Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,441 - 9,450 (kaikkiaan 32,302)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Siihen autoon ei jakopäätä niin vain korjailtu. Moottori poikittain edessä ja kaikki jakopään lelut mahdottomassa työstöpaikassa. Puhutaan näistä muka elitistisistä saksalaisautoista. En väitä etteikö auto ollut tukeva ja vakaa ja hyväkin ajettava mutta tuollaisia valmistuskömmejä ei sentään saisi tulla isolle VW:lle. Ja toiseksi auto kulutti jopa enemmän kuin USA:n avolava paljon isommalla koneella. Ja piti olla nykyaikainen kone siihen verrattuna. Todellinen litrasyöppö pienellä kutoskoneella.

    Tolopainen Tolopainen

    Ihmettelen, miksi etelän herrat ja rouvat ei aja Mecellä. Kaikenlaista kinneria ostellaan, jotka on jo hajoamispistessä, mutta ei kunnon autoa. Mää hämmästy tämmöttii tietämättömyyttä.

    Visakallo Visakallo

    Kyllä niitä täällä etelässä jo ihan kiitettävästi on, ja aika uusiakin näkyvät olevan.

    Tolopainen Tolopainen

    Mielellään kuulisimme Visakallon uudesta Mecestä, sitten kun on hankittuna.

    Visakallo Visakallo

    Ei se aivan poissuljettu ole seuraavalla hankintakierroksella!

    Gla Gla

    Jees: ”Kyllä näin jäljestä päinkin ajatellen toimin oikein kun hävitin sen vaihdossa uuteen ranskalaiseen. ”

    En tiedä, montako vaihtoehtoa kilpailutit, mutta edelleen olen samaa mieltä siitä, että teit erinomaisen hyvät kaupat.

    ”Joka on varmasti kaikissa muissa paljon järkevämpi remontti kuin saksalaispommarissa. Saksalaisinsinööri on kyllä aika tyhmä autotehtaassaan.”

    Kyse ei ole valmistusmaasta, vaan lähinnä sitä, että suhteelliseen pieneen koriin ahdetaan tuollainen määrä tekniikkaa. Taatusti sama ongelma on ranskalaisillakin valmistajilla vastaavan tyyppisissä ratkaisuissa. Pienemmälle moottorille suunnitellussa, tai muuten vain erikoisessa mallissa ei tila yksinkertaisesti riitä. En tiedä, millaisilla moottoreilla 3008:n saa, mutta kun 1,2 litraisen tilaan ahdetaan vaikka vain 2-litrainen, vaikutelma on aivan toinen ja se varmasti vaikuttaa myös huollettavuuteen. Amerikkalaisen avolavan kantti kertaa kantti-tyyliin muotoiltu kori ja suuremmat ulkomitat taas antaa väljyyttä.

    Ylipäätään kannattaa hyväksyä se ristiriita, että joidenkin mielestä hienompi (=kalliimpi) auto tai tekniikka ei välttämättä tarkoita järkevyyttä omistajan kannalta. Noissa saadaan tiettyihin asioihin näyttävyyttä (suoristuskyky, ajettavuus yms.). Tehdas myös tietää, että uutena niitä ostaa maksukykyinen osa kansaa, jolle ei iän myötä eteen tulevien korjausten hinta ole ongelma. Joko vaihtavat autonsa parin vuoden välein uuteen tai sitten rahat riittää kalliisiinkin korjauksiin. Työläyden lisäksi asia näkyy varaosien hinnoissa.

    Meidän tavisten on viisaampi pysytellä Corolloissa. Tai vaikka sitten 3008:ssa.

    Suurella mielenkiinnolla odotan, löytääkö Visakallo seuraavalla kierroksella niin hyvän mallin, ettei ole tarvetta jo ennen ensihuoltoa alkaa miettiä vaihtoa uuteen.

    Visakallo Visakallo

    Heh, enhän minä nyt vielä ole autoa vaihtamassa, vaan 2,5-3 vuoden kuluttua.  Tutkailen vain seuraavia mahdollisia vaihtoehtoja. Nykyiseen olen oikein tyytyväinen. Sen hinta-laatusuhde hyvin kohdallaan, ja jopa yllätyin miten paljon tämä automalli oli kehittynyt sitten vuoden 2013.

    Gla Gla

    Kolmen vuoden päästä sähköistyminen on edennyt niin pitkälle, ettei tämän hetken näkymät markkinoilla pidä alkuunsakaan paikkaansa. Sama kuin taimikon harvennus, jossa pitää nähdä pitkälle tulevaisuuteen, jotta tulee oikein harvennettua, eikä tarvitse palata asiaan parin vuoden kuluttua.

     

    Visakallo Visakallo

    Todennäköisesti ne automallit jo ovat, tai ovat juuri tulossa tuotantoon, jotka ovat mukana seuraavalla hankintakierroksellani. En ole yleensä ostanut juuri markkinoille tulleita malleja, vaan pari vuotta siellä jo olleita. Siinä vaiheessa käyttäjäkokemuksia on niille ehtinyt jo kertyä.

    Puuki

    Patteriautot sopii tavan hintaluokan autoissa kaupunkien lyhyille matkoille kauppakärryiksi mutta huonosti matka-autoiksi pidemmille matkoille.   Latausasemien puute ja sähköautojen lisääminen korjautunee alkuun pakottamalla ja kustannuksia lisäämällä muillekin kuin sähköautoilijoille.  Ilmastopäästönäkökohta on Suomen harvassa autokannassa vain apukeppi jota käytetään jotta uusia ja entistä kalliimpia ratkaisuja saadaan paremmin yleistymään .

Esillä 10 vastausta, 9,441 - 9,450 (kaikkiaan 32,302)