Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,731 - 8,740 (kaikkiaan 35,336)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    EDIT

    Rane

    EDIT

    Puuki

    Hybridiautot on saaneet asiakaspalautetta ja liikettä kuluttajasuoja-asiointiin, kun ei kuulemma auton lataus ja sähköpuoli aina pelaa edes pikkupakkasilla ja kulutus voi olla paljon suurempi kuin mainoksen mukaan.

    Suomeen sopiikin paremmin ne tuontidieselit ja bensa autot kuin vasta kehitysvaiheessa olevat sähkö-ja hybridiautot.   Jos välttämättä haluaa olla ns. ilmastomuutostietoinen , niin sitten biokaasukärry joka toimii oikeasti vähemmillä kokonaispäästöillä.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Autoilun sähköistämisestä on taloyhtiöille niin suuret kulut, että siitä tulee kapina. Autottomat joutuvat maksamaan latauspaikoista tuhansia eikä yhtiöissä ole edes sähkömittareita autopaikoilla, kaikki sähkökulut menee taloyhtiön piikkiin ja maksetaan neliöiden mukaan.

    jees h-valta

    Noin satavuotta vanhaa käytäntöä Tolopalla. Mutta mitä sitä nykyaikaistaa ajatuksiaan jos tarkoitus ei ole asiasta mitään haluja tietääkkään.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin mikä on vanhaa käytäntöä.

    jees h-valta

    Nykyään on jo kauan ollut huoneistokohtaiset mittarit niin sähkölle kuin vedellekkin. Niihin saadaan kyllä yksi autopaikkakin kytkettyä.

    Visakallo Visakallo

    Vaikkakin Saksassa on asukkaita 15 kertaa enemmän kuin Suomessa, ovat heidän autoteollisuudelleen annettavat tukipaketit todella suuria. Saksan autoteollisuuden kokoa ja merkitystä voisi verrata Suomen metsäteollisuuteen:

    https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007626553.html

    Jätkä Jätkä

    Tuskin todellakaan säjkönkulutuksen toteaminen / huoneisto – vaikka autotolppa olisikin parkkipaikalla – on kovin vaikeasti järjestettävissä. Myös tekniikka, jolla jopa samasta tolpasta voisi useammalle käyttäjälle antaa sähköä ja jokaisen käyttämä sähkö menee huoneistokohtaisesti ja jopa henkilökohtaisesti käyttäjän laskuun.

    Mittaustulos voidaan tietysti siirtää langattomasti huoneiston digitaaliseen mittariin.

    EDIT

    Systeemi on siitä hyvä, että tulevaisuudessa sähköasentajia työllistetään rutkasti lisää tekemään sähköasennusten päivitystyötä. EDIT

    Tolopainen Tolopainen

    Ei ole yhdessäkään taloyhtiössä autopaikoilla sähkömittauksia nykyisin. Autopaikat ja katokset myydään omina osakkeina, miksi niiden sähkökaapelit huoneistojen kautta kierrätettäisiin ja minkä huoneiston. Ei autopaikkaa ole pakko ostaa. Kaikki yhtiön osakkeiden omistajat joutuvat taloyhtiössä osallistumaan yhtiön investointeihin. Se on nimittäin yleensä yhtiöissä tapana, että omistajat maksavat laskut, jos yhtiö jotain investoi. Onpa täällä harvinaisen tietämättömiä. Tai pari ainakin, perinteisesti.

    Sähkömittareihin ei digitaalisesti taatusti siirretä ulkopuolelta mitään lukemia ei nyt eikä koskaan.

Esillä 10 vastausta, 8,731 - 8,740 (kaikkiaan 35,336)