Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,331 - 8,340 (kaikkiaan 24,333)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • eero heikki eero heikki

    Neliveto bemari olkohan x i tuli hyvä tarjous,en minä muuten mutta kun vaimo on hyvällä eläkkeellä,niin ois rahoitus kunnossa.

    Tolopainen

    Kyllä vähintään 3 pitää olla x:n jälkeen. Muuten aivan mopoja.

    oksapuu

    Tolopainen laittoi kännykän hintaan vähän inflaatio lisää…

    Puuki

    X5 bemari kustantaa Suomessa vähän yli 100 k€ . Hyvä auto ajella , koeajoin semmosen ( laina-auton)   viime viikolla.  Mutta vähille ajoille ei kannata hankkia omaksi sen hintaluokan autoa.

    Halpa sähköauto kulkee max 120 km/h ja tehoa on vain vähän enemmän kuin mopoautossa . Lyhyet kauppareissut silläkin tietysti tekee, kun  ei laita liian isoja vaatimuksia auton ominaisuuksille matka-ajossa ja matkustusmukavuudessa.

    Sähön siirtohintoja nostaa Suomessa hölmösti tehty lainsäädäntö, jota hallitus ei ilmeisesti edes aio muuttaa.    Caruna saa periä siirrosta niin paljon, että tuotto on 900 % , koska siirtoyhtiöiden säännöt on laadittu siten.  Vähäriskisen toiminnan tuotot tulisi olla paljon pienemmät.  Nyt siirtoyhtiöiden kannattaa asentaa maakaapelit vaikka kallioon koska tuotto pysyy yhtä hyvänä kuluista riippumatta , asiakkaat maksaa.

    Tolopainen

    Oksapuu oikeassa, jos kännykät olisivat 80-luvun alun hinnoissa, ne maksaisivat yli 10k€. Henkilöautojen hinnat ovat pysyneet suurin piirtein samalla tasolla, mutta laatu on parantunut.

    MaalaisSeppo

    Kännyköiden valmistajia oli jossainvaiheessa paljon. Kun automatisoitu tuotanto pääsi vauhtiin, hinnat tippui ja valmistajia karsiutui. Samoin tapahtuu autoille. Sähkö käyttövoimana nostaa valmistuksen automaatioastetta. Hinnat tippuu ja valmistajia karsiutuu.

    Tolopainen

    Kun katsoo vanhan kuplavolkkarin koria, sellaisia tehtäisiin nykyisin muutamalla satasella Aasiassa samoin bokserin koneita. Valitettavasti vastimustaso on nostettu tarpeettoman korkealle. Pikkuautoista on tullut liian isoja. Niihin kuluu liikaa terästä ja painoa on tullut liikaa.

    Samoin on käynyt traktorille, niistä on tullut mammutteja. Muutamalla kymmenellä  takapotkulla on aiemmin tehty samat viljelytyöt, johon nyt tarvitaan satoja isoja nelivetoja.

    Visakallo Visakallo

    Tällä hetkellä Suomi on maailman kallein maa omistaa ja ajaa sähköautolla.

    jees h-valta

    Eero Heikki on aivan hyvän auton aikeissa. X-1 on aivan kelpo pariskunnan auto ilman mitään kummuuksia, siis saksalaisen tylsä pikkuauto mutta kestävä ja kohtuuhyvä ajaa. Pojalla on nyt vuoden verran ollut ja kyllä se on heille mainio auto ollut koska vedetään välillä venettä ja riittänyt yhden lapsen perheautoksikin hyvin. Entinen kiinteistövälittäjän auto joka oli siisti ja hyväkuntoinen ja pikkunättikin vielä.

    Tolopainen

    Juu ei Visakallon kannata sähköautoa ostaa, jos se pitää vaihtaa kolmen vuoden välein uuteen. Miten rahaa voisi enempää polttaa.

Esillä 10 vastausta, 8,331 - 8,340 (kaikkiaan 24,333)