Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 9,321 through 9,330 (of 24,870 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Anonymous

    Sähkö yhtiölle ne munkin rahat on tieten kadoneet. Elenian sivuilta kun näen kulutuksen viimmesen 10v ajalta, niin puulämmityksn aikana eläkevuosinani pienin vuosikulutukseni oli 4700kw ja keskimäärin 5000kw.  Nyt maalämmityksen aikana viimmevuonna 6300kw, erotus 1600kw x 0,17 euroa on 272 euroa vuodessa sähköstä talon ja käyttveden lämmitykseen.

    mulle

    Hieman hirvittää näillä keskusteluissa olevat tappajat, ketun nahkojen tavoittelijat.

     

    Gla

    Minkälaisia investointeja Jees tarkoitat? Viime vuoden investointi oli hehtaarin uudistaminen, tänä vuonna saman verran. Tilakauppapuoli näyttää hiljaiselta, puoleen vuoteen ei kiinnostavia kohteita ole ollut tarjolla. Muutama todella puustoinen kohde, mutta siihen kilpajuoksuun en lähde, että ostaisin 200 000 eurolla palstan, hakkaisin sen ja toivon saavani kauppasumman takaisin. Sitten onkin riittävästi taimikkoa hoidettavana, jossa mietin vaihtoehtoja rehevän kuusikon tulevaisuudelle lahon ja hirvituhon välillä. Kun tiedän, mikä kisa markkinoilla tuollaisista kohteista rahastovetoisilla kuusen kasvattajilla on, jätän ne muille.

    jees h-valta

    Noh, en aivan noin vaatimattomia investointeja tarkoita kuin Gla mainitsee. Kyllähän minäkin pari hehtaaria uudistin eli täysvoitelu niille aloille mutta että aina jotain on konkreettistakin melkein joka vuosi jäänyt, eli todellisia investointeja kutakuinkin tarkoitan. Minulle metsän uudistus on tavanomaista ja vuosittaista ja ne tehdään heti kun yhtiö suo. Ne laitetaan jo kauppaa tehdessä toimenpiteinä myös valmiiksi kaupoiksi. Mutta omista nyt mainittakoon viime vuosilta yksi uusi tila, siihen heti kilometri metsätietä pystymetsään, sen jälkeisinä satsauksia vapaa-aikaan, eli venettä,mönkijää, auton vaihtoja pari kappaletta peräkkäin lähivuosijaksoilla. Aina samalla myös mökkien kunnostuksia ja kehittelyä mukavampaan elämään. Epäilen kyllä Glan mahdollisuuksia metsätilamarkkinoilla. Mitään mahtia ei ole koko kauppasummaa saada enää nykyään takaisin metsästä puuta myymällä. Kyllä sinne aina vähintään 35-40 prossaa jää vartoilemaan eli on sitä nk. odotusarvoa. Minulla se jakso on aina senverran lyhyt ollut että alle kymmenen vuoden olen kyllä tilin puhtaaksi kirjoittanut.

    Tolopainen

    Parempi kerätä henkistä pääomaa kuin joutavaa rojua.

    jees h-valta

    Enhän minä koreankippanoita ole maininnut keräävänikään. Joten ollos huoletta, en kerää joutavia rojuja!

    Jätkä

    Tollo:”Parempi kerätä henkistä pääomaa kuin joutavaa rojua.”

    -Et ole kuitenkaan vielä onnistunut saamaan sitä pääomaa kootuksi. Toivossa on kuitenkin hyvä elää.

    Tolopainen

    Aika mittavasti on kertynyt verrattuna moneen muuhun. Mutta joka päivä opiskellaan jotain uutta, kun siihen nykyisin on mahdollisuus.

    Jätkä

    Tollo. -Päähän ei kuitenkaan liene kertynyt mitään hyödyllistä. Ainakin olet hyvin onnistunut sen henkisen pääomasi pitämään piilossa.

    Tolopainen

    Ei kannata heittää helmiä sioille.

Viewing 10 replies - 9,321 through 9,330 (of 24,870 total)