Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,051 - 8,060 (kaikkiaan 32,428)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Saattaa hyvinkin olla mutta aika sen näyttää millaisia ratkaisuja tulee. En nyt tiedä sitten millaista polttoainetta tuo dieselia sitten on.

    Gla Gla

    Nyt olen hämmästynyt. Eikös Jesse ollut se, joka täällä sähkön puolesta vielä vähän aikaa sitten paasasi. Ei auttanut selitys, että palataan sitten asiaan, kun tekniikka on kehittynyt ja sähköautosta tullut kilpailukykyinen vaihtoehto polttomoottorille.

    Takin kääntöjä on kyllä ennenkin nähty, sikäli ei pitäisi olla hämmästynyt, päinvastoin.

    hemputtaja

    Olen reilusti pihalla noiden sähkökulkimien suhteen. Nyt kertoilevat lehdet uudesta täyssähköautosta (Honda). Näyttää olevan toiseen jalkaan sopiva laskettelumono. Hinta on aivan hirveä. Vaikea uskoa, että se pelastaisi maailman ja ostajansa kukkaron.

    Samalla rahalla saa melkoisen nokipannun, jolla ajelee kauan. Kalliita ne ovat hybriditkin, mutta on mahdollista, että kaupunkioloissa kannattavat.

    Kaasuautoon sekaantuisin mielelläni, mutta toistaiseksi ei ole ollut saumaa. Vielä kun hyvin viisaat päättäjämme tajuaisivat, että maailmassa syntyy paljon kakkaa, jonka voi käytellä polttoaineeksi eli helpottaisivat kaasuun siirtymistä ja sen valmistusta.

    jees h-valta

    Glalle voisin mainita että en ole ajatusta hybridi saati sähköautostakaan mitenkään hylkimässä mutta tuo tämänhetken hintojen nopea nousu ei anna aihetta tuollaisen lyhyen kantaman ohjuksen satsaukseen. Kun ei ole mitään mahdollisuuksia hyödyntää tuollaista juuri noissa pidemmän siirtymämatkan kulkemuksissa. Veroerut on vieneet autonvalmistajat jo nyt. Jokainen toimintamatkan kilometri näyttää tuovan vähintäänkin tonnin lisää hankintahintaan. Jätkä voi edelleen tankata sitä aalla vahvistettua dieseliään josta varmasti kuulemme vielä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos ei välttämättä tarvitse nelivetoa, kaasuhybridi eli kaasua tai bensiiniä käyttävä auto on kilpailukykyinen sekä päästöjen että kustannusten suhteen. Kaasuversion hinta on noin 1000 euroa korkeampi kuin bensaversion, mutta tuo kulu tulee takaisin alhaisempien käyttövoimavero- ja polttoainekulujen myötä. Biokaasulla ajamalla polttoainekulut vastaavat bensakuluja, mutta päästöt vastaavat sähköautoa, riippuen tietenkin miten sähkö on tuotettu.

    Mitä autotoimittajat sanovat kaasuhybrideistä?

    http://www.seat.fi/mallisto/kaasuhybridit/testit-ja-vertailut.html

    Mettämakuri

    Lähtikö jollakin mopo lapasista  tuolla turve/sitra keskustelussa, kun on suljettu?

    Visakallo Visakallo

    Toyota vankisti elokuussa asemiaan suomalaisten suosikkimerkkinä. Toyota rynnisti sekä merkki- että mallikohtaisten ensirekisteröintien paalupaikalle. Mallikohtaisissa ei kärkisija riittänyt, vaan Toyota otti elokuussa kolmoisvoittoon troikalla Corolla, RAV4 ja Yaris. Uudet kilvet ruuvattiin 579 Corollaan, mikä oli lähes 60 prosenttia enemmän kuin heinäkuussa. Varsinaisen rynnistyksen teki merkin katumaasturi RAV4. Automalli kiilasi suoraan kymppiporukan ulkopuolelta kolmannelle sijalle 120 prosentin pompulla.Vielä heinäkuussa mallimaailman paalupaikkaa pitänyt Škoda Octavia jäi nyt neljänneksi. Vajaan kymmenen auton päähän jäi viidennelle sijalle sinnitellyt Nissanin Quashqai.
    Kauppalehti

    Puuki

    Onko RAVi parantanut juoksuaan eli ajo-ominaisuuksiaan entisestä ? Joskus koeajolla käynyt vain aikoja sitten mutta muuten kuulostellut, että ei vastaa niiltä osin edelleenkään ainakaan saksalaisia eikä ruotsal.  autoja.  Sähkökayttösistä tai -avusteisista myydään eniten Volvoja.   Retro Fiatista saa hybridimallin myös. Melkein kosmeettinen apu.  Pienestä akusta lisävoimaa ylämäkien kiipeämiseen varmaan.  Pitäisköhän tässä kääntää nyt takkinsa  ja alkaa kehumaan sähköautoja , kun J.hv:kin muutti suuntaa tasan 180 astetta vaihteeksi ? No en ala.  4-veto VW- Rock olisi varmaan näppärä auto isolla bensa-tai dieselmoottorilla varustettuna.

    Gla Gla

    Kyllä turvekeskustelu minulla toimii.

    Voi olla, että siihen iski sama tauti kuin joihinkin muihinkin viestiketjuihin eli jos yrittää mennä suoraan viimeiseen viestiin, näkyy vain aloitusviesti. Mutta jos menee viestiketjun alkuun, näkyy kaikki 21 sivua ja siitä voi mennä viestiketjun loppuun, jolloin kaikki viestit näkyy.

     

    jees h-valta

    Täällä on sitten luvatonta miettiä asioita tilannetajunnan mukaan? Eikä ole mistään takinkäännöstä eikä 180 kyse. Olen vain sitä mieltä että nyt tehdään sähköstä ainakin pitkälle tulevaisuuteen elitististä viherpesua juuri kuten joku aiemmin mainitsikin. Luulin että hybridit tältä vaivalta säästyisivät mutta onkin juuri niin että siitä juuri tuli elitististä viherpiiperoinnin näyttöä.

Esillä 10 vastausta, 8,051 - 8,060 (kaikkiaan 32,428)