Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,441 - 8,450 (kaikkiaan 33,812)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Habalta on aika vaikeaa mitään viedä.

    Tolopainen Tolopainen

    No oletetaan, että jokainen autoilija vaihtaisi ajopelinsä sähköautoon ensi vuonna, kestäisikö valtiontalous sen. No ei mitenkään, verotulot romahtaisivat ja valtion tukema biolitkujen tekijä Neste menisi konkkaan. Siis ei mitään hyötyä, pelkkiä suuria rahallisia menetyksiä koko kansantaloudelle.

    Ihmetyttää miten Visakallo ei ymmärtänyt ostaa plug in hybridiä, sillä olisi sahaa vienyt raivuulle lähes ilmaisella polttoaineella, jonka voi tankata pistorasiasta.

    Kun metsäteollisuus noudattaa hallituksen politiikkaa ja vähentää päästöjä Suomesta esimerkillisesti ja ajaa tehtaita alas, se ei olekaan pääministeri Marinin mielestä vastuullista politiikkaa, kun toverit joutuu työttömiksi ja ay menettää valtansa. Tehtaita pitää ehdottomasti ajaa alas Suomesta, koska se vähentää päästöjä ja sähkönkulutusta. Meidän ei ole mikään pakko lahjoittaa paperia saksalaisille.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    No ei: lisää tehtaita Suomeen jossa sellua tehdään ympäristöystävällisemmin kuin monessa muussa paikassa. Meidän ei ole mikään pakko lahjoittaa rahaa ulkomaille – tänne tarvitaan myös ulkomaan tuloja eikä vain ulkomaan tuontia.

    Tolopainen Tolopainen

    Miksi Suomeen ei synny innovatiivisia yrityksiä, jotka tekevät rahaa tyhjästä. Kuten Google, Facebook, Netflix ja Tesla. Teslan P/E luku on yli tuhat. Yksinkertaiset jenkit ovat nostaneet yhtiön pörssikurssin niin korkeaksi, että menee yli tuhat vuotta sen ansaintaan yhtiön tuloksella. Usko sähköautoihin on aivan megamaaninen, vaikka joku Tumppi höpisee öljyteollisuuden puolesta. Kun japsit ja Euroopan autoteollisuus alkavat panostaa sähköautoihin Tesla jää jalkoihin. Jenkkien teollisuuslaitokset ovat samanlaisia kuin täällä oli joskus 70-luvulla. Naurettavat tuumat vielä lisäksi käytössä.

    Emme me pysy kehityksen kärjessä panostamalla raskaaseen teollisuuteen, se ala kilpailee Aasialaisen halpatuonnin kanssa. Joku Nesteen biodiesel oli äärimmäisen sattuma, jolla voi ansaita niin kauan että suuret öljy-yhtiöt panostavat bioöljyihin ja romahduttavat hinnan. Diesel on ongelma typpi-ja hiukkaspäästöjen takia ei biodiesel niitä poista.

    Tuollaisissa maissa kuin Englanti ja USA on rehellisten vaalien järjestäminen mahdotonta, kun niistä puuttuu henkilötietojärjestelmät ja henkilöllisyys pitää todistaa jollain alle 2kk vanhalla kaasulaskulla.

     

    Rane

    Kun raakaöljyä jalostetaan niin bensiiniä syntyy n.30% mutta dieseliä ja polttoöljyä samalla n.50%.Ja nehän on käytettävä jossakin.Bensiiniautojen lisääntyminen johtaa siis dieselin tuotannon lisääntymiseen.

    https://yle.fi/uutiset/3-9241906

     

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Ihmetyttää miten Visakallo ei ymmärtänyt ostaa plug in hybridiä, sillä olisi sahaa vienyt raivuulle lähes ilmaisella polttoaineella, jonka voi tankata pistorasiasta.”

    Olisin voinut ostaakin, mutta miksi olisin autoa ostaessani maksanut polttoainesäästön etukäteen auton hinnassa moninkertaisena, ja lisäksi vielä kärsinyt tulevan vaihtohyvityshäviönkin. Matematiikkaahan tämä vain on, ei mitään sen ihmeellisempää.

    Tolopainen Tolopainen

    Siis nythän on kyse vastuullisesta toiminnasta eikä omanedun tavoittelusta. Oletko edes perehtynyt plugin hybridien hintoihin. Käsittääkseni autonvaihtopolitiikkasi lähtökohta ei kuitenkaan ole kustannusten minimointi vaan maksimointi.

    Rane

    Kova talvi taas tulossa joten Tolopaisella itsellään olisi jo aika vaihtaa vuosikymmen sitten(?) ostettu Pösö uuteen talviautoon?

    https://www.is.fi/autot/art-2000000329360.html

    Visakallo Visakallo

    Marinin hallituksen päätökset liikenteen päästöjen vähentämiseksi saattavat jäädä käytännössä kovin vähäisiksi. Suurimmat päästövähennykset tekevät autoilijat nyt itse, kun etätyö jää pysyväksi ilmiöksi ja samaan aikaan yleinen elintaso laskee. Eduskuntavaalit tulevat hallituksille aina liian nopeasti eteen. Nykyiseltä hallitukselta ehti isojen päätösten aika mennä pääministerin vaihdokseen tuhraantuneen ajankin takia jo ohi.

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006698934.html

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Siis nythän on kyse vastuullisesta toiminnasta eikä omanedun tavoittelusta.”

    Mitä vikaa minun oman edun tavoittelussani on? Miten se eroaa Tolopaisen omasta toiminnasta?

Esillä 10 vastausta, 8,441 - 8,450 (kaikkiaan 33,812)