikilven viimeisen numeron mukaan jaettaisiin ajovuoroja parillisille ja parittomille päiville.

    Voisi tulla aikamoinen älämölö 🙂 …

Esillä 10 vastausta, 7,661 - 7,670 (kaikkiaan 32,409)