Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,911 - 8,920 (kaikkiaan 32,167)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Jäitä hattuun.Edelleenkin nestemäistä polttoainetta käyttävien moottorien kehitys jatkuu ja näillä näkymillä varteenotettava kehitys-aihe on polttoaineen kulutus. Kun nyt jo esim minulla on henkilöauto, jolla poikani on tykännyt ajella pidempiä matkoja, koska se menee alle neljän ltran kulutuksella satasen. Siihen lukemaan rahallisesti tai luonnonsuojelullisesti lienee aika vaikea päästä, ellei siirry RE 85 – bensiiniin. Sitä tosin ei aa läheskään joka asemalta.

    Toinen autoni on Diesel – joka kuluttaa 4,5 litraa satasella, vaikka potkua on koneessa ihan kivasti. Bio-Dieselillä ajellen ympäristökään ei saastu. Sitäkään polttoainett ei saa ihan jokaiselta asemalta, pitää varmaan laittaa kännyyn ohjelma, joka etsii oikeanlaiset asemat.

    Molemmat autot ovat jo sellaisia, että en usko, että lähivuosina tulee merkittävästi ympäristöystävällisempää versiota eikä hirmukallis täys-sähköauto ole ainakaan sellainen.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Huhu kertoo että ensi vuonna tulisi etanolisäädin tarjolle uusiin suoraruiskutusmoottoreihin. Sellaisen voisi hankkia. Lähiasemaltani saa kaikkia polttoaineita ja lisäksi adblueta ja uutuutena lasinpesunestettä mittarista.

    oksapuu

    Hauskaksi menee kun sama auto töpseli-hybridinä maksaa vähemmän kuin perinteisellä moottorilla varustettu…

    Kaikkea se autovero teettää…

    Scientist Scientist

    Johtuu EU säädöksistä.joiden mukaan uusien autojen päästöt pitää olla keskimäärin alle 100 g/km. Töpselihybridien päästöt ovat kuitenkin käytännössä 2-3 kertaisia viralliseen testitulokseen verrattuna (englantilainen tutkimus).

    Panu Panu

    Ladattavilla hybrideillä pääsee tosiaan vain 30-50km akulla eikä koskaan tarvi ladata jos ei huvita. Kiihdytyksessä saatetaan ottaa polttomoottori käyttöön täydelläkin akulla. En tiedä miten päästöt näille mitataan mutta todennäköisesti tosiaan liian optimistisesti.

    arto arto

    Ei pärjätty 600hv bmw teslan tehokkaammalle mallille. Tuttu hankki kyseisen mallin. bemu jäi sutimaan,

    Tolopainen Tolopainen

    Oliko kiire viinakauppaan. Kyllä sillä bemarillakin ehtii. Yhdellä isännällä on postilaatikolle matkaa vajaa kilometri 180km/h kiihtyy sillä välillä, näin kertoi.

    arto arto

    Ajankuluksi piti kisata. Mökiltä tullessa. Seisova lähtö..

    Puuki

    Kyllä kait se paljon painavampi iso akkuauto päihittää vaikka minkä takavetosen auton varsinkin hiekkatiellä.   Kun käytiin joskus aikoinaan olympialaisissa juoksukisoja, niin jotkut kehui miten se ja se juoksija voitti juoksukisan 2 sekunnin erolla muihin. Kiinalainen kysyi, että mitä se voittaja teki sillä säästämällään 2 sek. ajalla ?  Eli osasko ja miten pystyi hyötymään lisäajasta juoksukilpailun jälkeen .

    Puuki

    Huhu kertoo että ensi vuonna tulisi etanolisäädin tarjolle uusiin suoraruiskutusmoottoreihin. Sellaisen voisi hankkia.

    Miten uusi suoraruiskutusmoottorin tulee olla , että säädin toimisi ?  Minä olen harkinnut auton moottorin lastuttamista ”virallisella” huollon tekemällä menetelmällä.  Tehot saa nousemaan ~ 30 % ja polttoainettakaan ei kulu ainakaan enempää kuin vakiosäädöillä.  Ehtii sitten paremmin kauppaan ja takasin yhdellä kaasun polkasulla  suuntaansa.

Esillä 10 vastausta, 8,911 - 8,920 (kaikkiaan 32,167)