Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,891 - 7,900 (kaikkiaan 32,353)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Ei se samassa ilmatilassa olekkaan. Onhan siinä takapenkki ja hattuhylly välissä. Ei haise bensat eikä öljyt. Käsitän kyllä että Tolopalla on anopin kuljetushäkki jne. mukana. Eihän niitä irti parane päästää, kissoja eikä anoppeja.

    Tolopainen Tolopainen

    Ilman kärryä hävittäisin mökin ja omakotitalon pois, kohta on taas vietävä nurkista romuja kierrätykseen. Seuraavaksi lähtee vanhat cd levyt, joita on satoja tai tuhansia. Lapset vuosia äänittivät musaa.

    jees h-valta

    Kai lapset omansa vie. Älä hävitä, saattaa tulla parku vielä joskus. Ilman avolavaa minäkin hävittäisin yhtä ja toista. Mutta en mökkejä enkä ok-taloa. Nyt saatan tasata vain eri paikkoihin ja keksiä niille uusia käyttötarkoituksia. Nytkin on tämä lähimökki kalustusvaiheessa eli kaikkea ylimäärää saa sinnekkin lempattua.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei lapset vie vanhoja tavaroita, ne ostaa kokoajan uutta ja pitää kuljettaa heidänkin romuja.

    Ola_Pallonivel

    Ei kuulu CD-levyt kierrätykseen, vaan poltettavaan jätteeseen.

    Tiedoksi myös, että painekyllästetty puutavara on maksullista jätettä nykyään.

    Gla Gla

    Jees: ”Glalle, tuskin minun avolavani olisi valmistamatta jäänyt vaikka minä en sitä käyttäisikään. Onko pakko olla naivi näissä ympäristöpiiperoinneissa?”

    No, sitten voin lentää Aasiaan lomalle, kun ei lentokone ilman minua kentälle jää. Sekin on ihan ok, että vihreiden kansanedustaja käy lomalla Japanissa.

    ”Mielestäni ikää kun tulee tuo nostelukorkeuden ero on hyvinkin merkittävä.”

    Niin minustakin ja siksi ihmettelenkin, että pidät korkeampaa korkeutta parempana.

    ”Peräkärry on muutenkin kelvoton huonommassa tiepohjassa.”

    Missä kulkee auto, kulkee myös kärry. Tietysti umpihangessa tulee nelivedon tarve vastaan etenemisen takia nopeammin kärryn kanssa kuin ilman, mutta ehkä toimintaa sen verran voi suunnitella, että parempiakin tapoja löytyy kuin kahlata umpihangessa kuorman kanssa.

    ”Ja huonoissa kääntöympäristöissä.”

    Olematon vaiva kääntää kärry käsin, kun puhutaan jarruttomalla kulkevista kuormista.

    ”Aitojen kuskailu ei ole ainut tarve ja en ala täällä koko sortimenttia luetella mutta kokonaisuutena en olisi kärryn kanssa pärjäillyt.”

    Toisaalta uskon tuon, kun tarvitset kaksi autoa, mönkkärin ja traktorinkin. Siinä on hienoa puhua piiperöistä, kun moni satojen hehtaarien omistajakin pärjää raivaussahalla ja relaskoopilla.

    ”Gla, ei kaikki toimi kuten sinä ja sinun kuljetusooyysi. Eli ei pese eikä huuhtele edes 1-0 vaan hylky tuli.”

    Puhuin ympäristövaikutuksista. Millä tavalla kärry on ympäristön kannalta huono ratkaisu? Tähän saakka on ollut vain positiivisia puolia.

     

    Jätkä

    Kyllä kärry on aivan ylivoimainen kuljetusväline. Jos siinä on kunnon kuomu, niin kamppeet pysyvät puhtaina ja kuivina ja sen voi lukita varastointitarkoitukseen helposti.

    Jeessin vastustus johtuu yksinomaa siitä, että hän ei osaa peruuttaa, eikä kääntää yhdistelmää edes asfaltilla, saati sitten metsäautotien liittymissä tai kääntöpaikoilla.

    dieselin vastustaminen juontaa juurensa siihen aikaan, kun hän yritti ajaa Diesel-pakulla, eikä oppinut hyödyntämään koneen mainiota vääntöä.

    Ympäristövaikutus, eli säästö tulee siitä, kun kärryn voi jättää pois silloin kun sitä ei tarvitse. Onhan hölmöä raahata tyhjää lavaa mukanaan – taikka siellä tarpeetomia kapineita pitkin maakuntaa.

    Gla Gla

    Rahamiesten hommia tuo katumaasturin ja avolavan taktiikka. Siinä ei piiperöiltä kysellä, kun päästellään menemään. Aivan kuten Nallen Bentleyllä, yhdistetty kulutus 15 l/100 km.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Eihän tuo ihan pahin hullutus ole. Pahin olisi varmaan matkailuauto, joka olisi käytössä vain kesäisin. Avolavalla veättää kätevästi polttopuuta kotiin mettäreissuilta; ehkä jopa sen verran, että talon lämmityksessä tulee hieman säästöä sekä kuluihin että päästöihin.

    MJO

    Nykyajan autot pitkälti etuvetoisia ja sinällään ei kovin hyviä kuorman kiskojia. Vetoakselit naksuttaa ja vaihdelaatikko vaikertaa. Avolavat vetää suoraan kuorman alta joten tasapaino ja ajettavuus aivan toista maata. Puhumattakaan maastoketteryydestä.

    Miksi pitää ottaa vertailuun mahdollisimman ääripäät? Otetaan sitten vertailuun avolavaksi vanha takavetoinen Mazda B2200 tai pösön 504 pickup. Jäivät kiinni tasaisella, jos oli lunta yli 10 cm.

Esillä 10 vastausta, 7,891 - 7,900 (kaikkiaan 32,353)