Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 24,690 vastausta, 152 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 9,111 - 9,120 (kaikkiaan 24,692)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Hienoahan se on että laatuautoja saa edullisemminkin. Nuoret varsinkin haluaa ennakkoluulottomasti ostaa hyvin varusteltuja autoja edullisesti. Volvobuumia nekään ei enää ruoki. Joskushan ne viritti niistä aivan hauskoja tykkejä. Se muoti onneksi ohi jo.

    MIISU4F MIISU4F

    KIM****Miisu…mietippä sitä vaikken olekaan ns.ammatti metsuri…niin mulle on osunut ne haastavamman keikat…,kääk…100 km kallion leikkauksia 6-15 m korkeudella…***

    Sitä kun aikansa tekee, ne haastavat kohteet muistaa kyllä pitkään.

    Gla Gla

    Onkohan viisasta valittaa joka asiasta näin joulun alla, kun äsken moitin kalenteria ja nyt kirjakauppaa.

    Tilasin toisaalta veitsen, joka tuli perille samassa ajassa kun kirjakaupasta tuli ilmoitus, että ollaan käsitelty tilaus.

    Nyt sitten vielä muistin, että piti tilata neljäskin kirja. Toivottavasti joulun jälkeen alkaa täälläkin alennusmyynnit.

    Visakallo Visakallo

    Jessen autokonserni se vain jatkaa kasvuaan. – Kasvaako myös laatukin?

    https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007696327.html

    Visakallo Visakallo

    Toyotan pääjohtaja Akio Toyodan mukaan sähköautoja hypetetään liikaa. Pääjohtaja laskeskelee, että sähköautojen vaatiman infran rakentaminen maksaa yksistään Japanissa 110–290 miljardia euroa. Toisaalta sähköautojen kovan hinnan vuoksi tavallisilla ihmisillä ei ole varaa ostaa niitä. Japanin ydinvoimaloita kohdanneiden vastoinkäymisten vuoksi valtaosa maan sähköstä tuotetaan nyt kivihiilellä ja maakaasulla. Niinpä siirtyminen sähköautoihin ei ratkaise päästöistä aiheutuvia ympäristöongelmia.

    Kauppalehti

    Tolopainen

    Yksityisautoilun parhaat päivät ovat takana. Länsimaiden autokulttuuri on rakennettu sodan jälkeen, jolloin öljy maksoi 3.5 taalaa barreli eikä päästöistä tarvinnut välittää. Nyt kipuillaan ja kuvitellaan että sama meno voisi jatkua, ei se voi. Jenkit valitsivat pressakseen henkilön, joka kielsi tosiasiat ja neljä vuotta meni valheita kunnellessa. Ei tarvinnut välittää tosiasioista millään alueella. Rahapolitiikka on nykyisin täyttä tuubaa, keskuspankit hoitavat taloutta painamalla lisää rahaa, kun poliitikot eivät ole valmiita kiristämään veroja, koska eivät tulisi valituksi uudelleen.

    Puuki

    Suomenhevonen ja sen ajotaito voi olla vielä valttia jahka EU:n jakama yhteinen yritysten kiritysraha tulee maksuun valtioille jotka on maksupuolella eikä saamapuolella.   Kun Suomessakin Kojamon tasoisia  tuottoja tahkoava pikavippiyhtiö sai 100 k€ korona-avustuksen, niin miten  hyödyllisesti jakautuu yhteinen ilmainen raha esim. Italiassa jossa perinteisesti on aina ollut hankaluuksia erottaa yhteinen , toisten ja omat rahat  mafiapuolella .

    Suomen olosuhteisiin ei sähköautot sovi kunnolla senkään vertaa kuin Japaniin.  Jokaisen maan olisi parempi hoitaa päästövähennyksensä tarpeidensa mukaan parhaiten maan olosuhteisiin ja voimavaroihin sopivalla tavalla.

    Gla Gla

    Vedetään valitus takaisin. Nyt tuli ilmoitus saapumisesta. Ihan hyvä, kun kirjakauppa ei luvannut enää tilauksen toimitusta jouluksi. Parempi olla lupauksissa varovainen ja yllättää positiivisesti kuin toisinpäin.

    Kehitys on kehittynyt siihen pisteeseen, että tietokoneet lähettää viestejä, vaikka lukutaidosta tulee sanomista. Saapumisilmoituksen loppuosa:

    ”Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti.
    Hän ei vielä osaa lukea – älä siis vastaa hänelle.”

    kim1

    Öö..,vähän OT…,mun piti ostaa ingridille verkkokaupasta yksi kodinkone….,muttei ollutkaan mieluisaa,niin mentiin uittokalusteella käymään niin matkaan tarttui akku saha…,toki paras malli isoimmalla akulla….,kohta mun ei tarvitse metsähommia tehdä laisinkaan….,heh..

    arto arto

    EU-komissio hyväksyi autojättien fuusion – Fiat Chryslerin ja PSA:n yhdistyminen etenee     Mikähän merkiksi tulee.

Esillä 10 vastausta, 9,111 - 9,120 (kaikkiaan 24,692)