Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,711 - 9,720 (kaikkiaan 33,852)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Tekniikan Maailman hybridivertailua lukiessa selvisi, että pakkasessa ajo tapahtuu niillä käytännössä lähes kokonaan bensalla, eli eipä ne kovin paljoa tätä maailmaa pelasta. Aika vähälle huomiolle on jäänyt sekin, että vasta 0,4% Euroopan nykyisestä autokannasta on hybridejä tai täyssähköautoja. Suomen vastaava luku on 1,8%.

    Tolopainen Tolopainen

    Visakammio on myös sbonuksista pihalla, ei niitä ansaita kappaleittain, vaan prosentteina.

    Rane

    ”R.Ranta peräänkuulutti palstan metsänäkemyksiin lisää avarakatseisuutta.”

    Tässä Reima on oikeassa.Kun esim Arvometsä firman omistajatkin ovat siirtyneet käyttämään myös jaksollisen kasvatuksen keinoja niin emme tarvitse mitään avohakkuukieltoja edes Metsähallitukselle.Tietyn metsänhoitomenetelmän käyttämiseen pakottaminen ei ole nykyaikaa.

    jees h-valta

    Rane täysin oikeassa.

    Puuki

    Korjaan sen verran, että DSG-vaihteiston hidasliikkeisyys matalilla kierroksilla ei johtunutkaan itse vaihteistosta vaan siitä moodista jolla ajetaan. Jos vaihtaa sport-asennon, niin ei emmi enää alkuun kuten eco-asennossa. Selvisi sekin ongelma tänään.

    Avarakatseisuus toive on kannatettava. Minäkin yritin kerran tarjota vähän erilaista ihan käypää laskentatapaa NNA- kannattavuuslaskennan ohelle , mutta ei kelvannut jollekin ollenkaan vaan sain haukut matematiikan osaamattomuudesta päälle.

    Liikennekäytöstä poistollahan ei tienaa yhtään sen paremmin  olipa auto bensa-tai dieselkäyttöinen. Omia maksuja siinä palautetaan eikä  muuta.   Mitä kalliimmat vakuutusmaksut ja käyttövoimaveromaksut, niin sitä enemmän /pv saa tietysti palautusta mutta omia rahoja ne kuitenkin on eikä kenenkään muun.    Voihan sitä tietysti kutsua tienaamiseksikin , niin tulee parempi mieli.     S-bonuksillakin tienaa sitä enemmän mitä enemmän ostaa .  Jos rahat riittää niin laittaa vaikka kaikki rahansa sen firman tuotteisiin, niin tienaussumma kasvaa. Ne bensabonuksetkin kyllä joutuu kustantamaan ihan itse  vähän kalliimmassa mittarihinnassa jo etukäteen.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ai kiitos Puuki vinkistä, täytyypä kokeilla sitä sport-asetusta. Viive riippuu myös ajotavasta: jos kaasua polkee hieman enemmän, yleensä ei viivettä ole. diesel-Yetissä en huomannut viivettä, bensa-Atecassa joskus.

    Minäkin opin tänään jotain. Jos asioi sellaisella itsepalvelukassalla (ainakin K-marketissa) jossa on pakkaustaso, kauppakassi kannattaa laskea nimenomaan siihen eikä latoa tavaroita suoraan kädessä olevaan kassiin. Pakkaustaso poistaa joissakin tavaroissa olevan hälytyksen. Minä en päässyt tänään kaupasta ulos kun portti hälytti ja myyjä selitti asian.

    Haba Haba

    Joskus vaihdelaatikko oppii väärille tavoille. Sen voi resetoida ja sopeuttaa uudelleen, opittujen arvojen nollaus ja uudelleen asetus. Tapahtuu korjaamolla.

    oksapuu

    Polttoaineen kulutus tosiaan lipsahti 3,0 litraan sadalla, sitä se kova pakkasjakso teetti…

    Tolopainen Tolopainen

    Kaikenmaailman laskutaidottomat väittää, että s boonukset pitää muka maksaa itse. Ei mitään perää. K ryhmässä bonukset on paljon pienemmät, kun ostajat maksavat omistajille osinkoja. Se on fakta. Tietenkin diesel auton käytöstä poisto tuottaa enemmän kuin bensarosvon.

    Jätkä Jätkä

    Auton liikennekäytöstä poisto ei tuota senttiäkään. normaalisti poisto on lyhytaikainen (tilapäinen), jolta ajalta ei peritä muuta kuin ”seisokin aloituksen avausmaksu”. Vastineeksi saa sen, että vakuutusmaksut, verot ym eivät kerry sinä aikana. Jos poisto on pidempi ja maksua on sisässä, se palautetaan ja vakuutusmaksu hyvitetään, jos samassa yhtiössä on muitakin vakuutuksia.

    Tietenkään diesel-autonkaan liikennekäytöstäpoisto ei tuota omistajalle mitään muuta kuin säästöä, joka ei ole tuottoa. Mutta eihän Tollo sitä-kään tajua!

Esillä 10 vastausta, 9,711 - 9,720 (kaikkiaan 33,852)