Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,271 - 8,280 (kaikkiaan 32,409)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • MaalaisSeppo

    Eipä tarvinnut Fiat Tempraankaan vaihtaa taakse jarrukenkiä. Kun mittarissa oli 260000 km, ajattelin, että kai olisi jo aika vaihtaa jarrukengät. Huollossa huomasivat, että vanhoissa oli pintaa enemmän kuin uusissa.

    Jätkä

    Jos takajarrupalat eivät ole kuluneet, vaikka autolla on ajeltu satojatuhansia,

    On varmasti katsastuksessa unohdettu katsoa jarrulevyn ruosteet. Kyllä kitkapinnat kuluu, jos niitä käytetään. Itse jarrutan joskus hieman voimakkaammin juuri sen takia, että jarrut pysyvät kunnossa.

    Kaikilla automerkeillä ennemmin tai myöhemmin kulutusosat joutuvat vaihtoon. Suurin osa autonvalmistajista ei tee itse esim umpiotaan, eikä latureitaan jne, vaan niiden valmistaminen on annettu isojen – omaan alaansa erikoistuneiden tuottajien tehtäväksi.

    Matsa on muuten hyvin monena vuotena pärjännyt Saksalaisten kuluttajien laatuvertailuissa hyvin – jopa ykkös-sijalle  monta kertaa.

    Kaukoidän kiesit ovat vuodesta toiseen osoittautuneet hyvälaatuisiksi, sutta ja sekundaa ei ole pahemmin esiintynyt.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on aivan sama miten Mazda sijoittuu testeissä Saksassa, mutta ei kestä ajoa Suomessa. Vai laitetaanko kopiot korjauslaskuista.

    Gla Gla

    Kaikissa autoissa on tyyppivikansa. Toisissa ne vaan esiintyy useammin kuin toisessa.

    jees h-valta

    Gla tuolla aiemmin jo huomioitsikin etten ole vaihtanut autoa vaikka sellaista hiukan alkuvuosina tavallaan lupailin kahden-kolmen vuoden jälkeen. Nyt pösö on 3,5 vuotias noin ja kun auto on ajettu noin 65000km voin sanoa rehellisesti että ei ole vaihtohinkua vaikka tavallaan nyt olisi talven mittaan talvirenkailla hyvä vaihtaa kun kesärenkaita ei enää ensi kesänä alle viitsi laittaa. Pinnat on tarkastuspalikan tasan lähellä. Ei aivan sakkokumit jos ei aivan ahdasmielinen poliisi satu kohdalle. Hyvin on misukat kestäneet. Ja mikä parasta koko auto myös. Ei mitään muuta kuin ajettu ja kerran vuodessa huolto. Kuten aiemmin jo mainitsin, en avaa konepeittoa koko huoltoväillä. Pissapojan nestesäiliökin on niin iso että riittää koko huoltovälin. Nyt on alkanut uusien tykitys todella. Kyllä Palin tietää mikä on yleinen vaihtoaika. Mutta kun auto on virkeä matkapeli ja erittäin kelpo ajaa ja uudessa ei näytä mainittavaa eroa olevan. Kosmeettisia lähinnä. Ja onhan tämä halpaakin. Ei kuukausieriä, ei suurta bensankulutustakaan. Uudessa on jo alettu uskoa laatuunkin koska takuu on nostettu 5 vuoteen tai 100000km:iin. Näyttää sille katetta olevankin. Olenkin aivan hämmästynyt Tolopan väitteistä, onko tosiaan joissain automerkeissä oikeasti ensimmäisinä vuosina noin paljon vikoja tai edes jotainkin vikoja. Olen omani perusteella kuvitellut että kaikki autot ovat nykyään hyvin tehtyjä ja tasalaatuisia.

    MaalaisSeppo

    Jätkälle tiedoksi Fiatissa oli rumpujarrut takana. Aina meni moitteetta katsaktuksesta läpi.

    Visakallo Visakallo

    Vuodesta 2000 lähtien minulla on ollut kuusi uutena ostettua japanilaista autoa. Yhdessäkään niistä ei ole ollut omistusaikanani vikoja. Vuosittain olen ajanut 25 000-35 000 km.

    jees h-valta

    Varmasti noin pitäisikin olla. Kun autot ovat olleet melkein uusia ja vähän ajettuja olisikin aika outoa jos niissä kovasti vaivoja olisi. Toloppa voisi vähän avata kuinka vanhaa historiaa hänen ”tietotoimistonsa” suoltaa. Onko edes 2000-luvun kokemuspohjaa. Muistan minäkin ajaneeni vuosimallin 1975 Ford Escortista moottorin ensimmäisen kahdenkymmenen tuhannen aikana rikki. Silloin vain laatutaso heitteli aika paljon rajummin. Mäntä vain puhkesi palotilastaan. Eipä silloin tarvinnut takuiden peräänkään haikailla.

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä tässä nyt 2015 vuosimallin autosta oli puhe, joka nyt kuitenkin on kaikin puolin parempi ominaisuuksiltaan kuin Mitsu Asx, neliveto mm. Laitoimme tietenkin myyjän osavastuuseen ilmenneistä vioista.

    Puuki

    Pitkät takuuajat ei vielä ole tae sille, että isomman remontin tullessa takuu vastaisi kuluista.

     

Esillä 10 vastausta, 8,271 - 8,280 (kaikkiaan 32,409)