Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 8,301 through 8,310 (of 24,872 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Eipä huono ehdotus tuokaan Visalta. Voisi olla nimenomaan yritysautoksi sopiva. Nelikkona tietty myös metsätaloudessa. Mutta kun on tottunut avolavaan voi umpikaappi olla hiukan outo. Avolava vain on jotenkin niin huoleton metsäkaveri. Juuri sieltä tultiin ja nyt jo puuta palaa pannun pesässä. Muutaman klopin sahailin illan muun metsälenkin ratoksi. Valmiskuivia Metsä-Groupin vesiojasäilömiä ja kesän nyt ojan penkalla kuivattuja. Kuusikuitua.

    Visakallo

    14.10. Maaseudun Tulevaisuudessa kerrotaan autojen kilometriverosta. Jos se toteutuisi suunnitellussa muodossa, se olisi oikeudenmukainen ja järkeenkäyvä. Yksityisteillä ja huonoilla teillä ajettaessa veroa menisi vähemmän kuin kaupungeissa ja ruuhkaisilla valtateillä ajettaessa. Ensiksi pitää poistaa autovero, jotta autokanta alkaisia uudistua. Sen jälkeen poistettaisiin ajoneuvovero ja polttoainevero. Keskimäärin 8-10 centtiä/km pitäisi periä veroa, jotta nykyinen autoilijoilta kerättävä 8 miljardia euroa saataisiin uudella tavalla kasaan. Minulle tämä sopisi oikein hyvin, sillä ajan enimmäkseen valtion sorateitä ja lisäksi paljon yksityisteitä.

    jees h-valta

    Tuleehan tuo aikaa myöten jokatapauksessa. Kyllä Vanhasmatin ajatus aivan järkevä on, ei siinä mutisemista. Eilen sitten alkoi tykitys autokauppiaiden keskittämältä markkinoijalta Helsingin suunnalta. Uutta Pösöä pyydeltiin tutustumaan ja yhteydenottopyyntöä autokauppiaalle. Annoin luvan ensi kevääseen. Pitää katsastaa onko 2008 käypä vai pysytäänkö samassa kokoluokassa.

    Gla

    Kilometriverossa olisi se huono puoli, että jokainen hallitus/eduskunta rukkaisi sitä sopivaksi katsomaansa suuntaan. Syrjäseutujen alempi vero tuskin olisi itsestäänselvyys, kun kaupunkilaiset äänestää ja kyselee eriarvoistavasta kohtelusta. Entä millaisen veron yksityisteiltä saisi maksaa?

    Tuollainen vero toisi aluepolitiikan aivan uudelle tasolle.

    Rane

    ” Syrjäseutujen alempi vero tuskin olisi itsestäänselvyys, kun kaupunkilaiset äänestää ja kyselee eriarvoistavasta kohtelusta. ”

    Eli taas hyvä syy Glalla äänestää Keskustaa…

    MaalaisSeppo

    Km-vero yhdistettynä gps-seurantaan on älytön ajatus, etenkin ilmeisesti ensimmäisenä maana. Ainahan ensimmäiset uudet järjestelmät kaikkine vipstaakeineen maksamat maltaita. Jälkiasenus Suomen vanhaan autokantaan maksaisi ainakin miljardin.

    Ajatus km-verojätjestelmästä seurantalaitteineen muistuttaa tuulivoiman masinoinnin alkutaivalta. Silloinkin ajateltiin, että kun Suomi pykää tuulivoimaa, niin samalla saadaan luotua maahan tuulivoimalaitteiden valmistusta, joita sitten viedään maailmalle. Eipä onnistunut, tuontikamaahan ne nyt ovat. Kotimainen valmistus aikansa räpelsi – sitten loppui.

    Km verojärjestelmän hallintakulut olisivat järkyttävät. Lisää virkamiehiä – ei kiitos.

    Tolopainen

    Yksityisautoilu joudutaan kuitenkin kieltämään ei sitä mikään verotus enää pelasta. Ei avaruusaluksessa voi harrastaa mitä tahansa miljardit ihmiset. Suomessakin ihmiset laittavat autohin liittyviin menoihin vuodessa yli 10mrd€ ja kitisevät muutaman kymmenen miljoonan korotuksista sähkönsiirtomaksuihin, joilla rahoilla sähköverkkoja on jo parannettu huomattavasti

    A.Jalkanen

    Gps-seuranta on kallis toteuttaa, ja on se tietoturvariskikin jos meidän kaikkien autojen sijainti on Trafin seurannassa reaaliajassa. Ehdotan halvempaa mallia maaseudun autoilun tukemiseen: maalla asuvilta poistetaan auton käyttövoimavero postinumeron mukaan.

    Gla

    Entäs ne, jotka asuu kaupungissa, mutta käy töissä maalla?

    A.Jalkanen

    Hmm… hyvä kysymys, työmatkavähennys verotuksessa kompensoi työssä käyville? Uudistuksen varsinainen kohderyhmä eivät ole työssä käyvät vaan vähävaraiset työttömät ja eläkeläiset.

Viewing 10 replies - 8,301 through 8,310 (of 24,872 total)