Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,251 - 8,260 (kaikkiaan 32,393)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Tietenkin täyssähköauto, ei henkilöautolla tarvitse eläkeläisen ajaa yli 500km matkoja kiireisellä aikataululla. Ehtii hyvin pysähtyä lataamaan akusto. Viimeisen 10v aikana en ole ajanut kuin yhden yli 300km matkan.

Puuki

Visakallolle sopisi Volvon uusi hybridimaasturi ( 6.. tai jtsnp, tai saattoi se olla täyssähköautokin) joka oli testeissä pärjännyt hyvin. Ei tainnut löytyä mitään moitittavaa testaajilla.  Korean akkuautothan  määrättiin varikolle , kun syttyvät niin herkästi palamaan.

Gla Gla

Suosittelen Visakalloa määrittelemään speksit niin huolellisesti, ettei jo ennen ensihuoltoa iske autokuume. Sitten kun 300 tkm jälkeen alkaa olla sellainen olo, että mikään ei valitettavasti ehkä sittenkään taida olla ikuista ja tuossa vaiheessa on vielä 100-200 tkm aikaa alkaa ajatusta vaihdosta sulatella, on valinta onnistunut.

Jessekin tämän jo hoksasi.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Tollo on jo melkein saattohoidossa, kun 300 km on jo pitkä matka. Itse hurautin edellisenä kesänä köpiksestä kotiin yhteen menoon. Sähköautohan on näin pystyvälle maailmanmiehelle suoraan sanottuna kauhistus. Ei jatkoon. Kyllä se auton ”tiisseli” pitää olla.

Tolopainen Tolopainen

Vai niin, että hurautit auton laivaan ja raahauduit pystybaariin.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Olen täysin laivoista, alkoholista ja uskonnoista, yms. vapaa. Mulla on ”camel bootsit”.

Sähköauto on vain välivaihe energiansäästölamppujen tapaan.

Tolopainen Tolopainen

Niinhän ne, enkelinsiivillä mennään suurin osa ajasta. Harmi, että on nuo lavat niin jäykät.

Visakallo Visakallo

Minulle on käynyt päinvastoin kuin Tolopaiselle. Eläkkeelle jäännin jälkeen ajomatkat ovat pidentyneet. Suomi on pitkä maa, jossa on paljon mielenkiintoista nähtävää, joten kilometrejä tulee melko paljon jatkossakin. Balttia ja muu Eurooppa vetää myös puoleensa, kunhan korona taas paremmin suo. Toivottavasti keväällä pääsisi taas autoilemaan ja ottamaan kesää vastaan Liettuassa. Nyt syyskuussa oli todella mukava heittää kunnon perinteinen Balttian kierros. Seuraavan auton suhteen olen aika avoimin mielin. Väliraha on se, joka minulla ratkaisee valinnan.  En maksa etukäteen kymppitonneja siitä, että pääsisin säästämään muutaman satasen tai tonnin vuodessa. En usko, että automarkkinoilla tapahtuu parissa vuodessa kovin isoja muutoksia. Poliitikkojen todellisuus ja kansan todellisuus kun ovat nyt niin kaukana toisistaan, ettei vastaavaa ole juuri ennen Suomessa nähty. Kuntavaalit tulevat nyt antamaan esimakua siitä, mitä seuraavissa eduskuntavaaleissa tapahtuu.

Rane

”Mulla on ”Camel bootsit”.

Vakaumuksellinen kommunistikin voi toki olla tyylikäs.

Visakallo Visakallo

Kallen kannattaisi kyllä muuttaa elintapojaan sen verran, että voisi tarvittaessa noudattaa lääkärinsä ohjeita.

Esillä 10 vastausta, 8,251 - 8,260 (kaikkiaan 32,393)