Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,901 - 7,910 (kaikkiaan 32,366)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Metsuri motokuski

Minulla oli aikoinani neliveto avolava ja siinä myös vetokoukku. Paljon oli sellaista kuljetettavaa jossa peräkärry oli kätevämpi. Molempi hyvä, mutta toinen ei toista tarpeettomaksi.

Ja jos tuota voimansiirron kestävyyttä epäilee kärryn vedossa niin se on aivan turhaa. Se kyllä kestää jos osaa ajaa kärryn kanssa. Yleisin syy voimansiirron särkymiseen on huollon puute ja liian väännöllä ajaminen.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Entäs avolava nelikkona? Verrataan optimitapauksia…

MJO

Henkilöauto vaihtoehtona vaikka Toyotan lantikka + iso telikärry? Verrataan optimitapauksia…

Metsuri motokuski

Työelämässä ollessa meillä oli polttoaineperäkärry jonka paino oli suurempi kuin minun silloinen etuveto työauto. Talvella sitä ei edes liikkeelle saanut mutta kesäisin sitä tuli vähän siireltyä. Silloinkaan italian ihmeen voimasiirto kesti kun osasi ajaa ja ennakoi mäet hyvissä ajoin. Kierroksilla vaan ja mahdollisimman vähän väännätti.

jees h-valta

MJO, minulla avolava on takavetoinen enkä ollenkaan pane sitä pahakseni. Pärjätty on loistavasti ja silti en vaihtaisi mihkään kärryrimpulan kiskomiseen. En kisko edes avolavalla. Mikään yhdistelmä ei ole metsässä näppärä. Kyllä avolava on pelkkänä siellä paras. Ja Gla, kyllä se onkin rahamiesten hommaa mutta siksihän välineet pitää olla että sieltä metsästä saa rahaa tehtyä. Tuollaiset 15 litrat ovat aivan tyhjänpäiväisiä heittoja. En sillai edes vaivaudu seuraamaan mutta kait se lähempänä kymmentä sentään pääasiassa on ilman isompaa ryynäämistä. Bensa nyt mitään erityisen kallista ole VIELÄ mutta mitä enemmän piiperot tuolla hallituksessa yrittää säätää sen pahemmaksi kieltämättä kustannus muuttuu. Emmehän me saa saada edullisesti mitään. Kaikesta kuluttamisesta pitää vetää ainakin kolmea joutopiiperoa perässään.

MJO

Siis jesse. Eikö se sinun jenkki ole neliveto?? Luulin oikeasti, että sinulla on metsäauto, jolla pääsee metsässä vähän huonommissakin paikoissa. Corollakin menee paremmin lumessa, kuin sinun jenkki. Pösö onkin sinun oikea metsäauto

Metsuri motokuski

Tunnusta nyt jesse että et osaa peruuttaa edes ovesta saatika peilien kautta. Mikähän siinä on että puutavara-autot on peräkärryillä eikä puolikkaita.

MJO

Et kai motokuski edes kuvittele jessen osaavan peruuttaa, jollei ole koskaan kokeillut.

jees h-valta

Olen touhunnut peräkärryn ja henkilöauton kanssa ensimmäiset vuodet myös metsätyösarkaa ja kaipuuta siihen takaisin ei ole. Peruutus sun muut ovat taitoja jotka eivät katoa mihinkään ja omaan sentään kuorma-autokortinkin että silleen hallinnassa aina ja kaikkialla. Takaveto riittää koska autolla ei terveisä ajella vaan aina on joku työ menossa ja tarpeet vedon päällä silloin. Joskus iltasella saattaa joku terveisten ajelukin tulla tehtyä mutta minulla on ollut Glan mainitsemana rahamiehenä varaa tehdä metsään tiet ja liittymät. Huomautan vielä että sitä kuorma-autokorttia on oikeasti käytettykkin työn taipaleella rautakauppa-aikoina ja rakennusten tonteilla ja ahtaissa pihaliittymissä oppi kyllä peruutuksen peilien kautta vallan tarpeeksi.

MJO

Ei kuorma-autokorttiin tarvinnut peruuttaa tai vetää kärryä. Pikku Een sai hakemisen vaivalla. Minullakin on yhdistelmäkortti armeija-ajoilta, mutta tällä kokemuksella en ala leuhkimaan taidolla, joka ei katoaisi. Sillä se katoaa.

Esillä 10 vastausta, 7,901 - 7,910 (kaikkiaan 32,366)