Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 761 - 770 (kaikkiaan 24,733)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Se kai oli Peugeot-kaupassa sellainen trendi, että piirimyyjä laski kolmen vuoden maksuajan niin pitkäksi, että rahoitusosuus nostettiin vaihdokin ja käteisen kera  2/3: osaan, jolloin Peugeotin arvo olisi vastannut suunnilleen avoinna olevaa rahoitusta.

    Näin ollen Peugeot-kauppa sujahti ilman takaajia, mutta kiero kauppamies möi kuitenkin täyskaskon, varmisteli merkkihuollon ja korkomenon lisäksi laskuttaa vielä tilinhoitomaksun asiakkaalta. Nekin ovat kaikki ylimääräisiä kustannuksia, vaikka arto onkin saanut lainaa Ruotsista jopa ”-korolla”.

    oksapuu

    Tuota…

    Nykyisin tehdään niitä käyttöoikeus-sopimuksia. Esim. 3 vuoden soppari jonka jälkeen auto palautetaan myyjälle tai lunastetaan itselle…

    Eräänlainen ”liisaus”, huollot tietysti tehdään merkkiliikkeessä…

    Jätkä

    Liisauksissa auto on ”Myyjäliikkeen” omistuksessa ja se toki huolehtii huollot sun muut.

    Tuo Liising- sopimus taitaa olla sellainen, että sopimukseen kuuluu määrätty määrä kilometrejä / vuosi. Jos sovitaan esim 20 000 km / v, eikä tule kuin 15, niin siinä maksaa viidestätuhannesta kilsasta, joita ei ajakkaan.

    Lisäksi nuo sopimukset periaatteessa kattavat kaikki kulut niin perusteellisesti, että homma kannattaa autoliikkeelle paljon paremmin kuin vuora-auton käyttäjälle.

    kuusessa ollaan

    Richardin auto on muuten Rover 216, ei mikään korolla.

    jees h-valta

    Huikeaa ”asiantuntemusta” jota ei jaksa kommentoida niin jätkältä kuin tolopaltakin.  Kait sen maksun kuukaudessa päättääjokainen itse niin pankkiin kuin johonkin rahoitusyhtiöönkin. Minulla lainoja tulee ja menee ja aina kun jotain investoidaan maksellaan joku roikku pois ja sitä rataa. Sillä kyllä kerkiää eläissään jotain saamaan aikaankin. Muutakin kuin turhaa lässyä vaikkei mitään asioista tiedäkkään.

    Jätkä

    Tuossapa tulikin pelkkää asiaa!

    Jätkä

    Richardin auto on muuten Rover 216, ei mikään korolla.

    – Kun sarjaa on tehty Vuodesta 1990 vuoteen 1995, niin korimalli on hyvinkin sama kuin sen aikakauden Hondan ja Corollan joissakin versioissa.

    Niihin aikoihin kuitenkin Englannin oma autoteollisuus oli jo syöksykierteessä ja kuka muistaa, alkoiko Tuyotaa tulemaankin markkinoille Roverina?

    kuusessa ollaan

    ”200-sarja oli brittiläinen Honda Ballade, jonka alkuperäistä muotoilua oli yhteistyössä molempien yritysten kanssa”

     

    Eli Honda, ei Toyota.

    Tolopainen

    Jessen kannattaisi vähentää yrittämistä niin alkaisi vaurastua.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen kiteytti asian oikein hyvin. Ikä alkaa jo vähitellen toimia Jessenkin hyväksi. Haapojen vaihtuminen koivuun oli jo yksi hyvä merkki. Kun ikä lisää kokemusta ja lyhentää askelta, voi vaurastuminenkin vähitellen alkaa.

Esillä 10 vastausta, 761 - 770 (kaikkiaan 24,733)