Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,791 - 8,800 (kaikkiaan 24,635)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo
    jees h-valta

    Lataushybridit ohittaa näinä aikoina dieselit ensirekisteröinneissä.

    Gla Gla

    Autokauppiaan edustaja Ylen jutussa: ”Viime aikoina olen kuullut väitteitä, ettei sähköautolla voisi vetää vaunua tai kärryä tai muuta. Yhä useammin uusilla täyssähköautoilla kuitenkin on vetomassa, ja niillä voidaan vetää 1 500 tai jopa 1 800 kiloa.”

    Polttomoottoriautolla n. 1500 kiloon päästään helposti jopa alemmassa keskiluokassa. Kuinka suuri ja kuinka kallis pitää auton olla, että sähköautolla, joko lataushybridillä tai puhtaalla sähköautolla pääsee samaan? Toimintasäteestä sähköllä ei varmaan kannata enää puhua, kun peräkärryä vetää.

    Tolopainen

    Pakottavaa kärryntarvetta on hyvin vähän, kuljetuspalvelut voi myös ostaa.

    Rane

    Volvo 40 täyssähköautoon saa vetokoukun(sähkötoiminen).Lähtöhinta jotain 62000 e.Vetomassaa en löytänyt,hevosvoimia pitäisi olla tarpeeksi kärrynvetoonkin.

    Ps.Lisävarustelistalla näyttäisi olevan jopa ilmalämpöpumppu?

    Build your own Volvo (volvocars.com)

    Tolopainen

    Kärry lisää dieselissä polttoaineen kulutusta 10%. Sähköautossa ehkä 5%, kun hyötysuhde on parempi, ei ole iso ongelma. Ei maailmalla ole tapana henkilöautolla kärryjä vedellä. Moneen isoon jenkkiautoon ei saa koukkua asentaa. Nuo on köyhien ongelmia.

    MaalaisSeppo

    Siispä markkinoilla voisi olla tilausta vuokrattaville akkuperärryille. Lapinreissukin sujuisi hyvin. Peräkärryn vaihtopiste Rovaniemelle.

    Gla Gla

    Jos Volvon vetokyky riittää, auton hinta tuli tuplattua kohtuulliseen verrattuna. Silti sisätilat ei ole yhtään paremmat.

    En ihan luota tältä istumalta Tolopaisen laskelmaan 5% kulutuksen kasvusta. Toisaalta kun nykyisenkään auton tankki ei ole aina lähtiessä täynä, ei sähköauton akkukaan ole. Ja kun sähköautossa toimintasäde onpuolet nykyisestä, 100 km vajauksen merkitys on paljon suurempi kuin polttomoottoriauton vastaava.

    Gla Gla

    Paljonkohan akkuperäkärryn kantavuus olisi? Ja miten akusto kestäisi tärinää, jota kärry joutuu kokemaan.

    MaalaisSeppo

    Ranskassa noita akkuperäkärryjä jo tehdään. Hakusanalla akkuperäkärry löytyy tietoa.

Esillä 10 vastausta, 8,791 - 8,800 (kaikkiaan 24,635)