Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,641 - 9,650 (kaikkiaan 33,875)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Tilastot tosin kertovat aivan toista. Mitsubishin omistajat ovat hyvin merkkiuskollisia. Meikäläiselläkin jo kuudes Mitsu harkinnassa. Hyvä hinta-laatusuhde sen tekee. Uusi 2022 mallin Eclipse Crosskin alkaen vain 34 000 euroa. Ei lainkaan paha hinta hyvin varustetusta 4-veto hybridistä.

    Mettämakuri

    Eikä korealaista, käy tolppa hakeen uusi Audi Pörhön Matilta , sillä voi talvellakin ajaa.

    Puuki

    Karvalakkimallit hinnat alkaen. Varustelun , paremman moottorin , renkaiden ym. tarvittavien jälkeen hintaa tuppaa  tulemaan vähintään  1/3-osa lisää .

    Yksi Misu on itselläni ollut. Laiska moottori oli siinä ja muutenkin melko muovisen oloinen vekotin. Mutta on moni muukin merkki saman tyylin ajoneuvo.

    Visakallo Visakallo

    Niinpä, mutta  se Eclipse Cross:in ns. karvalakkimalli onkin yllättävän hyvin varustettu.

    Puuki

    Voi olla. En ole tutustunut tarkemmin.   Hybridi on ”pakollinen” lisävaruste Suomessa verotuksen alentamiseksi.  Kulutus pysyy pienenä vain teoriassa;  silloin kun ajetaan jatkuvasti vain lyhyttä matkaa. Lisäpaino lisää polttomoottorin kulutusta verrattuna saman mallin akuttomaan versioon. Samoin pakkaskeleillä ei ole juuri mitään hyötyä kulutuksen kannalta lyhyemmilläkään matkoilla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ei hybridiä vaan hydridiä. Mullistava tulevaisuuden polttoaine: tahnamaista magnesiuhydridiä ja tankkiin puhdasta vettä

    http://www.tekniikkatalous.fi 10.2.2021

    Tolopainen Tolopainen

    Realismia on se että Suomessa ei ole varaa muuhun kuin lisätä biokomponettimäärää nykyisiin polttoaineisiin.

    Puuki

    Yksi ekonomi ”keksi” kertoa  , että polttomoottoriautojen hinta romahtaa, kun sähköavusteiset lisääntyy  ( kunnianhimoisen ja ylioptimistisen laskennallisten päästöjen vähentämispyrkimyksen vuoksi ).   Miten se äkkiä romahtaisi, kun suomalaisen auton keskihinta on siinä 3000 €. paikkeilla eikä esim. 30 000 €:n ?  Käytettyjen s-autojen arvohan laskee nopemmin kuin ns. perinteisten autojen arvo.  Mutta kuka haluaa hankkia auton johon kalliin akun vaihto on edessä ?

    Realistisempi arvio tuli autoliitolta jonka mukaan vielä 2030 Suomessa 80 % autoista kulkee polttomoottorikäyttöisinä.  Biopolttoaineiden lisääminen on paljon realistisempi keino vähentää päästöjä.  Sitten kun/jos vetyautot joskus yleistyy , niin asia on toinen.

    jees h-valta

    Tuskin se bensan tai dieselin kulutus paljon laskee lähivuosina. Tänäänkin seurasin yhden hybridibemarin elämää firmamme edessä. Auto kävi polttomoottorilla ainakin puoli tuntia kuskin asioidessa sisällä. Mahtaa tulla hirmuistakin säästöä?

    Tolopainen Tolopainen

    Jokainen voi vaikuttaa itse, kohta on 2kk auto ollut ajamattomana. Ei saa valtio verorahoja. Enkä osta sähköautoa koskaan. Ei tarvitse vielä maaliskuussakaan tankata.

Esillä 10 vastausta, 9,641 - 9,650 (kaikkiaan 33,875)